Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,661 - 5,670 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Gla

    6 m3: ”Kesäajossa ainoastaan kovilla helteillä huomasi rengasmateriaalin käytöksen muuttumisen. Kaatosateillakaan ei mitään ongelmaa. ”

    Kuitenkin kun kokeillaan renkaan ominaisuuksia ääritilanteessa eli jarrutuksessa tai väistössä, kitkat ovat surkeat kesärenkaisiin verrattuna siitä huolimatta, että normaalissa ajossa eroa ei huomaisikaan.

    6 m3: ”Gla. Toistan, mene Vianorille tai Euromasterille. Älä kysele ohjeita SoMe:ssa.”

    Sielläkö ne tietää, mitä 6m3 ajattelee asiasta vai miksi minun sieltä pitäisi kysyä?

    Gla

    Jätkä: ”Kyllä se on kuskista kiinni, eikä mistään TM:n rengastestistä.”

    Tarkoitatko n. 2 miljoonan kilometrin ajokokemuksella, että pidon osalta on samantekevää, millaisilla renkailla ajelee, kun välttämällä esim. vetiset kohdat ongelman voi ohittaa?

    Rane2

    Urheiluruudun toimittaja kysyi kerran J.Kankkuselta että minkälaiset renkaat laitetaan alle seuraaville erkoiskokeille.Juha vastasi että semmoiset mustat ja pyöreät.

    Jätkä

    Rengastestit ovat suuntaa antavia, mutta hyvinkin niissä pärjänneet renkaat eivät tee hyvää kuljettajaa, varsinkaan, jos ne Jeessin taidoilla tahkoaa sakkorenkaiksi.

    Jos testiin on valittu vaikkapa 15 erilaista rengasta, niistä ensimmäisten viiden erot ovat niin minimaalisia, että niiden erot monissa osatekijöissä hukkuvat ”virhemarginaaliin”.

    Kuitenkin kuljettaja jo ansimmäisten satojen metrien aikana saattaa havaita, että rengas ei pidä, se ei sohjossa toimi, niinkuin pitäisi ja kokenut kuljettaja sopeuttaa ajotyyliään siten, että sillä pärjää siinä kelissä niillä renkailla.

    Kaikkein Tolloin kuljettaja ajaa paahtaa vaan aina samaa vauhtia ja samoilla toleransseilla oli tilanne mikä tahansa.

    Maantiellä sattunut tilanne, jossa auto on lopulta pysäytetty tien reunaan ja siinä on hätävilkut päällä, pitäisi olla näkymä, jonka takia jalka nousee kaasulta ja vauhti hidastetaan, mutta ei – Siihen paahdetaan samaa vauhtia, vaikka vastaan tulee samaan aikaan toinen samanlainen kaahaaja. Mutta kun alla on testivoittajarenkaat!

    Kyllä se on kuskista kiinni.

    rööri roope

    Toiset tykkää äidistä toiset tyttärestä.Niin se on renkaissakin tilanteen ja mieltymysten mukaan.Suomi on kuitenkin aika vapaa maa.

    6 m3

    ””Gla

    6 m3: “Kesäajossa ainoastaan kovilla helteillä huomasi rengasmateriaalin käytöksen muuttumisen. Kaatosateillakaan ei mitään ongelmaa. “

    Kuitenkin kun kokeillaan renkaan ominaisuuksia ääritilanteessa eli jarrutuksessa tai väistössä, kitkat ovat surkeat kesärenkaisiin verrattuna siitä huolimatta, että normaalissa ajossa eroa ei huomaisikaan.

    6 m3: “Gla. Toistan, mene Vianorille tai Euromasterille. Älä kysele ohjeita SoMe:ssa.”

    Sielläkö ne tietää, mitä 6m3 ajattelee asiasta vai miksi minun sieltä pitäisi kysyä?””

    Koska näyt olevan epävarma renkaitten sijoittelusta autoon, niin parhaat neuvot saat rengasliikkeistä. Älä kuitenkaan laita niitä autonkatolle tai peräkonttiin. Minun mielipiteillä ei pitäisi olla mitään tekemistä varsinkaan sinun rengas valintojesi ja sijoittelun kanssa?

    Ensimmäiseen kommenttiisi saat vastauksen kun Googlaat ”ennakoiva ajo” jos TM ei ole julkaissut asiasta mitään. Tai ajamalla vastaavan kilometri määrän kitkarenkailla. Silloin sinun ei tarvitse tyytyä Googlesta haettuun tietoon. Voit kertoa omia kokemuksia, ei muitten kirjoituksia asiasta.

     

    Tolopainen

    Näihin TM:n testeihin kannattaa suhtautua hiukan skeptisesti. Se ei ole mikään tiedelehti, vaan kaupallinen julkaisu,  jossa tulokset ovat yleensä toimittajan näkemyksiä. Saattaapi myös mainosrahat muokata tuloksia.

    jees h-valta

    Tuo jätkän mainostama pari miljoonaa kilometriä on itse asiassa aika vähän nykyautolijalle. Eli kertoo että juuri ja juuri aikuisiällä ehkä joskus kolmikymppisenä on kortti saatu taiottua. Ehkä hyvänpäivän tutun inssiajattajan armosta. Nyt yrittää kieroilla ja väännellä ja käännellä kun ei muuhun pysty. Nuo naurettavat ajo-ohjeet on kuin jostain Hannu Karpon ohjelmasta.

    Jätkä

    Autoilijat ovat eri sarjassa kuin Ei-autoilijat. Kun naapurin puutavarakuski ajaa joka kuukausi 20 000 – 30 000 km, kertyy jo vuoden aikana aika paljon kilometrejä. Hieman enemmän, kuin 1,5 km:n päivittäisestä työmatkasta, vaikka sen ajamalla tekisi takaisin kotiinkin.

    Myös Tuosta läheltä lähtee joka yö Keskon ajoon rekka, joka heittää kahden kuskin voimin n. 1500 km:n jakelureitin  – joka vuorokausi.

    Kun meikäläisellä on pisin ajomatka ollut 1440 km 18 tunnin aikana. Koko matka yhteen suuntaan tosin yli 5000 km. Pösöllä olisi kyllä jäänyt tekemättä, ainakaan sen viikon aikana.

    rööri roope

    Ihan hyvinhän se ois pökötilläkin matka aittunut.Hyvä ajettava.

Esillä 10 vastausta, 5,661 - 5,670 (kaikkiaan 5,990)