Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,651 - 5,660 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Ensinkin jätkä, syy miksi mainitsin sinun kuorman tuntevan jarruventtiilisi. Olit silloin muka aloitteleva autoilija kun huomasit sen venttiilin jäätyneen. Siis -60 luvulla. Miksi valehtelet ja kieroilet aivan turhissa asioissa? Ai oletkin näköjään muokannut jutustasi -60 lukuun viittavan kohdan pois. Aloit vasta minun huomautukseni jälkeen käyttää sitä vähäistä kapasiteettiasi edes tuon verran. Eli alat neuvoa muutaman vuoden autoilleena kokeneita kuljettajia, voi poloa ja sen kuskia.

    jees h-valta

    Ja aivan suuri KIITOS Glalle uhrautuvasta asenteesta mutta ei tosiaan näiden kanssa kannata, kun lapsuksissaan ei osata edes valehdella uskottavasti.

    6 m3 6 m3

    Jos ”tieinsinööri” ei saa autoon renkaita ilman ohjeita, niin parasta lienee pysytellä siinä putkikamelissa.

    Ehkäpä Google ja TM auttaa tuossa ongelmassa? Ja voihan siitä jaaritella usemman palstan mittaisilla kirjoituksilla.

    Viisainta kuitenkin lienee viedä auto renkaan vaihtoon Vianorille tai Euromasterille, siellä osaavat laittaa renkaat auton alle. Googlesta voi löytää ohjeen että ne paremmat renkaat sijoitetaa peräkonttiin.

    jees h-valta

    Ja voin vielä aikatarkentaa tuota ilpin-YMS tavaran Kaakonreissua. Se ei aivan ollut VW:n viimettiä minulla olo aikoja vaan noin vuoden sitä aiemmin. Renkaat eivät olleet aivan todellakaan loppu silloin. Mutta kuluneet kuten varmaan on kun autolla ajetaan päivittäin. Mutta ei mitään sakkorajoilla, eikä sinne päinkään. Mutta kuten yleensä aina kyllä olen tehnyt ajan palkit tasaiselle joten kulutan pinnan (kuten sen nimikin on, kulutuspinta) loppuun. Minua ei harmita ollenkaan jos joku hassaa rahojaan turhien renkaiden ostoon ja käyttötarkoituksensa vastaisiinkin vielä kaiken huipuksi. Ajakaa te vain kitkoilla kesällä, ei todella tulisi mieleenkään.

    Gla Gla

    6 m3 , minä olen ohjeeni kertonut, poikkeaako sinun näkemys tuosta jollain tavalla?

    6 m3 6 m3

    Noista kitkarenkaista on kokemusta seitsemeltä vuodelta että olivat alla kesät talvet. Kolme vuotta takavetoisella Bemarilla ja neljä vuotta etuvetoisella Ford Escort farkulla. Kilometrejä kitkoilla jäi taakse n. 120 000

    Kesäajossa ainoastaan kovilla helteillä huomasi rengasmateriaalin käytöksen muuttumisen. Kaatosateillakaan ei mitään ongelmaa.  Pahin keli kitkoille oli peilikirkas jää. Mutta silloin talvetkin oli talvia eikä tälläisiä ”turatalvia” jolloin säät vaihtuu äkillisesti äärilaidasta toiseen.

    6 m3 6 m3

    Gla. Toistan, mene Vianorille tai Euromasterille. Älä kysele ohjeita SoMe:ssa.

    Jätkä

    Ensinkin jätkä, syy miksi mainitsin sinun kuorman tuntevan jarruventtiilisi. Olit silloin muka aloitteleva autoilija kun huomasit sen venttiilin jäätyneen. Siis -60 luvulla. Miksi valehtelet ja kieroilet aivan turhissa asioissa? Ai oletkin näköjään muokannut jutustasi -60 lukuun viittavan kohdan pois. Aloit vasta minun huomautukseni jälkeen käyttää sitä vähäistä kapasiteettiasi edes tuon verran. Eli alat neuvoa muutaman vuoden autoilleena kokeneita kuljettajia, voi poloa ja sen kuskia.”

    Se auto, jossa jarrujen kuormaventtiili jäätyi, oli minun uutena – vuonna 1996 ostamani. Sitä vain en ole tullut maininneeksi aikaisemmin.

    ..,

    Olen jo aikaisemmin täällä kertonut ajokilometrejä kertyneen n. kaksi miljoonaa km. Nyt taitaa olla selvästi yli.

    (Moderaattori on poistanut osia viestistä.)

    jees h-valta

    Seli, seli en rupea edes laskemaan mitään ajamiani, kyllä niitä heti 18 täytetystä alkoi kertyä. Eli kyllä niitä jonkinverran on jo kerinnyt, varsinkin kun ajoin muutaman vuoden (neljä noin) yhden rautakaupankin rojut maakuntaan.+lasituspalvelun keikat. Sen jälkeen myös muutaman vuoden (6-7v.noin) rauta/LVI-liikkeen noudot Porista kuorma-autolla Ford Custom. +lukuisat työmaaheitot +sen jälkeen lukuisat maaseutua kiertävät kaupantekoreissut LVI:n merkeissä. Lähes näihin päiviin asti. Toki nyt laiskuuttani juoksutan asentajat katsomaan kinkkisempiä tarjottavia. Ja loput suoraan hilseestä.

    MaalaisSeppo

    Renkaistakin on täällä hieman puhuttu ja kitkoja kehuttu.

    Olen käynyt viime päivinä hankintahakkuulla. Onneksi alla on nastat. Kitkoilla olisi jäisellä, sileällä, mäkisellä ja märällä tiellä tullut melkoisesti lisämatkaa kävellen. Nytkin ihan riittävästi. Uusilla nastarenkailla kävelymatka lyhenisi enemmänkin. Onneksi saan kohta hakkuun loppuun.

     

     

Esillä 10 vastausta, 5,651 - 5,660 (kaikkiaan 5,990)