Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,611 - 5,620 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Ainakin rikkoo kovat jäiset varhot muiltakin kulkijoilta kuten illalla totesin yhtä metsätietä ajellessa. Yksi nelikkohiluxi on tänään käynyt eikä yhtään varhoja pitkin vaan sivua pohjia myöten pökertäen. Hyppien siitä puolelta toiselle. Löytyi siitä sentään vielä aika hyvä väylä yhdelle etuvetoiselle Peugeotille ja siististi mentiin ja tultiin. 3008 on muuten aivan kelvollinen talvitieauto, riittää toistaiseksi oikein mainiosti. On pukerrettu umpihankeenkin lähes koko maanvaralla ja hiukan jo pohjan jälkeäkin jättäen. Hyvillä uusilla renkailla aika peto tuo jellona menemään.

    oksapuu

    Ratkojat.fi tunnisti sanan ”Varho”=ura,kouru…

    Selvää on että jäätyneen uran päällä ei pyörä pysy jos vieressä on sohjolunta…

    Jätkä

    Jeessi on ensimmäisen kerran eläessään saanut ajaa talvella uusilla talvirenkailla ja on varsin ihmeissään.

    Myös sen tajuaminen, että erilaisilla raideleveyksillä varustettujen autojen molempien puolien pyörät eivät kertakaikkiaan sovi yhteen, saattaa kestää muutaman vuoden, mutta kyllä se sieltä tulee, kunhan luulotauti hiukan helpottaa.

    Jeessi on jo valottanut meitä ajotaidoistaan, tai paremminkin niiden puuttumisesta kertoillen – jopa leuhkien, niin että voi tuonkin edellä olevan sepustuksen asettaa omaan arvoonsa. (Ilmalämpöpumppu aiheutti vatavalla painollaan auton hallintavaikeudet. Mitsibishin pumppu näkyy painavan : sisäyksikkö 10 kg ja ulkoyksikkö 31 kg.)

     

    jees h-valta

    Jätkän tila-autolla ei varmaan olekkaan lumiajalla ulos pihasta asiaa ollutkaan. Toki siellä pakastimessa maaseudulla yleensä pruukataan jokusen kuukauden eineet varastoida joten mitäpä sillä väliä. Säästyy ostamasta kalliita talvirenkaita eikä muija pääse kauppoihin törsäämään. Noh maaliskuu lähenee ja lumet hupenee, pääsee tosiaan ainakin polkupyörällä tuulettumaan välillä. Onhan se vaikea ymmärtää että mökille mennessä varmasti on myös autossa hiukan muutakin kuin se ilppi mutta kuten todennut olen, ymmärtää pittää kyllä ymmärtämätöntä.

    Jätkä

    Kuka valitti ilmalämpöpumpun aiheuttamasta suuresta painosta ja kuorman epävakaudesta?

    Se on sinulta jalo aate, että polkupyörän laitat liikenteeseen, ihan kanssakulkijoiden turvallisuuden takia. Olet tosiaan vaarallinen liikenteessä, talvirenkailla ja ilman, koska et piittaa liikennesäännöistä, etkä kanssakulkijoista.

    jees h-valta

    Eipähän ole ainakan sinun murheesi. Eipä varmaan kovin paljon samoilla urilla liikuta. Yhtään kolaria ei ole vuosikymmeniin. Ja minä sentään liikun kutakuinkin muutenkin kuin kyläkauppaan ja takaisin kuten sinä. Liikennesääntöjä noudatan riittävästi eikä kortti sentään ole koskaan ollut uhattuna. Yksi ylinopeussakko taitaa olla viimeiseen kymmenkuntaan vuoteen.

    6 m3

    https://yle.fi/uutiset/3-10039322

     

    https://www.lvm.fi/-/nopeudeltaan-rajoitetut-henkiloautot-nuorten-kayttoon-962873

     

    Siinäpä Ylen artikkeli suomalaisesta sovellutuksesta ajoneuvosta jota voisi ajaa T-kortilla.

    Hevosmiesten tieto toimisto tietää kertoa että ensimmäinen koeversio otetaan koekäyttöön Harjavallassa. Koekäyttö kohde on arvottu. Ja osui Jeesiöön. Ensitilassa tuo onnellinen ensimmäinen EPA-traktoriksi muutettavan auton haltija asennuttaa autoon vetokoukun.

    Jätkä

    Jeessi on kerskunut sohjoliirrossa liidelleensä ohituksessa, varusmiehenä nukkuneensa rattiin, lipsutelleensa sakkorenkailla varsinkin talvella, vedelleensä ylinopeudella jatkuvasti, nyt tuorein suoritus ilmapumpun syy, kun se on niin kauhean painava.

    Visakallo

    Jokaisessa työ-, ym. porukassa on yleensä aina se yksi muita parempi rattimies, joka paikkaa hanskalla kaikki lipsahdukset. Jos jotain siitä huolimatta kuitenkin sattuu, syy on jossain muussa kuin itsessä. Tämän samaisen rattimiehen auto on myös kaikkien muiden kärryjä parempi, eikä sitä sovi kenenkään epäillä. Myös metsänhoidossa tuntuu olevan aivan sama juttu.  Yksi hyvä ominaisuus näissä kavereissa on:  – Muilla on heidän kustannuksellaan aina hulvattoman hauskaa !

    Gla

    Minä en kuulu tuohon hauskanpitäjien joukkoon. Jatkuva Jessen mollaamisen ilon takia viestin kirjoittaminen vaikka sitten kuvitelluin perustein on tavattoman raskasta seurattavaa. Esimerkiksi tuo ramppihomma, misä Jees ihan selvällä suomen kielellä sanoi autonsa olevan täyteen pakattuna (tavarana mm. ilppi) ja siitä väännetään tosijuttuna se, että auto tuli täyteen 40 kilon ilpistä.

    Minä arvostan paljon enemmän sellaista kuskia, jolle sattuu virheitä kuin sellaista, jolle niitä ei satu.

Esillä 10 vastausta, 5,611 - 5,620 (kaikkiaan 5,990)