Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,591 - 5,600 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • 6 m3

    Taitaa vaan olla niin ikävästi, että saadakseen tuon romutuspalkkion, auton pitää olla viimeisen vuoden ajalta liikennekäytössä. Peltoautot voivat olla rekisterissä, liikennekäytöstä poisto tehtyna ja katsastamattomina vuosikausia. Joten noista vuosikausia peltoautoina olleista autoista ei saa romutuspalkkiota. Sekään ei taida riittää että ostaa parilla sadalla katsastetun, liikennekäytössä olevan auton ja hakee romutuspalkkiota. Sen on oltava vuosi omistuksessa saadakseen tuon romutuspalkkion.

    wanhajätkä

    Pikkujuttu pojille katsastaa ja johan minä ne käyttöön otan…riittänee vaikka päivä tänävuonna liikennekäytössä? Ei sekään rassaus hukkaan mene. ei ne kaikki mitään romuja ole…

    6 m3

    Vuoden verran on oltava liikenteessä ennenkuin palkkion saa. Näin annoin itselleni kertoa.

    Trafin sivuilta googlaamalla ”romutuspalkkio” ne pelisäännöt löytyy.

    wanhajätkä

    No ei se haittaa. Silti hyvä laki.

    6 m3

    On toki ihan hyvä laki. Säädöksillä estetty keinottelu romuautoilla.

    Ruotsissa ollaan edellä tuossa nuorison autoilussa. Siellä on EPA-traktorit. Henkilöauto jonka nopeus on rajoitettu 30km/t. No Suomessa saa mopoautolla körötellä neljääkymppiä.

    Ja tuo esitys ”nuorisoautoille” mitä Suomeen on kaavailtu, niitten osalta nopeuden rajoitus tais olla kuuteenkymppiin?

    wanhajätkä

    En tarkoittanu romulakia vaan sitä että nuoriso saa kunnon turvalaitteet. Nuori lähipiiristä vammautui vakavasti loppuiäkseen mopoautolla…

    Jätkä

    ”Oli erittäin raskaasti joskus VW tavaraa täys, esim. täysvarust. ilmalämpöpumppu ja noustiin moottoritieltä Vierumäen ramppiin.”

    -Täällä noita Super-Hessuja aina ilmaantuu.  Ilmalämpöpumppu onkin sellainen lasti isolle Premium – maasturille, että kuulostaa uskomattomalta, että on renkaat kestäneet sellaisen kuorman alla. Varmaan täytyi Trukilla nostaa ulkoyksikkö ja sisäyksikkö eri kerroilla sisälle autoon.

    Harmi kun en ollut tilanteessa mukana, olisin tuonut oikeassa kainalossa ulkoyksikön ja vasemmassa kainalossa sisäyksikön, ei olisi tarvinnut trukkia käynnistää.

    Kyllä minä nyt ymmärrän Jeessin kuorma-auton tarpeen – sehän on aivan välttämätön varuste silloinkin, kun hän vie taimilaatikkoa tiluksilleen. varmaan pottiputkesta tulee toinen kuorma.

    6 m3

    Sitäpä sitä. Kunnon koppi ympärille. Ja mikäli tuo nopeusrajoitettu ”nuorisoauto” toteutuu lainsäädännössä niin onhan ne rajoittimet poistettavissa ja auton saa normaaliksi kun nuori saavuttaa varsinaisen ajokortti iän.

    jees h-valta

    Onkohan jätkällä mitään käsitystä ulkoyksikön painosta? Se ei taida jätkän kuivilla käävillä enää edes nousta ja se ilmalämpöpumppu nyt ei varmasti ollut ainut tavara mutta korkeudessaan vei painopistettä ylemmäs ja keliolosuhteet hoiti loput. Mutta ei siellä korvessa näitä ongelmia tule kun sähköäkin jaellaan vain hiukan ennen juhannusta ja jouluksi edes koitetaan.

    Jätkä

    Olen henkilökohtaisesti ollut asentamassa yhteensä neljää ilmalämpöpumppua, yksi jopa kahdella sisäyksiköllä.

    Varsin hyvin olen tutustunut laitteisiin ja takaan, että esim nykyiseen – alkujaan seitsemän hengen tila-autooni helposti pystyisin yksin pakkaamaan ainakin kymmenen ilmalämpöpumppua kaikkine tykötarpeineen ja asennuskalut päälle, eikä autossa olisi kantavuuden suhteen kuin puoli kuormaa.

    Ihmettelenkin, millainen riisitautinen käppänä sieltä putkiliikkeen tiskin takaa kurkistelee?

Esillä 10 vastausta, 5,591 - 5,600 (kaikkiaan 5,990)