Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,581 - 5,590 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo

    Venäjällä PSA Groupin myynti laski 12,6 % , ollen yhteensä 10 500 kpl.

    Jätkä

    Te kaikki, jotka olette niin valtavan taitavia autoilijoita, että tyrmäätte tuon rengasohjeenkin, niin sanokaapa, kumman pään jarrut on mitoitettu ottamaan voimakkaaamin jarrutettaessa. Kumman pään jarrut ottavat kiinni ensin, eli kevyesti jarrutettaessa, kun vain joko etu- tai takapyörät jarruttavat?

    Minkähän takia jarrut on painotettu niin, että toinen pää jarruttaa voimakkaammin?

    Kuka on ajanut talvella autolla, jossa on takapainoiset jarrut? Syystä tai toisesta?

    harrastelija

    Tuo on vähän vanha vitsi, koska autoissa nykyisin alkaa olla kaikissa apsit.

    Kauan sitten olin opettamassa tulevia autoilijoita. Havaintovälineenä oli iso pahvilevy ja taskussa pikkuautoja sekä teippiä. Teipattiin vuoronperään pyöriä er iversioilla. Etupyörät lukittiin, takapyörät pyöri vapaina ja päinvastoin. Yksittäisten pyörien lukituskin kokeiltiin.

    Näin lukitut versiot lähetettiin menemään kaltevaa levyä alaspäin. Kokeilkaapa ja kertokaa sitten kokemuksia! Vinkkinä voin mainita, että miksi ennen monissa autoissa oli takapyörien jarruissa määrätyt momentit?

    harrastelija

    Gla: Vaihtoehtoisesti laitat paremmat eteen, jolloin renkaat kuluu tasaisesti.

    OHO nyt tuli Glalta väärä ohje ajoturvallisuuden kannalta! Teeppä tuo em. taippitesti, niin et laita sen jälkeen parempikuntoisia renkaita eteen! Tilannehan on niin, että jos takapää luistaa, niin auto pyrkii pyörähtämään 180 astetta, mutta jos etupää luistaa, niin auto pyrkii menemään suoraan.

    jees h-valta

    Onpas minun työmatkani edelleen kilvoittanut aika kirjavaa kommenttia joista pahimmillaan ollaan sitten jopa ympäristökatastrofikin. Onpas se kova tuhoaja se vajaa pari kilsaa. Glan laskelma varmaan siitä 0,3 litrasta per suunta aika lähellä totuutta ja siksipä en aivan niele sitä että tuon bensamäärän vuoksi minun pitäisi varustautua tuhansien lisävarusteella (webasto tahi mikä sitten liekin milloinkin) joka myös lisää ympäri vuoden kulutusta koska se on autossa selkeä lisäpaino. Tuskin haukkuu ainakaan bensan säästönä ikänäkään hintaansa ja remonttien jälkeen se on todella raskas, ainakin rahamassille. Kyllä tuo pösö aika viisas auto on ja tuntuu hienosti osaavan sopeutua näihin arktisiinkin olosuhteisiin. Välistä kun kaikki ”silmät” on muurautunut umpeen lumesta ja jäästä on auton kojetaulu kuin sirkuksen näyttämö mutta nyt taas kun kaikki sulasi niin taas on aivan alkuperäinen kuosi palannut eikä mikään pysäköinnin avustin herjaa että on tilapäisesti kytkeytynyt pois päältä. Tai että on jäätymisvaara tai että on noh, en vielä kaikkia muistakkaan.

    jees h-valta

    Kumpihan noista sitten harrastelija on parempi vaihtoehto? Kyllä minä ainakin olen iät ajat renkaat loppuun kuluttanut juuri näillä Glan tavoilla. Nykyautohan pystyy aika hyvin estämään pyörähtämisen joten uskon että siinä vaara on pienempi. Omakohtaista kokemusta on. Oli erittäin raskaasti joskus VW tavaraa täys, esim. täysvarust. ilmalämpöpumppu ja noustiin moottoritieltä Vierumäen ramppiin. Auto lähti märällä lahnaamaan pienen sivuttaisliikkeen märällä asfaltilla täysin odottamatta. Mutta ei minkäänlaista auton kääntymistä vaan se oikein tuntuikin oudolta kun auto siirtyi pienen nutkahduksen sivuttain. Sydän kyllä potkaisi montakin ylimääräistä nytkähdystä sen jälkeen kun huomattiin että sehän oli alkava sivuluisto ja se loppui alkuunsa kun luistonesto otti homman hallintaansa.

    wanhajätkä

    Olin tässä linkoamassa ku Vapo tulee vihdoin hakettaan energiapinoja. Kuuntelin uutisia. No nyt järkeä löyty hallitukselta. Tulee esitys että nuorisolle voidaan oikeista autoista rajoittaa tehoja ja tehdä uusi ajoneuvoluokka! Lakeja toki pitää muutella. Päästään eroon nuista hirveistä himmeleistä….mopo-autoista ja mönkijäistä.

    Kun laki tulee voimaan ostan heti lapsenlapsilleni Jeessen tasoisen pösön melkein mopoauton hinnalla heti ku ikä täyttyy kullakin. Onhan siinä sentään turvatyynyt ja teräsrunko tai jotaki sinneppäin kuitenki…

    wanhajätkä

    Heti lähtee peltoautoista kaikki mikkä on rekisterissä romuksi…jos ny sitä romutuslakia on ennää ens vuonna. Lakimuutokset on tarkotus tulla voimaan vasta vuodenvaihteessa…

    wanhajätkä

    Varmaan on ihan superi mopoikäiselle!

     

    wanhajätkä

    Tai löytyyhän dacialta sama alle mopoauton hinnalla kun romuuttaa peltoauton. Sama pösö.

Esillä 10 vastausta, 5,581 - 5,590 (kaikkiaan 5,990)