Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,571 - 5,580 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    No nyt jäitä hattuun. Kaikkein pöljimmillekin olisi pitänyt tulla selväksi, että alkaakseen toimimaan tarkoitetulla tavalla, katalysaattorin tulee olla kuuma. Se ei kuumene tyhjäkäynnillä, eikä vielä 1,5 kilometrin ajomatkalla, vaan ympäristörikollinen Harjavallassa tupruttaa enemmän kuin hänen keskuslämmityskattilansa palaessaan kosteilla puilla liekillä, josta kuuluu pihinä.

    On väitetty, että katalysaattori vaatii useamman kilometrin ajomatkan, on myös väitetty, että autoa ei pidä käyttää kylmänä joutokäynnillä, että se lämpiäisi, vaan käynnistyksen jälkeen lähdetään välittömästi ajamaan.

    AINA on kehoitettu asentamaan paremman pitokyvyn renkaat taka-akselille.

    Gla

    Pahin räksyttäjä alkaa heti toppuutella, kun metsä vastaa huutoon. Heti perään vanha meno kuitenkin jatkuu.

    Samaa mieltä olen kyllä siitä, että käytöstavat olisi syytä palauttaa tälle palstalle.

    Tekniikan maailman talvitestien mukaan parhaiden autojen katalysaattorit alkoi toimia jo 20 vuotta sitten n. kilometrin matkalla. Kehitys tuskin on takapakkia tänä aikana ottanut. Toki ilman lämpötilalla on vaikutusta käynnistymisaikaan/matkaan, mutta TM:n testit tehdään Lapissa, jossa yleensä on testin tekoaikana eli pimeimänä talviaikana jonkinlainen pakkaskeli.

    Mikään moottorinlämmitystapa ei lämmitä katalysaattoria. Vaatiihan se satojen asteiden lämpötilan.

    MJO, minä en ole moittinut moottorin lämmitystä pöljäksi. Turha siis jossitella moisella asialla, kun seikka on kaikkein nähtävillä.

     

    Jätkä

    Katalysaattori ei alkanut kaksikymmentä vuo sittenkään kuumenemaan tyhjäkäynnillä, eikä pakkasta tainnut olla lapissakaan silloin kymmeniä asteita.

    Räksytä minkäs räksytät. Minä en mahda mitään sille, jos joku muu on väärässä.

    Nimetön

    ”Keskustelu” käy niin kuumana että uskaltaako nyt ottaa asiaa mitään kantaa ja Jeese lupas kerran että kaikki jotka tähän ketjuun jotaki kirjottaa niin munat pienenee, no tällä ikää sillä nyt ei enään ole väliä.

    Miks paremmat renkaat taakse niin kannattaa muistaa että Suomessa on kesä ja kesäsateet. Sateella on turvallisempaa kun takana on renkaat jossa on syvemmät urat ja turvallisempaa kun takarenkaat säilyttää pidon pitempään vesiliiron uhatessa.

    Nimetön

    Alumiinilohkosissa moottreissa ei ole pakkasroppua mihin vois perinteisen lokilämmittimen asentaa. Yleensä silloin asennetaan magneettikiinnitteinen säteilylämmitin ja letkulämmittimiä on kans nykyäänkin ja heti suoraan erikokosiin letkuhin sopivilla yhteillä valittavissa.

    arto

    Tossa pakokaasun lämpötiloja :Moottorilta pakokaasu lähtee 1050-asteisena, vaikka ohittaessaan pakoventtiilit ne kuumenevat ”vain” 900 asteeseen Katti taas vaatii toimiakseen vaan 250 Astetta.

    Gla

    Jätkä: ”Katalysaattori ei alkanut kaksikymmentä vuo sittenkään kuumenemaan tyhjäkäynnillä, eikä pakkasta tainnut olla lapissakaan silloin kymmeniä asteita.”

    Eikä ole etelässäkään kymmeniä asteita pakkasta, mutta jos muutaman minuutin tyhjäkäynin jälkeen ajaa 1,5 km, taatusti katti tuolla matkalla alkaa toimia ainakin Harjavallassa ja myös Pösössä.

    Jätkä: ”Minä en mahda mitään sille, jos joku muu on väärässä.”

    Huumori sentään on tallella. Se on hyvä asia.

     

    Gla

    Lasse: ”Miks paremmat renkaat taakse niin kannattaa muistaa että Suomessa on kesä ja kesäsateet. Sateella on turvallisempaa kun takana on renkaat jossa on syvemmät urat ja turvallisempaa kun takarenkaat säilyttää pidon pitempään vesiliiron uhatessa.”

    Suurin osa autoista kuluttaa eturenkaista moninkertaista tahtia takarenkaisiin verrattuna. Jos tällaiseen autoon laitat paremmat taakse, on sinulla kohta pahasti eripariset renkaat. Joko ostat 2 kpl uusia ja jatkat eriparirenkailla ajamista, mikä ei varmaankaan ole ideaalitilanne turvallisuuden osalta eli parempi uusia kaikki neljä kerralla. Vaihtoehtoisesti laitat paremmat eteen, jolloin renkaat kuluu tasaisesti.

    Rengaskauppiaalle ykkösvaihtoehto on parempi.

    Nimetön

    Joo… rengastohtorin ohje tuo olikin.. no kesketäänhän niitä renkaita vaihtaakkin eestä taakse ja takaa eteen ja taas varmaankin saman asiantuntijan ohje. Sama mitä teet niin aina väärin.

    Visakallo

    Delta Motor Group Oy myy Kian ja Mitsubishin maahantuontiliiketoiminnan espanjalaiselle Bergé Automociónille. Delta Auto Oy jatkaa kaupan jälkeen sekä Kian että Mitsubishin vähittäismyyjänä. Liiketoimintakaupan arvioidaan toteutuvan alkuvuoden 2018 aikana. Nykyisen maahantuonnin henkilöstön kerrotaan siirtyvän uuden yhtiön palvelukseen. Kaikkiaan siirto koskee viittäkymmentä työntekijää. Bergé myy vuosittain 130 000 ajoneuvoa, joista Kia-merkkisiä yli 40 000 ja Mitsubishejä noin 30 000.  IL

Esillä 10 vastausta, 5,571 - 5,580 (kaikkiaan 5,990)