Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,541 - 5,550 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • MJO

    Pihi jesse saarnaa ilmansaastuttamisesta yms., muttei itse pihinä kaverina ei edes hanki autoonsa lokilämmitintä puhumattakaan webastoa. Ei jaksa ymmärtää jessen logiikkaa.

    Jätkä

    Jeessi on kuitenkin AINA oikeassa. Kukaan muu ei koskaan ole niin oikeassa kuin Jeessi.

    Mies on oikea ympäristökatastrofi. Ongelmajäte!

    rööri roope

    Hommaa Jees se wepasto autoosi.Ehottomasti kaukosäätimellä varustettuna ja ylläpitolaturilla.wepaston käyttö on aika yksinkertainen.Sen jälkeen tuon 2 km matkan saat aina ajella lämpimällä autolla eikä tule saastetta niin paljon.

    Samaten kun ryvet metsässä ja tulet märkänä autolle on lämpimällä autolla mukava ajella kotia.Taikka kun käyt uimahallissa tai salilla on lämmin auto odottamassa kotiinlähtöä kun vaan muistat laittaa ajastimen lähtöhetkeen tai kytket wepaston päälle kaukosäätimellä(toimii aika kaukaa).

     

    Siirry jees  nykyaikaa eläkä juurru sinne 70 luvulle.

     

    Gla

    Onko Webastossa katalysaattori tai muu puhdistusjärjestelmä? Ja eikös se kuluta polttoainetta enemmän kuin auto tyhjäkäynnillä eli jos tämä mielikuva pitää paikkaansa, kovin saasteeton tapa lämmittää autoa se ei ole Jessen menetelmään verrattuna. Mukavampi ehkä, mutta hintalappu silläkin on.

     

    MJO

    Eiköhän tehokkaaseen lämmittämiseen suunniteltu poltin ole tehokkaampi lämmitin  verrattuna polttomoottoriin. Monissa dieselmoottoreissa on webaston tyyppinen ylläpitolämmitin. Nykyaikainen diesel moottori on hyötysuhteeltaan niin hyvä ettei moottori yksistään kykene tuottamaan tarpeeksi hukkalämpöä.

    Eikä polttoainelämmittimet kuluta paljon mitään. Olikohan alle 0,3l/h, eikä lämmitintä tarvitse pitää päällä kun hetken. Varmasti vähentää polttoaineenkulutusta, moottoria ja mukavuus lisääntyy.

    jees h-valta

    Katsoin tänä aamuna kelloa kun menin starttaamaan pösön käyntiin. 8.47 joten voitte kait laskea yhteen kuinka monta minsaa se auto kävi kun 9.00 pitää liike olla auki ja kassakin avattuna. Kun autossa on perslämppäri on sitä ilmaa turhaa yrittää lämmittää. Se autossa istuminen on aivan miellyttävää silloin. Tuntuma on aivan samaa luokkaa kuin lämmittimellä varustettuun autoon meno. Sellaistakin on joskus tullut aikanaan käytettyä. Koin sen täysin turhakkeeksi. Eiköhän tuollaiset turhat ilmanlämmittimet voisi jo kieltää täysturhakkeina pikkuhiljaa. Se webasto on rakkine jota ei linja-autoa pienempään ole mitään järkeä laittaa. Turhake no:2. SiinäKIN Gla aivan oikeassa. Siinä webastossa on suht normaali öljypoltinteknologia ja kuluttaa aika lailla puolet siitä mitä pirtin poltinkin. Suuttimet noin 0,2-0,3:n gallonan luokkaa. Ja aina jostain häiriöllä tahi täysin paskana.

    harrastelija

    Luulisihan tuo LVI-ammattilainen paremmin tietävän webaston käytön tarpeellisuuden tavallisiin autolla ajeleviin verrattuna? Webasto on ollut vakiovarusteena noissa uusimmissa autoissa, joita ollaan hankittu, mutta eipä noita ole juuri käytetty. Ehkä jossakin ”Issakaisen tallissa” pakkasella seisoneella autolla raappaaminen ja liikkeelle lähtiessä siitä olisi helpotusta?

    Hellepäivänä näkyy tuo nuorempi polvi pitävän automaatti- ilmastoa päällä ennenkuin väki menee kyytiin.

    Visakallo

    Olen näinä kymmenenä vuotena oppinut, että se mitä Jessellä kulloinkin on, on aina hyvää ja tarpeellista, ja se mitä hänellä ei ole, on huonoa ja tarpeetonta meille muillekin. Tässä mielessä Jesse on kyllä aika ainutlaatuinen ihminen.

    jees h-valta

    Muistakaapa nyt että pösön tietokone näyttää edelleen talviajoon talvirenkailla vain 0,2 litraa sadalla enemmän kuin kesäajon kulutus. Miten ihmeessä te tuohon saatte kaiken karvaisia turhakehärpäkkeitä vielä edullisiksi käyttää? Minun lokiikkani ei nyt vain taivu millään.

    Jätkä

    Katsotaan nyt, kun ajotietokone käskee huoltoon ennenaikojaan ja vaivoja alkaa esiintyä ihan aivu normin.

    On kyllä huomattu jo ajat sitten, että Jeessi on todellakin vähään tyytyväinen ja hänelle on osunut aina maailman parhaat asiat ja vehkeet. paitsi sitten, kun hän pääsee siitä eroon. Se on maailman kehnoimpia juttuja, kun hänellä ei ole sitä enää.

    Katsotaanpa, kuinka käy, kun Jeessin eukko ottaa eron Jeessistä. Sen jälkeen saamme lukea eukon olleen varsinainen noita-akka, rumakin kaiken lisäksi.

Esillä 10 vastausta, 5,541 - 5,550 (kaikkiaan 5,990)