Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,511 - 5,520 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Gla

    Tolpainen: ”Hyndailla on erittäin hyvä plug in hybridi vihertävälle kansalaiselle. Auton hinta hiukan yli 30k €. Keskikulutus 1.1l/100km. Akku on 8kwh, joka riittää muutaman kymmenen kilometrin ajoon. Tuolla atuolla joutuisi allekirjoittaneen ajossa tankkaamaan pari keraa vuodessa.”

    Minä taas en tee tuollaisella yhtään mitään. Jokunen vuosi sitten, kun Mitsu paljasti ensimmäiset kuvat nykyisen Outlanderin protosta, kiinnostuin välittömästi puhdaslinjaisesta autosta. Kun töpselimallin kulutus piti olla muistaakseni 2,7 l/100 km, olisi tuosta ollut varaa maksaa hiukan tavanomaista autoa enemmän ja hyväksyä katumaasturimallisen korin haitat. Kun auto kuitenkin markkinoille tultuaan suomalaisessa maantieajokokessa kulutti 7,3 l/100 km ja hintaa autolla oli 50 k€, sain muistutuksen tietyistä lainalaisuuksista, mitkä ei automailmassa ole mihinkään kadonneet. Nykyinen, yli 10-vuotias autoni ilman minkäänlaista hybriditekniikkaa menee pitemmällä matkalla vähemmällä kuin tuo ja siitä valtiokin saa päästöperusteiset veronsa oikeudenmukaisesti.

     

    Gla

    Jees: ”Kuten varmaan joku ainakin on huomannut automieltymykseni ei aivan vastaa sitä stanttukamaa mitä lähes joka jumal…a kyläläinen veivaa. Autossa pitää olla JOTAIN! Ei aivan turhakerojua mutta erilaista luonnetta.”

    Juuri näin. Kun mittarin lukemat, jotka on aikanaan alkaneet suunnilleen nollasta ja lähestyy kohta nelosella alkavia lukuja ja auto silti toimii luotettavasti, tulee sellaisesta luonteesta fiilis, jota 60 tkm välein autoaan vaihtava ei koskaan saa kokea.

    harrastelija

    Tolopainen:

    Työttömyys on meidän oman politiikan seurausta, ay-liike estää ihmisiä menemästä töihin ja tekemästä töitä sellaisella palkalla kuin haluavat. Inarissa on maksettava samaa palkkaa kuin Helsingin keskustassa.

    Jenkkilässä on dynaamiset työmarkkinat ja alhainen työttömyys mitään yleissitovia sopimuksia ei ole. Laki ei pakota siellä maksamaan muusta kuin työstä edes lakisääteistä lomaoikeutta ei ole.

    Kyllä siellä Inarissa on sen verran kovemmat olosuhteet kuin Helsingin asukkailla, että palkka pitäisi tosiaan olla paljon enemmän!

    Jenkilässä taas kunnon perhe-elämiseen on oltava 2-3 eri työtä, että saisi dollareita tarpeeksi elämiseen!

    Taitaa olla kaksi ääripäätä sosiaalihoidossa: Suomi ja Jenkkilä. Ensimmäisessä liian lepsua ja toisessa liian ankaraa.

    Tolopainen

    En minäkään ole autoa vaihtamassa ihan lähivuosina. Kun polttoainekulut on kuitenkin vain yksi kohtalaisen pieni osa autoiluni kuluista.

    Jos vielä palataan tuohon jenkkien 17 miljoonaan auton myyntiin. Autoteollsuus siellä tuottaa autoja jotka eivät muilla markkinoilla menesty kun ovat vanhanaikaisia eurooppalaisiin ja aasialaisiin verrattuna.  Eihän kukaam vähänkin järkevästi ajatteleva täällä osta jenkkiautoa. Iso polttoaineen kulutus ja pitäisi olla tuumamitoilla olevat avaimet. Maailmassa on kaksi kehittymätöntä maata jotka eivät ole metrisessä järjestelmäsä

    USA:n teollisuus on kaikessa jäljessä eurooppalaisesta siksi euro on vahva ja dollari heikko täällä on suuri kauppataseen ylijäämä ja jenkkilässä alijäämä. Donaldilla on iso urakka edessään palauttaa halpamaista työpaikat jenkkilään.

    jees h-valta

    Onkohan noilla avainten mitoilla kovinkaan merkittävää väliä. Kyllä ainakin tämä meiltä lähtenyt ”jenkki” muutti aika paljon muotoaan ja kunnostui ”Nakkilan kirkon vaiheil” ihan hienoon iskuun. Aika hyvin noita ostellaan varsinkin pienempien tuojien trokaamana. Minullekkin tultiin tarjoamaan sitä mahdollisuutta ja olisihan siinä Dodge Ram aivan edullinenkin ollut. Hankaluus vain siinä etten hakenut takavetoa vaan nelikkoa ja siksi en nyt aivan lämmennyt. Sen hinnalla en täältä kyllä saa vielä 2000-lukulaistakaan kun sen 2004:n olisin saanut. Kyllä ne menotavaraa näyttää olevan ja hintansa pitää (kunnosta riippuen tietty) aivan käsittämättömän hyvin. Ero esim. japsiavolavaoihin suurinpiirtein kymppitonnin jenkkien hyväksi. Kertoo ehkä jotain myös arvotuksesta. Ja yhdeksänkymmentäluvun alun autoja saa vielä aivan täydessä timmissä, harvemmin japseja, lähinnä valmista pa..aa.

    wanhajätkä

    Olen aivan samaa mieltä jenkkien kestävyydestä. Kyllä kestää ja löytyykin vähän ajettuja vanhoja. Kuka niillä pystyy paljon ajamaankaan. Japsi avolavoja tiedän montakin yli miljoona ajettuja

    Sen sijaan nyt ois mahtis olla ranskis täällä….tai sähköauto. Mittari näyttää 32,4 pakkasta. Kolakärryiksi muuttuu näillä nimismiehen kiharaisilla teillä. Tuskin keulan nivelet kestää katsastusväliä. Pääseehän sillä kyllä paikasta toiseen kun hinuri käy hakemassa ja sijaisauton maksaa vakuutus. Lisävirtaahan näille härpäkeuutuuksille ei kärsi antaa. Menee koko auton systeemot sekasi. Suomi on pitkä maa. Mikä ehkä toimii Harjavallassa ei välttämättä toimi koko Suomessa. Ranskikset on tehty keski- ja eteläeurooppalaisille teille ja ilmastolle. Kun menee tunturikeskuksiin näyttää ranskisten markkinaosuus olevan varsin suuri. Odottavat hinausautoa. Rovaniemelle viedään sulamaan.

    jees h-valta

    Heh, eipä ole vielä tarvinnut sulatella. Tuolta se aamulla herätetään uinumasta siitä pakkasesta mitä sattuu sitten olemaan aamulla. Eikä ole niin minkään valtakunnan lämmitintä. Eikä mahdu tallin ovista sisään että sais lämpimään talliin. Eilen juuri sovitin ja totesin ettei mahdu. Kymmenkunta senttiä lisää leveyttä ovissa auttaisi saamaan peilitkin sisäpuolelle. Citroen BX sinne aikanaan vielä mahtui vaikka olihan sekin peileistä todella tarkalla. Tulee aikanaan oviremontti mutta se ei ole rintamamiestalossa ja rapatussa sellaisessa aivan simppeli juttu. Varsinkin kun ajoramppiakin pitää levittää samalla. Aivan iloinen ja herkkä startti ainakin tähän mennessä eikä mikään kivreki ajollekkaan. Jopa ihan hämmästyttävän notkea. Ainakin VW oli näillä keleillä jo kivireki alkuun pienen matkaa.

    Gla

    Jopas siiitä täydellisyyttä hiponeesta premiumista alkaa vikoja löytyä. Josituskin, minkä piti olla huippuluokkaa, ei näillä pakkasilla jousta. Jos 1/3 hintainen Golf on yhtä surkea, taidan ottaa Toyotan. Siinä ei ole koskaan tuollaista vaivaa ollut.

    A.Jalkanen

    Etkö jees h-v käytä lohkolämmitintä tai webastoa? Mukavampi lähteä lämpimällä liikenteeseen.

    wanhajätkä

    Ja oishan se vähän sähköautokin sitte. Kehuvat että lämmin moottori syö ja saastuttaa vähemmän…

Esillä 10 vastausta, 5,511 - 5,520 (kaikkiaan 5,990)