Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,501 - 5,510 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • harrastelija

    Jokohan ”abietis” on saanut auton? Ehdotuksia on ainakin riittävästi! Noilla alkuspekseillä löysin Autotallista vain sitikoita. C5-mallit ovat kokemuksen mukaan vähän liian vikaherkkiä vaikka pari näyttikin ylittävän kynnyksen? BX korotettu farkku (vm 1988) on ollut itsellä, tosin dieselillä, siitä on jäänyt vain mieluisia muistoja 🙂

    Mainittuja Volvoja ei ikävä kyllä vielä ollut autotallissa myynnissä? Ehkä Ruotsin puolelta saattaisi joku haluttu Volvo löytyäkin? Tuon ikäiselle ja hintaiselle käytetylle on sama vaikka on tuontiauto, koska se tulisi omaan käyttöön!

    Rane2

    Ketjun aloittaja Abietis tosiaan löysi mieluisen vähän käytetyn Citroenin jo aikoja sitten.Hän lopetti kirjoittelun vähän sen jälkeen,liekö mies vai auto uuvahtanut metsätaipaleelle?

    Visakallo

    Abietis tuli aloittaneeksi omaan tarpeeseensa ketjun, jolla olikin paljon laajempi tilaus! Auto on metsäalan ihmisille tärkeä ja useimmiten aivan välttämätön.  Joillekin se on vain pelkkä työkalu, jollekin vain jonkun ulokkeen jatke, muutta suurimmalle osalle kaikkea siltä väliltä.

    Tolopainen

    Hyndailla on erittäin hyvä plug in hybridi vihertävälle kansalaiselle. Auton hinta hiukan yli 30k €. Keskikulutus 1.1l/100km. Akku on 8kwh, joka riittää muutaman kymmenen kilometrin ajoon. Tuolla atuolla joutuisi allekirjoittaneen ajossa tankkaamaan pari keraa vuodessa. Tankillinen riittäisi kokotalveksi. Sähköautollakin voisi periaatteessa ajaa jo kaikki ajot, kun mökille matkaa on vajaa 100km. Hyndailta saa kuitenkin neliveto diesel-maasturin alta 40k €, jossa saa rahalle eniten vastiketta. Siihen se aina kaatuu että ei sähköautot ole hintakilpailukykyisiä.

    A.Jalkanen

    Sähköauto on vielä kallis, joo. Kilpailukykyä kohentavat halvemmat käyttökulut: käyttövoimavero, polttoaine, huollot? Joitakin ilahduttaa myös niiden hyvä kiihtyvyys. Nimimerkillä ”ajoin Teslan perässä”: lähti kuin jänis makuulta liikennevaloista.

    Tolopainen

    Valtion ei kannata edistää sähköautojen käyttöä. Nykyisellä  verorakenteella se menettäisi huomattavasti verotuloja jos siirryttäisIin sähköautoihin. Liikenteestä kerättävät verot lienevät n 8mrd €. Suurin osuus on polttoaineverolla.  Bensinii on valtion tulojen kannalta kotimainen polttoaine, koska suurinosa myyntihinnasta on veroa.

     

    Visakallo

    Auto on amerikkalaisille elämäntapa, asenne sekä vapauden symboli sekä merkittävä Yhdysvaltain talouden veturi ja vaurauden lähde. Auton merkitys ei jää epäselväksi parhaillaan avoinna olevilla Detroitin automessuilla. Näyttelyosastoilla tunnelmat ovat optimistiset. Kevyiden ajoneuvojen myynti oli ­vuonna 2017  17,2 miljoonaa kpl. Kärjessä ovat isot ja ylelliset kaupunkimaasturit ja pickup-avolavat. Talous hyrrää ja kuluttajien luottamus on huippulukemissa, verouudistus lisää käytettävissä olevia tuloja. Bensiini maksaa euroissa vain 0,55 litralta.   Kauppalehti Detroit

     

    Tolopainen

    Autojen myynti kuitenkin on ollut pienessä laskussa ja oletetaan laskevan edelleen tänä vuonna.

    Ford on varannut 9mr$ sähköautojen maailman laajuisen kehittämiseen, joten ei kannata siellä Joensuussa vaivautua. Ehkä muutkin isot valmistajat käyttävät muutaman miljardin.

    jees h-valta

    Eipä se bensa täälläkään euroa maksaisi litralta jos emme maksaisi siinäkin muodossa sosiaalipummien suht köykäistä ja fyysisesti kevyttä elostelua ehkä hiukan kannabiksen kasvatusta ohessa harrastellen. Juuri tämän päivän Satakunnan Kansan jutussa toimeentulon tukea saavia valtakunnassamme on noin 77000 ja hiukan työttömyystukia vielä päälle. Satakunnassakin reilut 2000. Jopa muut kuten tiestön kunnostusmäärärahat ja vastaavat aika paljo isompaa porukkaa koskevat menot kärsivät sosiaalitukien jatkuvasta kasvusta. Kyllä joku toppari pitää pikkuhiljaa saada tähän järjettömään höösäämiseen. Nuoret työelämän syrjään vaikka väkisin, piste.

    Tolopainen

    Työttömyys on meidän oman politiikan seurausta, ay-liike estää ihmisiä menemästä töihin ja tekemästä töitä sellaisella palkalla kuin haluavat. Inarissa on maksettava samaa palkkaa kuin Helsingin keskustassa.

    Jenkkilässä on dynaamiset työmarkkinat ja alhainen työttömyys mitään yleissitovia sopimuksia ei ole. Laki ei pakota siellä maksamaan muusta kuin työstä edes lakisääteistä lomaoikeutta ei ole.

     

Esillä 10 vastausta, 5,501 - 5,510 (kaikkiaan 5,990)