Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,441 - 5,450 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo

    Suomen myydyimmät nelivedot 2017:

    1. Volkswagen Transporter (T6) 1565

    Suomen myydyimmät 4 x 4 henkilöautot:

    1. Volvo XC60 1 544

    2. Skoda Octavia 1 194

    3. VW Tiguan 928

    4. BMW X5 907

    5. Toyota RAV4 893

    6. BMW X3 880

    7. Volvo V90 827

    8. Suzuki Vitara 802

    9. Audi A4 673

    10. Mercedes-Benz C-sarja 666

    11. Mercedes-Benz GLC 598

    12. Dacia Duster 632

    oksapuu

    Transporter mainittu…

    Gla:lle tiedoksi. Nyt se 2.0tdi Transportteri kävi huollossa, uusi nokkahihna, kiristin ja 1,5h työtä…

    Sellainen takaisinkutsu tälläkertaa…

    Gla

    Huono homma, ettei jakopäätä vieläkään osata tehdä. Hyvä kuitenkin, että korjataan.

    Trafi: ”Tietokannassa on tiedot ainoastaan niistä kampanjoista, joihin kuuluneet viat tai puutteet ovat valmistajan mukaan aiheuttaneet merkittävän vaaran liikenneturvallisuudelle tai huomattavan haitan ympäristölle tai terveydelle. Ajoneuvon valmistaja voi järjestää myös vähäisempien virheiden tai puutteiden takia ns.huolto-/korjauskampanjoita, joista ei tarvitse tehdä ilmoitusta Trafille.”

     

    Jätkä

    Lähes kaikissa tuoreemmissa autoissa on jakopäälle asetettu kilometriraja, jonka puitteissa hihna – tai jopa ketju, on vaihdettava. Sen huollon yhteydessä yleensä uusitaan myös ainakin kiristin, ehkä hammaspyöriä ja vesipumppu, joka on monessa autossa aiheuttanut jopa konerikon laakerin pettäessä.

    Myös Jakoketjua, kiristimiä ja vesipumppuja suositellaan monessa autossa vaihdettavaksi ennen kuin ne kuluvat loppuun.

    Pitää vaan totutella ajatukseen, että kaikkia autoja myös pitää huoltaa, ei vain korjata.

     

    A.Jalkanen

    Pösössä vaihdettiin 120 tkm kohdalla ja Yetissä 6 v kohdalla (tai 150000 km, kumpi tulee ensin) jakohihna/jakoketju.

    oksapuu

    Takaisinkutsu ei ole huolto vaan valmistajan huomaaman virheellisen tuotteen maksuton korjaus…

    Visakallo

    Japanilaiset automerkit ja -mallit jylläsivät, kun yhdysvaltalainen iSeeCars.com listasi ne autot, joilla ajetaan pisimpään ennen niiden romuttamista. Viisi ensimmäistä mallia tulee Toyotalta. ISeeCarsin tilastossa on noin 650 000 autoa. Autot ovat mallivuosilta 1981-2002. Sivustolla on myynnissä yli neljä miljoonaa autoa.

    Toyota Highlander (18.3%)

    Toyota Sienna (17.1%)

    Toyota Tundra (15.7%)

    Toyota Prius (15.0%)

    Toyota RAV4 (14.3%)

    Honda Odyssey (12.8%)

    Toyota Sequoia (12.8%)

    Toyota Tacoma (12.4%)

    Honda CR-V (11.9%)

    Toyota Avalon (11.7%)

    Acura MDX (11.6%)

    Toyota Camry (11.5%)

    Subaru Forester (11.5%)

    Nissan Frontier (11.0%)

    Volkswagen Golf (10.6%)

     

    jees h-valta

    Säästyyhän nuo kippanat piiiitkään kun ei tuollaisia ketään viitsi ajaa. Eri asia on USA:n omat joita pääosin kulkee liikenteen valtavirtana jatkuvasti. Miljoonia kilometrejä ennen romutusta. Mutta kun se vauras kansa ei huonolla aja niin Toyotat makaa pirtin takapihalla perheen ehkä jo kolmantena tahi neljäntenä hätävarana.

    Jätkä

    Pääsitkö noin myöhään vasta korjaamolta tietokoneen ääreen? Mikäs siinä Pösössä NYT oli?

    Visakallo

    Jesse: ”Mutta kun se vauras kansa ei huonolla aja”

    Mitenkäs sitä Pökkötiä myydään Jenkkilässä?

Esillä 10 vastausta, 5,441 - 5,450 (kaikkiaan 5,990)