Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,421 - 5,430 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • MJO

    Jesse

    Olin kuulemma painanut jarrua ja kaasua samaan aikaan ja ranskis ei tykkää sellaisesta. Se pudottaa hiukan tehoja ja vasta nollauksella antaa normaalit takaisin.

    Muissa tuonlainen on vika, joka pitää poistaa päivittämällä ohjelma. Pösössä tuo on näköjään pelkkä ominaisuus.

    Jätkä

    Minkäslaisessa maastossa Jeessi muka ajelee Pösöllään ase paljaana  ja ilman turvavyötä?

    Jätkä

    Velvoite turvavyön käyttöön on ainoastaan tieliikennelain alaisilla paikoilla.

    Tieliikennelakia pitää noudattaa myös metsäautoteillä, ne eivät kuulu maastoliikennelain piiriin.

    Tuskin Jeessikään hulmuuttelee menemään metsämaastossa, vaikka Pösössä onkin isot pyörät – ja leveät.

    Visakallo

    Parikymppiä edullisempi korealaismaasturi:

    http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201801102200659488_oa.shtml

    jees h-valta

    Jätkä taas vedättelee aivan mitä sattuu minusta. Luetun ymmärrystä hei? En ole mistään aseen kanssa ajelusta maininnut vaan Toloppa sitä metsästysviettiään sinne autoonsa änkeää oikeen köörin kera. Ampuu hirviä koreankippanan ikkunasta senkun kerkiää ilman turvavyötä koska se haittaa tähtäämistä. Kait sentään muistaa ikkunan avata ennen tusjauttelua sentään.

     

    Jätkä

    Jeessi. Mitenkä se luetun ymmärtäminen tulkitaan harjavallassa?

    Ymmärrätkö ollenkaan, mitä tarkoittaa sana MUKA?

    jees h-valta

    Hiukan selvempää irrottautumista lainauksesta, kiitos! Tuon lauseen voi tulkita vähintäänkin kahdella jos ei kolmella tavalla.

    A.Jalkanen

    MT liikenteen päästöistä:

    http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsä/artikkeli-1.220682

    Joutunemme hyväksymään sen tosiasian, että mikäli liikenteen päästöjä halutaan nopeasti alentaa, joudumme siirtymäaikana käyttämään myös puupohjaisia biopolttoaineita. Kuten jo aiemmin jo linkitin (Moottori-lehden juttu), VTT on tarkastellut pienemmän keskiluokan autojen päästöjä kokonaisvaltaisesti (well-to-wheel) aina energian lähteen ja kuljetuksen päästöistä auton käytön päästöihin saakka. Kotimaisista jätteistä jalostettua biodieseliä käyttävän auton hiilidioksidipäästö on VTT:n laskelmien mukaan 17 g/km, puupohjaisella biodieselillä 5 g/km, biokaasuautolla 32 g/km, oljesta valmistetulla korkeaseosetanolilla 49 g/km. Sähköauton hiilidioksidipäästö on 28 g/km Suomen keskimääräisellä sähkön tuotantotavalla. Niin sanotulla marginaalisähköllä täyssähköauto päästelee 80 g/km. Marginaalisähköllä tarkoitetaan kulutushuippujen aikaan tuotettua sähköä. Vertailun vuoksi mainittakoon, että lataushybridi päästää 67 g/km Suomen keskimääräisellä sähköntuotantotavalla. Sähköauton päästö voi olla jopa 0 g/km, jos kaikki sähkö tuotetaan uusiutuvilla energialähteillä (aurinko-, tuuli- ja vesivoima). (Lataushybridille kai oletetaan, että osan aikaa ajetaan fossiilisilla. Sähköauton päästöksi pitää toki aina huomioida auton ja erityisesti akun valmistuksen ja kierrätyksen päästöt.)

    Keskikokoisen tavallisen bensiiniauton well-to-wheel-hiilidioksidipäästö on 139 g/km, tavallisen dieselauton 102 g/km ja maakaasuauton 119 g/km. Näihin verrattuna biopolttoaineet tarjoavat edellä kerrottujen VTT:n laskelmien mukaan todella merkittävän päästövähennyksen.

    Itse laittaisin uusiutuvan energian 300 miljoonan euron tukipaketista osan biokaasulaitosten perustamiseen (tukee myös ravinteiden kierrätystä) ja osan uusiutuvan energian t&k-toimintaan.

    Summa summarum. Kun siirtyy jätebiodieseliin, päästöt alenevat jopa 80 prosenttia, jopa enemmän kuin siirryttäessä biokaasuun. Kun Neste MY -uusiutuva diesel kerran käy kaikkiin dieselmoottoreihin, niin puupohjaista biodieseliä odotellessa alan tankata sitä. (Säästyy kaasukonvertoinnin vaiva ja kulut.) Tätä polttoainetta löytyy Nesteen infosivujen mukaan jo Helsingistä, Espoosta, Turusta ja Tampereelta!

    Jätkä

    Jotkut kuvittelevat, tai kevyesti ohittavat totuuden. = Aurinko -, Tuuli-, ja Vesivoiman rakentamisen ”hiilijalanjäljen”, joka on paljon isompi ja syvempi, kuin esim Ydinvoimalla tuotetun sähkön jälki.

    Toki esim biodiesel on aine, jonka hyvyyttä ja käyttökelpoisuutta ei uhkaa muu kuin valtiovallan pohjaton verorahan tarve.

    A.Jalkanen

    Tässä vielä suomeksi raportti, jossa on pyöritelty autojen päästöasioita oikein urakalla!

    http://www.transsmart.fi/files/248/Tutkimusraportti_VTT-R-00752-15_liitteineen.pdf

     

Esillä 10 vastausta, 5,421 - 5,430 (kaikkiaan 5,990)