Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,371 - 5,380 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    KIAlla ja Hyundailla on malleja, jotka rökittävät tasokkaampina kuljettimina tuon DS:n

    Rökittää helvetin monta muutakin merkkiä.

    Muuten: Eipä taida Ranskiksilla olla yhtään autoa, joka pärjäisi samassa premiun-luokassa edes Japanilaisen Lexuksen kanssa?

    MJO

    No ei lähellekään Lexusta. Avensis on enemmän premium auto, kun tuo DS.

    jees h-valta

    Metsästäjäthän ovat tunnetusti näitä Toyota-faneja. Yksinkertainen auto sopii yksinkertaisen harrastajan yksinkertaiseen harrastukseen. Tylsyys sopii myös erittäin hyvin. Eipä kulu hirvipassissa aika auton hienouksien tutkimiseen kun ei niitä ole. Kerkeää seurata kännyä mihkä suuntaan seuraavaksi kotteroa taas ohjastaa.

    Gla

    Voihan sen noinkin sanoa, vaikka toisenlaisenkin näkemyksen samasta lopputuloksesta voisi esittää. En silti ala moittia DS:n autoja, kun en niistä mitään tiedä. Ylipäätään premiumeissa on valintakriteerit aika tavalla erilaiset kuin Corollassa. Siksi DS voi olla ihan hyvä auto. Hyvyys kun riippuu ostajan tarpeista, eikä yksikään jätkä niitä voi toisten puolesta sanella varsinkaan , kun tietämys ko. autosta rajoittuu valmistajan/maahantuojan nettisivuilla nähtyihin kuviin.

     

    MJO

    Jos jesse hinta alkaa 2:lla ja on kymmenissä tuhansissa. Se ei ole premiun auto. Ihan sama vaikka premium autoa ei määritellä hinnalla, mutta sillä rahalla ei vain saa premium autoa. Sillä saa corollan tai vastaavan, kuten d-ässän. Mitä DSssä on luksusta? ratin korkeuden säätö?

    PS. Minun auton hinnalla saa kaksi D-ässää, eikä se ole toyota. Seuraana autona voisin harkita Lexuksen hybridiä. (Se muuten on premium enemmän, kuin yksikään ranskis)

    Jätkä

    ”No ei lähellekään Lexusta. Avensis on enemmän premium auto, kun tuo DS.”

    – kaike lisäksi Lexus ei ole hienoin Toyotan valmistama auto, vaan he tekevät varsinaista loistoautoa mm Japanin valtion edustusoutoksi ja muistelen, että sitä ei myydä kenelle tahansa.

    MJO. Parillakympillä saa myös peugeot 3008 parusvarusteilla, eli samassa hintaluokassa – luultavasti myös laatutasossa pyörivät sekä DS, että Pösö.

    Premium – luokkaa ne eivät ole kuin ehkä Jeessin mielikuvituksessa.

    A.Jalkanen

    Kia Niro voisi olla aika hyvä laatu/kustannus -suhteeltaan. Mutta miksi tarjolla ei näytä olevan nelivetoa eikä ladattavaa hybridiä?

    Gla

    Nelivetoa isompana puutteena Nirossa pidän farmarikorin puutetta. Nykyisen tavaratila on lapsellisen pieni. Muutenhan se voisi olla jopa kiinnostava, kun tuollaisista hybrideistä puhuttaessa poikkeuksellisesti sillä saa peräkärryäkin vetää.

    MJO: ”Jos jesse hinta alkaa 2:lla ja on kymmenissä tuhansissa. Se ei ole premiun auto. Ihan sama vaikka premium autoa ei määritellä hinnalla, mutta sillä rahalla ei vain saa premium autoa. Sillä saa corollan tai vastaavan, kuten d-ässän. Mitä DSssä on luksusta? ratin korkeuden säätö?”

    Luksus, miten se sitten määritelläänkään, ei ole premiumin tuntomerkki. Bemarinkin, mikä kiistatta lienee premium-valmistaja, hinnastosta löytyy kakkosella alkava malli.

    MJO

    BMW on premium valmistaja, muttei se 2lla alkava BMW ole premium auto.

    DS lippulaivakin mahtaa jäädä alle 40te?

    Gla

    Eli kun premium-valmistajan tuotteesta jätetään muutama varuste pois, jotta hinta saadaan Suomen verotetuilla markkinoilla painettua alle 30 k€:n, ei kyseessä ole premium-auto. Mutta kun siihen laitetaan pari kromilistaa, tulee samasta autosta premium? Tehdas tuskin asiaa on näin tarkoittanut.

    DS:n lippulaivan hinta perusvarusteilla on 42 k€ ja lisävarusteltuna sen saa nousemaan hyvinkin herkästi tuota paljon korkeammalle. Hinta sinänsä ei minusta ole kiinnostava, vaan sen suhde vertailukohtiin. Se, että DS perustuu sitikkaan, ei ole mikään ongelma kuin korkeintaa auton sijasta imagon ostajalle. Ihan samoin Audi perustuu Volkkariin ja Skodaan. Samasta syystä Volkkarin ja Skodan osissa on usein Audin logot, mutta tuskin koskaan päinvastoin.

Esillä 10 vastausta, 5,371 - 5,380 (kaikkiaan 5,990)