Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,351 - 5,360 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • harrastelija

    Tuota voi suositella sellaiselle mo:lle jolla metsätilat ovat hajallaan. Metsäteillä ei juuri ole rajoituksia nopeuden suhteen eikä kameroitakaan, joten nopeuskin on hyväksi…

    jees h-valta

    Kumma kyllä kuinka vähän Jakkeja maanteillä näkee. Varmasti hyvä ja liukkaasti liikkuva auto. Tuota nyt minkään metsätilan autoksi voi mieltää mutta toki aika passelin toisenlainen kuin juuri tylsät saksalaiset vastaavat.

    Visakallo

    Taitaa siellä Harjavallan suunnalla olla eri autokanta kuin meilläpäin. Kyllä tuossa nelostiellä, ja sen taukopaikoilla Jaguareja näkee nykyisin lähes päivittäin, eli useammin kuin Pököttejä. Jos eivät ole pohjoisiin menossa, niin ovat sieltä tulossa. Joku niistä saattaa olla metsänkatsastusreissullakin.

    Gla

    Visakallo: ”Yksi vaihtoehto kiireiselle, tilavaa farkkua tarvitsevalle puuntuottajalle:

    Jaguar XF Sportbrake 25d AWD Aut R-SPORT”

    Ei tuo ainakaan tavaratilastaan tilavalta näytä. Tuskin menee edes kombikannu verhon alle. Ihan tavallisissa Golfeissa ja Auriksissakin on enemmän tilaa. Yhtään nopeampikaan tuo ei ole. Ei edes niillä rajoittamattomilla metsäteillä.

    jees h-valta

    Visakallolla taitaa olla vakiotarkkailupaikka nelostiellä ja seurantatulokset tarkoituksen mukaan. Vähän kuin hirvikannan seuranta. Brittipirsseissä varmasti sama ongelma kuin ranskiksissakin. Jos joku Vauxhall on aikanaan tehty huono kestävyydeltään, (vaikka se ehkä on heillä ollut normaalia) niin suomessahan metsäkansan aateliskiesi pitää kestää isältä pojalle isän käytön määrästä riippumatta. Vaikka aika ajaisikin ohi molemmin puolin.

    oksapuu

    Eikö ne halvat Jagget tehty ihan Mondeon palikoista?

    Briteissä ei autokauppa käy ja Brexit painaa päälle…

    Gla

    X-type tehtiin, mutta sen valmistus taitaa olla jo ajat sitten loppunut.

    Kovin arvostettu ratkaisu se ei ollut, vaikken tiedä, mitä vikaa siinä imagon lisäksi oli. Massavalmistajalla on ihan erilaiset resurssit tuotekehityksessä kuin pienemmillä.

    MJO

    Jesselle. Britit ovat kautta aikain tehneet loistoautoja. Nopeasti mieleen tulee Bentley, rollsit, Aston martin ja jagget. Rankassa ei ole koskaa tehty eikä nähtävästi tulla koskaan tekemäänkään.

    Vertauksesi ontuu pahasti. Älä puhu britti autoista ja ranskiksista samana päivänä.

    rööri roope

    Samaa huonoa tasoa tavis autoissa tehtiin ne ranskassa tai briteissä.

    Nuo miljoonauto ei ole tavan taaplaajan hankintalistalla.

    Jätkä

    Noiden loistoautojen lisäksi Briteistä ei ole vuosikymmeniin tullut kunnollista käyttöautoa. Forditkin on väkerretty jossain muualla.

    Ei ole tainnut Anglian jälkeen tulla kestävää kansanautoa. Mutta nykyään sielläkin KOOTAAN laadukkaita – lähinnä japanilaisia automerkkejä. Homma on samantyyppistä, kuin on Mersun kokoileminen suomessa.

    Nuo Englatilaiset loistoautotkin taitavat olla varsin kovasti huoltoa tarvitsevia vehkeitä, mikä antaa laadusta hieman negatiivisen kuvan.

    Tuskin Ranskikset sen huonompia ovat, kuin vastaavaan luokkaan kuuluvat Englantilaisetkaan autot?

Esillä 10 vastausta, 5,351 - 5,360 (kaikkiaan 5,990)