Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,311 - 5,320 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• jees h-valta

MJO, se että ohjelma on excelpohjainen on aivan sivuseikka. Ohjelmassa on paljon juuri kirjanpitoa helpottavaa muuta ominaisuutta. Ja turha ruveta niitä ominaisuuksia tinkaamaan, ostakaa itse ohjelma niin näette. Varmasti kannattaa tai mikä teille nuukajusseille nyt kannattaa, ei varmaan mikään.

Nimetön

Aika kova jopi Jeesellekkin että saa tuon yli 50% metsäajoa.  Harjavallasta kun ajaa ensin Kaakonkulmalle ja vasta sitte alkaa tuon 50% ylittävä ajo niin on siinä jenkkilinttakin ihmeessä varsinkin näin lumisen metsän aikaan. No ei tarvi äestä tilata uudistus aloille jos homman hoitaa letukalla.

Visakallo

Jesse: ”Jos aina teettää vain pystykauppaa eikä paljon itse osallistu uudistustoimiin ei kalustoa kovin paljoa pelkkiin raivauksiin kyllä tarvitsekkaan. Ja taimikot uhrataan tietyltä osiltaan hirville kuten myös ilmennyt on. Mhy:hän hänen sadostaan kait osan korjaa.”

Kyllä ihan omassa porukassa ollaan kaikki uudistukset näitten vuosikymmenten aikana tehty. Taitaa muuten tulla kaikkiaan sata hehtaaria täyteen kuusen ja koivun istutuksia ja männyn kylvöjä. Raivaukset on myös tehty oman porukan ja kesänuorten työnä. Se on kyllä totta, että kerrallaan yhdellä henkilöautolla ja peräkärryllä sekä muutamilla istutus- ja raivausvehkeillä ollaan pärjäytty. Koneelliset energiapuuharvennukset on tehty mhy:n toimesta ja tavara meni Jyväskylään,  jatkossa Lahteen. Olen ollut toimintaan erittäin tyytyväinen.

jees h-valta

Menikö Lasselta taas ohi jotain? Kun on metsätilan kalustossa oleva auto on varmasti sama kuinka paljon ajaa kun se ajaa vain ja ainoastaan metsäajoa.

rööri roope

Jees ei se mökkiajo oo sitä sori vaan

jees h-valta

Enpä ole sitä kait verotukseen yrittänytkään. Minulla on mökki itäpuolella suomea ja jos metsäajot ajokirjanpidon mukaan on kymmenissä kilometreissä per reissu taitaa aika helposti mennä ainakin verottajan jakeluun. Toki on myös Satakunnassa mökki mutta ei vielä käytetä vaan lähinnä on kunnostettu myyntiajatuksella lähivuosille.

harrastelija

Pitäisi ehkä avata uusi aihe, mutta olkoon täällä:

Mitäpä mieltä autotarjouksesta ollaan ”Wetterin huoleton palvelupaketti”-tarjouksesta?

Koskee mainoksen mukaan kaikkia malleja ja saa ajaa aina uudella autolla! Tavallaan yksityisen Liisinki?

rööri roope

Ne on kalustokärryllä kalliita ajoja kun palaa kun paskan liekki  vai  vieläkö uunotat verottajaa

Visakallo

Onko kenelläkään kokemuksia leasing-autoista metsätaloudessa? Muussa yritystoiminnassa ne ovat ihan käteviä.

MJO

En osta Jesse mitään kirjanpito-ohjelmia metsätaloutta varten. Olen kerran tehnyt hyvän pohjan excelille. Se riittää minulle ja varmasti riittäisi sinullekin. Tietysti vaatii hieman excel taitoja tehdä hyvä pohja, jota voi käyttää vuosikausia. Toiset pistää rahaa kirjanpito-ohjelmaan ja säästävät sitten hankkimalla oleo-mäkkejä jne.. Jokainen taaplaa tavallansa.

Esillä 10 vastausta, 5,311 - 5,320 (kaikkiaan 5,990)