Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,261 - 5,270 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Gla Gla

    Onko puusto lisääntynyt autovalinnan seurauksena enemmän kuin kevyemmällä kalustolla olisi lisääntynyt?

     

    Gla Gla

    http://www.google.fi/search?sclient=tablet-gws&source=hp&q=lada+pickup&oq=lada+pick&gs_l=tablet-gws.1.0.0j0i22i30k1l2.1883.6631.0.7805.9.9.0.0.0.0.116.742.8j1.9.0….0…1c.1.64.tablet-gws..0.9.735…0i131k1.0.a8MvHfiVKH0#imgrc=A_eQcZkttz68lM:

    Googlen ensimmäinen löytö hakusanalla Lada Pickup.

     

    Visakallo Visakallo

    Vuoden 2017 eniten ensirekisteröidyt automallit – top 30:

    1. SKODA OCTAVIA 5 694 kpl

    2. NISSAN QASHQAI 5 059 kpl

    3. VOLKSWAGEN GOLF 3 991 kpl

    4. TOYOTA AURIS 3 650 kpl

    5. TOYOTA YARIS 3 545 kpl

    6. TOYOTA AVENSIS 2 822 kpl

    7. OPEL ASTRA 2 805 kpl

    8. VOLKSWAGEN PASSAT 2 558 kpl

    9. FORD FOCUS 2 534 kpl

    10. VOLVO V90 2 359 kpl

    11. KIA RIO 2 147 kpl

    12. RENAULT CLIO 2 066 kpl

    13. FORD FIESTA 2 043 kpl

    14. VOLVO XC60 1 962 kpl

    15. VOLKSWAGEN POLO 1 754 kpl

    16. AUDI A4 1 747 kpl

    17. TOYOTA C-HR 1 739 kpl

    18. SKODA SUPERB 1 725 kpl

    19. VOLVO V40 1 666 kpl

    20. SKODA FABIA 1 643 kpl

    21. MERCEDES-BENZ E-SARJA 1 594 kpl

    22. KIA CEED 1 499 kpl

    23. TOYOTA RAV4 1 463 kpl

    24. BMW 5-SARJA 1 401 kpl

    25. VOLKSWAGEN TIGUAN 1 379 kpl

    26. BMW 3-SARJA 1 356 kpl

    27. FORD MONDEO 1 345 kpl

    28. MERCEDES-BENZ C-SARJA 1 309 kpl

    29. VOLVO V60 1 272 kpl

    30. OPEL MOKKA 1 235 kpl

    IL

    jees h-valta

    Gla, kevenihän se autokalusto suorastaan tuhansia kiloja. Jota myöten myös päästöt varmaan neljännekseen viime vuoden alun tilanteesta. Siinä haastetta palstan vanhojen autojen ”historyosastolle”. Koittakaapa alkaa jo pikkuhiljaa muutakin kuin näsäviisastella. Minä voin ”henkseleitä paukutella” hyvällä omallatunnolla että mites teillä? Viime vuonna metsän hakkuut jäivät alle sadan motin joten sekin kera uuden metsätilan oston aiheutti myös tuhansien mottien puuston kertymän metsätalouden hyödynnettäväksi. Joten ei muuta kuin Teslaa avolavana tai Fordin F150:stä tilaukseen ja taas hommat alkaa sujua. Tunnetustihan teknisesti edistyneet ja laadukkaat pitävät parhaiten arvonsa joten ei noissa edes rahaa pahasti hukkaan mene. Aina löytyy ostajia kuten edelliseenkin avolavaan vaikka vuosimalli oli 1991 ja auto oli niin loppu kuin loppu voi olla. Mutta nuorella väellä virtaa riittää ja auto tullee Nakkilan kulmilta yhdeltä verstaalta ulos näinä päivinä aika paljon eri näköisenä pakettina ja elää jälleen kierrätyksen kulta-aikaa ja ympäristöystävällisesti säästää luonnonvaroja kun kestää näillä näkymin jälleen kymmenkunta vuotta eteenpäinkin. Ihan käyttöön auto nimittäin tehtiin, senverran tiedän uuden omistajan metkuja. Ei ”katurassiksi”.

    Gla Gla

    Et ihan ymmärtänyt, mitä tarkoitin. Toki Touaregin vaihto Pösöön oli metsätalouden kannalta erinomainen liike. Tarkoitin kuitenkin sitä, että kun autoon sidotaan rahaa metsätalouden harjoittamisen takia enemmän kuin ennen, pitää tuo ylimääräinen rahamäärä saada kompensoitua metsätalouden tehostumisena. Eli jos ostat nyt Pösön kaveriksi avolavan, pitää avolavasta aiheutuvat ylimääräiset kulut saada avolavan myötä tehostuvan metsätalouden kautta ulos. Ellet saa, kyseessä on metsätalouden harjoittamisen tulosta heikentävä asia. Voisin lyödä kohtalaisen summan vetoa, että tässä tapauksessa näin tulisi tapahtumaan.

    Visakallo Visakallo

    Taksitolppien kruunaamaton kuningas Mercedes-Benz on pitänyt pintansa kovassa kilpailussa, vaikka Volvo sitä alkuvuonna ahdisteli.

    Mercedes on yhä ylivoimaisesti suosituin taksimerkki. Sen markkinaosuus uusista takseista oli vuonna 2017 peräti 28,9 prosenttia, mikä tarkoittaa kappalemäärinä 741 taksi-Mersua.

    Näistä valtaosa eli 464 autoa olivat E-sarjan Mercedeksiä. Mercedes Sprintereitä meni taksiin 137 kappaletta.

    Toiseksi myydyin automerkki oli Volvo, joka sai taksikyltin 441 autonsa katolle.

    Alkuvuoden ensimmäisinä kuukausina Volvo oli jo kivunnut taksimyynnin ykköseksi uusien S90 ja V90-malliensa ansiosta, mutta loppuvuosi käänsi asetelmat ennalleen.

    IL

    jees h-valta

    Joopa Gla, ymmärsin ajatustais kyllä mutta toista kautta en edes haluakkaan silti ymmärtää. Kaikki toimet metsätaloudessa eivät toimi katkaisijalla eli nopeasti ei tule hyötyjä eikä haittoja. On pitkäjänteinen toimintamalli oltava koska metsänkasvatuskin on todella pitkäjänteistä puuhaa. Varmasti talouspuoli heilahtaa hetkeksi -merkkistä lisää mutta pitkässä juoksussa myös se työkalu on valmiina aina lähtöön ja homma tulee tehtyä. Mitä se ei esim. ostopalveluna ole. Ja aiheuttaa huomattavasti enemmän vaivaa alkaa niitä kyöräämään tiettyyn aikaan tiettyyn paikkaan. Mitä sujuvampaa ja varmempaa työn toteutus on niin ainakin näillä vapaa-ajoilla se on näin tehtävä. Työrupeamat sentään usein vain tuntienkin rykäisyjä. Ja onhan siellä vastapainona verotukselliset edut ja kyllä hyvällä avolavalla on paljonkin erittäin järkevää käyttöä. Henkilöautolla minä en kaikkia saa tehtyä joten on aivan selvää että ramumpi lavallinen tarvitaan. Muistuu tässä mieleen jälleen kerran kun eräs nikki täällä todella tylysti tyrmäsi ehdottamani aitaamisen rauduskoivikkonsa suojaamiseen. Kallis ja työläs. Niin, se kallis ja työläs on vaatinut Pohjois-Satakunnan suuntaan avolavaa ja se kallis ja työläs aita sai kaikki taimetukset onnistumaan. Ja se kallis avolava-auto on haukkunut niissäkin hintaansa kovasti. Jonkun arvostelijan koivutaimikko ei noussut lainkaan ja mahtaako tänäpäivänäkään vielä juurikaan metsää se ala kasvaa LUKUISISTA käynneistä huolimatta. Toyotalla kieltämättä sai reppuruiskun mukavammin kulkemaan ja uudet kuusentaimet mutta missä kohtaa se metsätalous tuohon menikään?Minun ei ole tarvinnut kumartaa hirviorganisaatiolle vaan ne ovat joutuneet ehkä kumartamaan minulle kun ovat lihaa ovesta sisään kantaneet.

    arto arto

    Suzuki Vitara GL tuo mahdollisuuden ostaa tilava nelivetoinen katumaasturi alle 20 000 eurolla.
    Maahantuojan mukaan perusmallista löytyvät kaikki tarpeelliset varusteet ja enemmän ylellisyyttä haluava voi valita 2 600 euroa kalliimman Vitara GL+ -mallin.
    Maastoajoon sopiva neliveto
    Uudessa Suzuki Vitara GL:ssä on 1,6-litrainen vapaasti hengittävä moottori, joka kehittää 88 kW (120 hv) ja 156 Nm vääntömomentin.
    Kevytkäyttöisen vaihteiston kautta voima siirretään Suzukin AllGrip-nelivetojärjestelmään. Hyvissä olosuhteissa ajetaan polttoainetta säästäen etuvedolla, mutta joko automaattisesti tilanteen niin vaatiessa tai kuljettajan valinnan mukaan voima välitetään kaikille neljälle pyörälle.
    Allgrip-nelivedossa kuljettaja voi valita sopivimman neljästä ajotilasta.

    Auto-asennossa elektroniikka päättää voimanjaosta antureilta saamiensa tietojen perusteella. Havaitessaan jonkun pyörän luistavan järjestelmä kytkeytyy automaattisesti nelivedolle.
    Sport-asennossa takapyörille kohdistetaan lisää voimaa ja moottori reagoi herkemmin kaasupolkimen liikkeisiin.
    Snow-asento on parhaimmillaan lumella ja liukkaalla kelillä.
    Lock-asento lukitsee voimanjaon tasan etu- ja takapyörien kesken ja tämä ajotila sopii parhaiten vaikeisiin olosuhteisiin ja maastoajoon.

    Hankalissa paikoissa ajoa helpottavat lisäksi mäkilähtöavustin ja alamäkihidastin.
    Kattava perusvarustelu
    Uuden Suzuki Vitara GL:n hinta on saatu erittäin houkuttelevaksi vähentämällä siitä joitakin ulkonäköön vaikuttavia ja ylellisyyttä tuovia varusteita. Jäljellä on kuitenkin kattava perusvarustelu, eikä turvallisuudesta ole tingitty.
    Vakiovarustelistalla ovat sähkösäätöiset ulkopeilit, sähkötoimiset ikkunannostimet edessä, kauko-ohjattava keskuslukitus, ilmastointilaite ja radion ja cd-soittimen yhdistelmä Bluetoothilla. Mittariston yhteydessä on Vitara-malleista tuttu monipuolinen ajotietokone.
    Ohjauspyörässä on korkeus- ja etäisyyssäätö ja etuistuimissa on korkeussäätö. Istuinlämmitys lisää mukavuutta kylmillä ilmoilla. Turvatyynyjä on seitsemän mukaan lukien kuljettajan polviturvatyyny

    Jätkä

    Suzukin maasturit ovat osoittautuneet erittäin päteviksi ja käteviksi ”oikeiksi” maastoautoiksi.

    Jos Suzukin markkinointi olisi hoidettu vakaasti ja ammattitaitoisesti, sen asema olisi myös suomessa vahvempi kuin mitä se nyt on.

    köyhälaulaja

    Hidas ykkönen tai alennusvaihteisto puuttuu, yhdistettynä alakierroksilla hengettömään moottoriin ei oikein puolla ”oikean” maasturin titteliä, eli juuri ne ominaisuudet puuttuu joita vaikeissa paikoissa tarvitaan.

Esillä 10 vastausta, 5,261 - 5,270 (kaikkiaan 5,990)