Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,231 - 5,240 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Koita ny jätkä katsoa edes mistä mallista tahi onko sitten vuosi 2008 kyseessä, en itse vaivaudu alkaa Trafin sivuja tönkiä. Mutta minulla sattuu olemaan 2017 vuosimallin Peugeot joka on mallimerkinältään 3008. Ei ainakaan 2008. Sekin malli ainakin on olemassa, aika paljon pienempi koppa näkyy olevan, niitäkin löytyy H-vallasta. 3008 on nyt täysin eri auto mitä sen edeltäjät ovat olleet. Lähinnähän se oli tila-auto ennen vuotta 2017. Niitäkin löytyy H-vallasta useita. ja ajetaan päivittäin koska näkyy kylillä taajaan.

    Jätkä

    Malli 3008 – kuten olen sanonut ja kutsut vuodelta 2017. Aikaisemmiltakin vuosilta on sama malli saanut kutsuja, niin että kovasti on aktiivisuutesi valikoivaa. Jos olisi kyse korean ”kiesistä” ja Japanilaisista Toyota Corolla-autoista, niin kyllä Harjavallan kaikki muutkin avohoitopotilaat riekkuisivat Trafin sivujen innoittamina koko yön.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Kun on valinnut pökön täytyy kiistää tosiasiat. Japsit ja korealaiset ovat laadullisesti parempia autoja. Ei niille pärjää laadussa mitkään eurooppalaiset merkit. Auton ostossa vaikuttaa enemmän tunne kuin järki  siksi ostotilastojen kärjessä on joku rellu.

     

    Visakallo Visakallo

    Toyota oli vuoden 2017 henkilöautorekisteröintien ykkösmerkki Suomessa. Tähän johti erityisesti laaja hybridimallisto, joka vastasi 48 prosenttia Toyotan henkilöautorekisteröinneistä. Uuden c-segmentin kaupunkimaasturin C-HR:n asiakkaista 77 prosenttia valitsi hybridin.
    Toyotalla on Suomessa kahdeksan mallin hybriditarjonta, mikä kattaa 69 prosentin markkinaosuuden maamme hybridikentästä. Kaupunkimaasturi C-HR on yllättänyt maahantuojankin positiivisesti. Niitä rekisteröitiin vuonna 2017 kaikkiaan 1739 kappaletta.
    Myös pakettiautoissa vuosi oli Toyotalle menestyksekäs. Niiden rekisteröinnit lähes kaksinkertaistuivat.

    Kauppalehti

    Jätkä

    Vanha totuus on, että ranskalaismerkeillä on varsin ”uskollinen” käyttäjäkunta. Se, että he pysyvät merkissä, johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että vain ranskisten kauppiaat hyvittävät ”jotenkin” ranskalaisesta vaihdossa.

    Erityisen riemuissaan myyjät ovat, kun saavat jonkin paljon myydyn merkin näytille siitä, että kauppa käy, vaikkakin joutuvat sen sitten ylihinnoiteltuna piilottamaan takapihalle.

    jees h-valta

    Uskon vallan hyvin että ranskalaisautoilla on uskollista käyttäjäkuntaa. Kun välillä tuli hairahdettua saksalaisiin ”kivirekiin” jopa useiksi vuosiksi, ensin pari BMW:tä ja vielä VW:in kokeiltua paluu autoiluun tuntui suorastaan taivaspaikalta maanpäälliseen kulkuun. Kestävyys varmasti riittävä niissäkin joskaan ei mitenkään erityinen mutta juuri kova ja suomalaisteille aivan liian jäykkä jousitus ja penkit tekivät lähinnä vaikutelman tylsän kivireen ohjastamisesta. Kun Citikkatason ajoon taas Peugeotin myötä palattiin on huomannut taas nauttivansa ajelusta aivan toiseen malliin. Sitä ei takametsien tahvot ymmärrä kun kotoa kylän K-Supermarkettiin on muutaman kilsan kerran viikossa tapahtuva ajosuorite. Sitten täällä loistetaan NIIN asiaatuntevana tahona että! Lähinnä nekin kait nuorten takaisin laahaamilla laahjakieseillä kun omiin ei ole nuukajusseus antanut myöten.

    Gla Gla

    Tolopainen: ” Japsit ja korealaiset ovat laadullisesti parempia autoja. Ei niille pärjää laadussa mitkään eurooppalaiset merkit.”

    Aivan älytön yleistys. Tekniikan Maailmassa on ollut korealaisia (Hyundai, Kia) muutamaan otteeseen käyttötestissä. Ainakin kolme kertaa on ongelmia ollut vaihteistossa tai voimansiirrossa. i40:stä särkyi vaihteistosta laakeri, samoin Ponystä. Ceedistä kuului omituista kilinää, joka tulkittiin huollossa ominaisuudeksi. Lopputarkastuksessa kilinän aiheuttajaksi paljastui vauhtipyörä. Huono juttu, jos särkynyt vauhtipyörä on Kian ominaisuus.

     

    jees h-valta

    Uusia avolavatuulia haistellessani tuli eteen Teslan ehkä jo 2019 markkinoille tuoma sähkökäyttöinen avolava-auto. Taidan jäädä mielenkiinnolla vartoilulle tai ainakin varteenotettavana seuraavana vaihtoehtona seurattavaksi autoilun merkkitapaukseksi. Jos auto hiukankin vastaa oman liikkumisen tarpeita olisi se käypä tapa metsätalouden ajoneuvoksi. Kunhan teknistä infoa alkaa ilmestyä hiukan enemmän julkisuuteen.

    jees h-valta

    Tuohon Glan maanpinnalle pudotukseen juuri varsinkin Korealaisten kippanoiden suhteen voin vielä lisästä että aika paljon helpompaa olisi sitä Kiiaakin ohjastaa suomessa jos valmistaja edes vaivautuis suomen kielivalikkoon ottamaan. Tässä vain kokemusta siitä kun ihmeteltiin mökillemme suunnistavia Kiian ohjastajia että mitenkä ne voi ajaa harhaan useita kilometrejä kun olemme itekkin joskus navigoineet laakista pihaan eka kerralla. Kun sitten he vihdoin osuivat lähinnä apupuolen ohjastajan muistin varassa perille oli selitys vähän nolo. Kun ei Kiiassa ole kuin Englannin kieli navikaattorin opastuksessa. Ikäpari meni hiukan huonosti noin ”kansainvälisen” auton valikkoon sinuiksi.

    Gla Gla
Esillä 10 vastausta, 5,231 - 5,240 (kaikkiaan 5,990)