Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,181 - 5,190 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Rane2

Ladalla näkyy olevan vain yksi takaisinkutsu.Kun auto on perusteellisesti suunniteltu ja huolellisesti valmistettu niin silloin ei tarvita kalliita jälkikorjauksia.

Visakallo Visakallo

Kuten totesinkin, minulla on myös ollut tuuria, ettei ole takaisinkutsuja osunut kohdalle 18-vuoteen. On myös kiistatonta, että ranskalaismerkkien takaisinkutsulistat ovat pitkät.

jees h-valta

On myös kiistaton tosiasia että autoissa muisti on ihmisellä kummasti kaikkein lyhin varsinkin ikää kuljettajallaan karttuessa. Visakallolla tietysti ei ole tästä kiinni vaan vain hyvästä tuurista. Jospa ne vaivat sitten on huollossa kaikessa hiljaisuudessa tutkailtu. Ranskalaismerkkien takaisinkutsut varmasti paljolti johtuvat kokoajan uudistuvasta mallistosta joka niitä juuri aiheuttaa. Eihän japaninkippanat juurikaan miksikään muutu ettei kait niissä mitään syynättävää piisaa. Ja varustelista ja ominaisuudet alkaa ja loppuu samalla sivulla.

Jätkä

”Koko ajan uudistuva mallisto” – On osittain sen takia, kun edellinen malli ja sitä edellisetkin ovat olleet susia.

Ranskikset voisivat hyvinkin ottaa mallia vaikka mersulta, joka uudistaa malliansa muistaakseni seitsemän vuoden periodein. Uudistamisen syynä ei taida olla se, että malli on osoittautunut kehnoksi, vaan se, että kehityksen kärjen on pysyttävä terävänä.

Taannoin esim suurimmat autonvalmistajat Toyota ja Volkkari taistelivat kaasupolkimen kanssa ja kutsuivat autojaan takaisin, niin vika on heillä saatu korjattua, mutta monella muulla merkillä alihankkijoiden kompurointi näkyy jatkuvan silläkin saralla.

Myönnän, että kätevä ja nuuka kaveri ehkä kaasupolkimen potentiometrin korjaisi iltapuhteinaan, mutta minä en ainakaan asiaan halua syventyä niin perusteellisesti, olen myös kehno kolvaaja.

Visakallo Visakallo

Jesse on kyllä aivan oikeassa, ei muistiin kannata luottaa auto- eikä oikein muissakaan asioissa. Katsoin kaikkien viiden auton huotoselvitykset (yht. 25 kpl) läpi 18 vuoden ajalta. Kyllä sieltä löytyi kuin lyötyikin yksi korjaus. Oli vaihdettu kiven rikkoma tuulilasi huollon yhteydessä. Jos vikoja on ollut, niiden on täytynyt olla niin salaisia, etten minä ole niistä tiennyt, eikä niistä ole laitettu merkintää huoltoselvitykseen. Äsken oli autoni vieressä  parkissa Totota C-HR. Ei se nyt vanhan miehen silmään kovin taantumukselliselta näyttänyt. Voisi hyvinkin olla parin vuoden kuluttua yhtenä vaihtoehtona. Silloin siitä olisi jo päivitetty malli tarjolla.

Visakallo Visakallo

Näitä saisi esim. Peugeot 3008 hinnalla kaksi kpl:

http://www.iltalehti.fi/autotestit/201712272200613755_at.shtml

Jätkä

Mutta se on auton näköinen, eikä käkikellon…

Jeesihän arvioi, että mersukuski maksaa 30 tonnia liikaa. Jeessi maksoi 15 tonnia liikaa! ! !

Visakallo Visakallo

Ja aivan samaa, – jos ei parempaakin  ranskalaisperäistä laatua!

jees h-valta

En nyt käsittänyt oikeen jätkän sekoilusta tuon taivaallistakaan. Mutta jos yritän jotain siitä nyppiä niin hänen mielestään saksalaisautot ovat vain onnistuneita pappa-väyrysmalleja myöden kait. Jotka pelleistäänkin mätäni alta pois aika nopsaan. Ja noista hänen alihankintahöpinöistään en senkäänvertaa kun minulla nyt on sattunut ranskalaiset autot pelaamaan aivan yhtä luotettavasti kuin saksalaisetkin. En sitten hänen polkemisvaivoistaan tiedä. Mitä autojen ulkonäköön tulee kait se sentään on makuasioita ja itse ainakin pidän tätä aivan onnistuneena pösöltä. Enkä siinä ole ainoa vaan kyllä niitä huomioita on tullut muiltakin esim. asiakaskunnan piiristä aivan viikoittain. Omani kun sattuu olemaan aika yksilöidyllä parkilla ja se on asiakkaiden keskuudessa kyllä huomattu. Tiedetään kyllä koska olen töissä. Kait sentää leijonamerkin alla kehtaa suomessa ajaa kun se suomen valtiotunnukseenkin on kelvannut. Jota voi kyllä enemmän ihmetellä. Jos minä olen jätkän mielestä maksanut liikaa pösöstä sen liikaosuuden kuittasi kyllä se saksantekele aivan kohtuullisen mukavasti. Joka ei vieläkään näköjään ole kelleen kelvannut. Mutta se on hyvä se. Mitä enemmän lihavasti kärsyttäviä poistuu sitä pareen.

Gla Gla

Näin jokin aika sitten tuon Dacian liikenteessä ja kun se on jäänyt julkisuusarvossa kirkkaasti Dusterin jalkoihin, kiinnostus heräsi välittömästi. Paljon kiinnostavia puolia tuohon kuuluu, eikä vähiten imagopuolella. Toisten rahoilla testaavien moitteet vanhanaikaisuudesta yms. asioista on minulle pikemminkin plussia. Ehkä kuitenkin tuo on hiukan liian heppoista tekoa, kun perusta on oikeasti pikkuautossa. Ksenonit tai leditkin pitäisi keulaan saada, muuten viimeisimmillä hienouksilla ei niin ole väliä, kun tuosta hinnasta puhutaan. Periaatteessa puoleen hintaan ostetun auton voisi paalata tavanomaisen auton elinkaaren puolivälissä, mutta tarjoaako tuo kuitenkaan huoletonta omistamista 150-200 tkm ajalle. Pitäähän auton olla luotettava, eikä jättää tielle varsinkaan hiljaisempaan aikaan syrjäisemmillä teillä perheen ollessa kyydissä. Jotenkin vaan saman hintainen käytetty Toyota tai Mazda tuntuu turvallisemmalta valinnalta.

Esillä 10 vastausta, 5,181 - 5,190 (kaikkiaan 5,990)