Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,161 - 5,170 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    En lainkaan väitä etteikö visakallon mainitsemia vikoja ”eri ikäisistä” pösöistä löydykkin. Mutta eikö tuosta nyt olisi todella voinut rajata hiukan ikäluokkaa kun tuollaisia vihjeitä esittää. Oma kokemus on nyt vasta 13000km:ia etten voi väittää mitään mutta sinä aikana en ole konepeittoa kertaakaan avannut eikä myöskään mikään hälyvalo pala kojetaulussa. Rengasvaihdon yhteydessä pyysin huoltoa tarkistamaan öljyt ja pakkasnesteen talvikestävyyden koska varsinainen huolto on vasta keväällä. Öljyt olivat kuulemma ok ja pakkasneste kestää -35. Eli en sen jälkeenkään ole murheita kantanut vaan ajanut. Kerran on tullut nk. takaisinkutsu jolloin startin sähköjohtojen kulku automaattilaatikon korvan lähellä suojattiin moottorin start/stop järjestelmän aiheuttaman moottorin voimakkaan värähtelyn vuoksi. Otin sen kyllä talveksi pois päältä koska en halua virtaa jatkuvasti kuluttaa liikennevaloissa seisoessa. Koska silloin kaikki virrat ovat valoja myöten kokoajan päällä vaikka auto ei käy. Tosiaan kuten takaisinkutsussakin luki että auton valmistaja on pyytänyt LAATUPERIAATTEENSA mukaisesti tarkastamaan autonne. Uskon kyllä että ranskalaismerkkien suhteen juuri laatuimagoa on nyt halu kohentaa näiden visakallonkin tapaisten vanhojen ennakkoluulojen hälventämiseksi. Se tarkastuskäynti poiki muhkean Porin leivän leipäpaketin mukaan että ei sekään ilmaiskäynti aivan tappiolle mennyt.

    jees h-valta

    Ja se että autossa on ”kaikennäköistä helistintä” kuten jätkä tuolla aiemmin väittää ei kyllä aivan pidä paikkaansa. Kyllä siellä aivan kaikki se mitä olen tähän mennessä tutustunut on tarpeellista olevinaan. Yhtään tarpeetonta en ole vielä havainnut. Noh yksi kyllä on ehkä tarpeeton eli käsivaihteet automaattilootan yhteydessä. Niille en ole käyttöä vielä keksinyt. Kun aina on automaattia tullut ajettua joka olosuhteessa siinä omassa ominaisuudessaan on ehkä käsivalinta turhake. Mutta ehkä ne sitten joskus jossain hankalassa paikassa kuten umpihankiprohjauksessa puolustavat paikkaansa. Vielä meni Jaalassa ainakin pihaan peruuttamalla umpihankeen omalle plassilleen eikä tehnyt heikkoakaan. Korkeampi maavara kuitenkin näytti taas olevan se ratkaiseva kun pohja ei ottanut jarrua. Joten Gla se korkeuskaan ei autossa aina ole huonoksi muutenkaan kuin huonolonkkaiselle. Taas siinä ne ratkaisevat sentit auttoivat. Lumi oli kuitenkin aika tiivistä, ei pelkkää pakkashöttöä. Metsäkelpoinenkin riittämiin. Sitäkin on hiukan joutunut enemmän testaamaan nyt kun avolavaa ei ole lumiajalla ollut. Joten metsään taas kun keli on mikä on, eli kastumaan sinne jälleen.

    Gla Gla

    Maavaran korkeus on eri asia kuin korin korkeus. Golf huonontien alustalla antaa yhtä paljon maavaraa kuin sinun autosi.

    Rane2

    Miten tarpeellinen sitten lienee Jessen Peugeotin hajustusautomatiikka?

    Toki ”Harmony Wood”  tuoksu vie metsänomistajan savottatunnelmaan jo menomatkalla työmaalle.

    Visakallo Visakallo

    Kyllähän minä tuolla aikaisemmin kirjoitin aika selkeällä suomenkielellä, ettei Peugeotin kaikki laatuongelmat ole vieläkään valitettavasti poistuneet. Jesse pyysi vielä tarkentamaan: Juuri tuo saman syyn takaisinkutsu oli ollut siinä  tuttavan uudessa 3008:ssa. Ajotietokoneen ja automaattivaihteiston yhteistyö reistasi toisella kertaa. Ilmeisesti Peugeotin alihankintaketjussa olisi vielä laadun suhteen hiomista. Auton omistaja pienessä joulukaljassaan tokaisi jotenkin tähän tapaan: ”Myivät minulle Vuoden Auton ja vuoden se meillä on!” – Toyota on seuraava.

    Tolopainen Tolopainen

    Kun valitsee oikean merkin ei ole koskaan takaisinkutsuja eikä päästöskandaaleja puhumttakaan jakohihnaongelmista. Mistä näitä huijattavia riittää jotka eivät ymmärrä autoista juuri mitään.

    Visakallo Visakallo

    Minullakin on ollut pari kertaa uuden auton takaisinkutsu 90-luvulla. Merkki oli silloin eurooppalainen Fiat. Sen jälkeen on ollut viisi japanilaista, eikä ole kutsuja kuulunut.

    jees h-valta

    Turha tuollaisia on höpöttää. Aika usein kuulee julkisuudessakin noita tuhansienkin autojen takaisinkutsuja, myös japanilaisautoilla. Mitäs pahaa siinä on jos valmistaja haluaa varmistaa häiriöttömän matkanteon uuden mallin kanssa. Varmasti aina jotain ilmenee. Johan onkin aika kortilla jos tuntia ei lähikaupungin verstaalle kerkeä. Tolopainen voi todella itse katsoa peiliin, ei täällä ketään AUTON ostajaa ole huijattu, sinua on huijattu kun on myyty korealaismopoauto autona.

    jees h-valta

    Aika kovapäistä sakia tuo visakallon lähipiiri kyllä mielestäni jos puolentusinaa pösöä on ostettu ja kaikki enemmän tahi vähemmän susia. Ja silti joku vielä on ostanut uudenkin pösön. Hämmästyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa. Itelläni tämä nykyinen on kolmas varsinainen ranskalainen auto ja yksi suomessa samalla kuosilla tehty eli tavallaan neljä. Yhdenkään suhteen mitään tavanomaisesta vanhan auton kulumavioista poikkeavaa vikaa ei mielestäni ole ollut. Ja onhan nuo autot sentään huikeasti kehittyneet siitäkin vaikka esim. jo Talbot oli aikanaan todella mukava, hyvin varusteltu ja lämmin auto. Ja kesti todella kovaa käyttöä. Kuten olen maininnut sen kori oli mainio kun tilaa oli takapenkit kaatamalla esim. kahden ihmisen ja ison koiran nukkua yö. Saati melkoiset puukuormat joita sinne myös loppuaikoina ängettiin.

    Tolopainen Tolopainen

    Auto on ihmistä varten. Kyllä hiukan joutuu ihmettelemään. Että päästöistä huolestunut ei osta ladattavaa hybridiä. Työmatkat sujuisi päästöttömästi ja muutenkin kulutus olisi vain puolet bensa-auton kulutuksesta.

Esillä 10 vastausta, 5,161 - 5,170 (kaikkiaan 5,990)