Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,111 - 5,120 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• MaalaisSeppo

Ei nykyään ole käsitettä täysi eläke. Eläkettä karttuu jopa eläkkeellä tehdystä työstä. Sain juuri pienen korotuksen eläkkeeseen eläkkeellä tehdystä työstä. Eipä siitä paljoa kostu, kun raippavero vie vähintään puolet.

Vanhalla sokolootalla on ajeltava pari vuotta, kunnes koittaa puukauppojen aika.

Visakallo Visakallo

Menneen ajan valintojen muistelu on hyödytöntä. Vain tämän ja tulevan ajan asioihin voi vaikuttaa.

Tolopainen Tolopainen

Hyviä valintoja kannattaa muistella konjakkilasin kera. On se hyvä valinta että voi ajaa 7v takuulla ja huolto vain joka toinen vuosi.

Jätkä

”Kerholleeee”!

jees h-valta

Visakallon työhistorialle myös pitää nostaa hattua. On se kova määrä. Tiedän kun itellä alkaa myös vastaavat luvut lähennellä. Kyllä aion vapaaehtoistaa myös 61:nä itseni omaksi työisännäkseni. Minulle työ metsässä maistuu varmasti kotvan tuosta eteenpäin kun ikänsä on ollut sisätöissä lähinnä liikkeen tiskin takana. Tuo puolieläke otetaan ja aletaan metsiä hoitaa paremmalla intesiteetillä. Ei ne nytkään pahasti roikollaan ole mutta parantamisen varaakin muutamaksi vuodeksi löytyy. Mitä autoihin tulee siitäkin olen pitkälti samaa mieltä. Ei tässä iässä enää kärsitä vaan nautitaan mukavasta,lämpimästä, ja järkevästä autosta.

MaalaisSeppo

Koko eläkkeellä ollaan ja teen 3 – 4 päivää viikossa hankintahakkuuta. Tammikuun lopulla urakka valmis. Ensi syksynä uutta putkeen. Seuraavana vuonna sitten Skoda Karoq alle. Vielä ei kannata. Antaa lastentautien ensin parantua.

wanhajätkä

Mittariin tuli lokakuussa 63. Toukokuussa vaihdettiin oikea polvinivel ja toissa maanantaina vasen titanium versioon….joo, itseaiheutettu kun olen penskasta asti tehny metsä- ja lypsykarjatilan töitä. Kyllä ne nivelet kuluu. Niin 18 v välillä taamoin poroja turistikäyttöön ja kelkalla vetelin turistiletkoja kelkolla…ei sekään helppoa. Ei tulis mieleenkään auto jossa /se pitää laskea lähes katutasoon. En luovu Hiluxista.

Täällä puhuu metsämiehen painavin äänin haaveilijat jotka menee metsään muutamana päivänä tai muutamana viikkona vuodessa. Laulu muuttus jos siellä metsässä käytäs edes viispäivää viikossa lomineen. Muuan litra satasella ei ole minulle ongelma kulutuksessa. Neliveto paku ois vielä käytännöllisempi mutta meitä menee metsään usein viis henkilöä. Ei onnaa…

Harrastelijahaaveilijat valitsee tietenkin auton tarpeen mukaan. Työmies tarvitsee työkalun! Metsämies!

suorittava porras suorittava porras

???…speksit kohdallaan wj:llä

jees h-valta

Wanhajätkän speksit täyttyy varsin hyvin juuri Rodge Ramin kevytkuorma-autossa. Noitahan ne juuri yleensä on, viiden hengen lullia joilla ei matka aivan ensimmäiseen lumituiskuun lopu.  Ja lavalle mahtuu silti vaikka mitä.

Gla Gla

Wanhajätkä: ”Laulu muuttus jos siellä metsässä käytäs edes viispäivää viikossa lomineen. Muuan litra satasella ei ole minulle ongelma kulutuksessa.”

Noin itsekin varmaan ajattelisin, jos kilometrit tulisi metsäteiltä yms. olosuhteista. Vaan ei tule, 97,5% on muuta kuin metsätalouden ajoa ja niistäkin vain pieni osa yleisten teiden ulkopuolelta. Harrastelijahaaveilua tai ei, tarveharkintaan kuitenkin valintani perustuu, ei autokuumeisen horinaan.

Esillä 10 vastausta, 5,111 - 5,120 (kaikkiaan 5,990)