Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,971 - 4,980 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Mitähän ihmeen merkitystä joillain -70 luvun autojen ongelmilla on nykypäivään? Paitsi että yksi naapuri tuossa vieläkin ajelee sen ikäisellä pösön avolavalla. Sielläkin tuo pösön tuttu dieselin kehräys edelleen nokalla. Pehmeä kaunis käyntiääni. Taisi olla niitä nk. pyörrekammiodieseleitä.

    Jätkä

    Taisi ne Pösön Dieselit kestää alun alkaenkin saman verran kuin monet muutkin. Perkinsiäkin pidettiin maineikkaana ja usein myös dieselöinti tehtii Perkinsillä tai PSA – Dieselillä.

    Jotkut taksiyrittäjät ovat ajaneet ihan viimeaikoihin asti Pösöllä, eikä moottoria ole moitittu. Tollolla on tainnut olla maanantai-koneita koko ajan.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Arvostettuja dieselit olivat aikoinaan. Vaikka ajoi muutaman sata tuhatta arvo vain nousi.

    Metät kunnossa!

    Vaan ei enää nouse. Yhdelläkään dieselillä en suosittele ajettavan yli 200.000 km. Volkswagenin V6 ja Volvon D5 leivottu uudelleen kasaan runsaassa parissa satkussa (täydelliset huoltokirjat). Korjaaminen molemmissa tapauksissa luonnollisesti maksanut ”erittäin puustoisen hehtaarin” verran. Enää en näitä riskejä ota.

    Jätkä

    V6 :t ovat ilmeisiä pommeja, vaikka olisivat bensakoneita. Jeessinkin vanha Volkkarinromu odottaa vain paalauskutsua. Jos olisi suora kuutonen tai nelonen, niin Jeessi ajelis sillä haltoissaan ja kerskuisi kovati, kuinka ei haittaa, vaikka syö bensaa 15 litraa satasella.

    Minun 1,9 litraisella Turbo-Diesel Audilla oli mittarissa jotain 680 000, eikä sen toiminnassa ollut mitään vikaa. Öljyä söi niin, että 20 000 km vaihtovälissä piti litran verran lisätä.

    Kyllä vieläkin moottorit ovat hyviä, ne ovat jopa parempia kuin koskaan ennen.

    Tolopainen Tolopainen

    Volkkarin koneissa on suunnitteluvirheitä ja jotkut saattavat niihin laueta ennen aikojaan, tuurilla saattaa mennä satoja tuhansia. Miksi muuten julkisuuteen ei kerrota, että sukellusvene upotti luotsiveneen törmäämällä siihen, eihän se nyt mitenkään muuten olisi kaatunut.

    Gla Gla

    VW Golf Comfortline 1,6 tdi farkku, perusvärillä, korotetulla maavaralla ja ledivaloilla 30600 €. Kulutus 4,1 l/100 km (106 g/km), jarruttoman kärryn paino 680 kg, sisätilat riittävät ja tavaratilaa enemmän kuin yhdessäkään saman kokoluokan katumaasturissa. Mitä sanoo raati vaihtoehdosta? Tonni menee vielä vetokoukkuun, toinen talvirengassarjaan ja muuhun tarpeelliseen. Käteisalennus lienee 5% suuruusluokkaa.

    Golfin 1,5 l bensakoneen yhteyteen ei korotettua jousitusta saa, on olevinaan jokin säästömalli.

    Jätkä

    Siinä on muotitietoisille lintulautaharrastajille yksi perustavaa laatua oleva vika. Se ei ole katumaasturi.

     

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Meillä oli useampi noita uusia volkkarin 1,6 dieseleitä. Jakopään kanssa pitää olla tarkkana, kaikissa meni uusiksi 60000 km:n kohdalla. Muuten hyviä autoja. Matka-ajossa menivät jopa alle 4 litran. Muuten 2,2 litran mersunkoneilla vetävät vieläkin miljoona kilometriä. Näin meinasi maalais-taksimies saksassa, sitten vaihtoon.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Suapko kätteisalennuksen myös käätettyä ostaessa, vae vuan uuteen?

Esillä 10 vastausta, 4,971 - 4,980 (kaikkiaan 5,990)