Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,911 - 4,920 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    Möin  OMISTAMANI (n. neljän vuoden ajan) – tila-auton eräälle sukulaisnaiselle, kun hän kulkee soittokeikoilla ympäri suomen, eikä kahden ihmisen soittimet mahtuneet Pösön ahtauteen.

    Otin vaihdossa Pösön = 0nneksi diesel, muutoskatsastin sen P-autoksi ja annoin sen tyttären miehelle työkeikka -autoksi. Takaosaan sopii hitsauskoneet ja jonkin verran raaka-ainetta ja työkalupakkeja, hiomakoneita ja muita. Hän tekee paljon asennustöitä sekä teräsrakenteiden kanssa ja myös rakennusremppoja ja kattoja.

    Tuollainen Pösön dieseli on siitä kätevä, että kulutus on todella pientä, kuitenkin tehot ovat riittävät niin kevyelle autolle. Kahdelle hyvä keikka-auto.

    Jeessikin voi paukutella henskeleitään poikansa omistamalla Letukalla, jonka hänkin on jo hävittänyt. Nyt Jeessi joutuu ajelemaan eukkonsa omistamalla pösöllä metsäkeikkoja ja auto on siivottomassa kunnossa.

    PS. Ostin minulle uuden tila-auton, kun tarvitsin vetokoukullista autoa. Nyt on taas hyvin vääntävä kone ja automaattiloota, joiden kanssa on mukava kuskailla ihan mitä tahansa.

     

    jees h-valta

    Poika ei kyllä omistanut missään kohtaa mutta välitti ostajan ja sai mielestäni aika kelvollisen vältyspalkkionkin pyytämättä ja yllättäin. . Nyt on jo taas muut projektit joita siellä verstaalla kyllä piisaa. Toki on myös avolavani korjaillut ja huoltanut viimeiset kolmisen vuotta. Tiesi mitä myy. Ihmettelen tuota jätkän dieselihannointia. Mutta kun ei ole nykybensiinimoottoria päässyt edes preivaamaan on asenne sitä rataa jänyt vanhoista Transit-dieseleistä. Tosin en kyllä ymmärrä senkään ihanuutta, sitä siinä ei juuri kyllä ollut kesällä eikä talvella.

    Tolopainen Tolopainen

    Jessen kannattaa ostaa Pökön perään kuomullinen telikärry, ei tarvitse miettiä mitä laittaa kyytiin, kun enempää ei saa vetää kuin mitä tyhjä kärry painaa.

    jees h-valta

    No ei sun Korean kippanas varmaan enempiä vetele.

    Jätkä

    Ihmettelen Jeessin diesel-kammoa. Tiedot, taidot ja asenteet on kuin hän eläisi 1970-lukua.

    On kaikille muille selvää, että pieni – ärhäkkä bensiinimoottori ei väännä tyhjäkäynnillä yhtään mitään. Vasta turbon lähdettyä mukaan kunnolla se vääntää minkä vääntää. Usein varvikelloon on merkitty alue, jota kannattaisi pyrkiä käyttämään saadakseen ja antaakseen koneelle parhaan hyödyn.

    Kun se Peugeotin diesel-auton kulutus on luokkaa 4 litraa satasella, jää siinä Jeessin bens-rosvo-peugeot selkeästi rannalle kaikilla spekseillä mitattuna.

    Ei henkilöautoja ja niiden peräkärryjä ole tarkoitettu miksikään rahtivehkeiksi. Maksimimassa 750 kg kertoo kyllä jo suunnan, millä mennään. Autojen valmistaja on asettanut omat rajoitteensa , jopa sellaisen, että peräkärryä ei saa vetää, mutta usein on rajana jokin pienempi kilomääräkuin tuo maksimi.

    Myös kattokuormilla on rajansa, nekin on asetettu auton rakennetta ja liikenneturvallisuutta silmälläpitäen. Maantie-Gangsteri Jeessihän ei sellaisista piittaa, hän vaan ei osaa ajaa kärryn ja kattokuorman kanssa, eikä näin ollen halua opetellakaan.

    Nykydieseli-henkilöautot ovat kuitenkin herkku-ajettavia, varsinkin kun niihin on laitettu automaattivaihteisto.

    MJO

    Ihmettelen Jeessin diesel-kammoa. Tiedot, taidot ja asenteet on kuin hän eläisi 1970-lukua.

    Minä en ihmettele yhtään.

    Jos se ei ole samaa merkkiä tai samaa mallia, kuin jessellä se on VÄÄRÄ. Aivan sama onko kyseessä auto, puulaji, raivaussaha tai ihan sama mikä tahansa.

    jees h-valta

    ? jatkan Röörin linjalla koska en myöskään ymmärtänyt Jätkän höpinästä mitään. Jos minä omistan jotain kait minä silloin tiedän mitä omistan. Eikä mikään vaimon,veljen käly tai mikään sinnepäinkään. Jos herr-ite ajelee tyttären takaisin bumerangina tyrkkäämällä tila-auton rääsyllä en kyllä liikoja muiden kieseistä vedättelisi.

    torppari

    woeha isä kissa pitkä wittu…..onko tiällä jottae poeja rakkuloeta vielähii.. ettekö työ kerpele ymmärrä…kyllähä se paras aato ol aenahii -80 luvulla 100A tatsuni tahi viiati 850..no sitte ku tul kiire ja hätä ja hoppu nii piti ostoo 180 b sss.  siinä sentää ol jo kaks kaasaria ja peltisarjalla sae lissee tehhoo ..sillo kerkes jo savotallehhii ja poes.  nykysihhä oes vaekka minkälaesta ja näellä mehturi nykysillä palakoella kuka köyhä ajjaa ite.  taksittii on keksitty viepi savotalle ja tuop takas..jos ei ou vara taksikyytii nii parempi lopettoo mehtä työt

    Visakallo Visakallo
    6 m3 6 m3

    Dacia Duster, inhokki Jeesiölle. Käyttää Rellun moottoria ja Nissanin alusta tekniikkaa. Mausteita joka lähtöön, peruutuskameraa etc. Ei tosin erään hehkuttamaa panodraamakattoa, mutta eihän se ole mikään puute. Tähtiä voi ihailla vaikka sellällään maaten haapapusikossa.

    Niin. Ja tuon Dacian saa nelivetoisena. Kolkyt senttinen hanki ei ollut este, vain pelkkä hidaste. Koeajo oli positiivinen yllätys. Varsinkin dieselinä. Ja saa vielä rekisteröityä pakettiautoksikin.

    Autoveroton hinta alkaen 17000 ekee.

    Romanian lahja Suomalaiselle autoilijalle edulliseen hintaa. Eiks ne tehneet 12:sta Relluakin Romaniassa, vai muistanenko väärin. Oli aikoinaan vallan suosittu rapeista ranskalaisista.

     

Esillä 10 vastausta, 4,911 - 4,920 (kaikkiaan 5,990)