Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 481 - 490 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Gla

    Jees:” Vanhemmiten on turha punkertaa mistään matalasta katutasokinneristä. ”

    Et kai sinä vanhaksi ole tullut? Ei olla tavattu, mutta käsittääkseni tuskin kymmentä vuotta minua vanhempi olet. Palstan junioreita ollaan molemmat eli sen puolesta voidaan ajaa melkein millaisella tahansa. Ja onhan minulla aikanaan yksi kohtalaisen matala auto (131 cm) ollutkin, ihan mukava sillä oli ajella.

    jees h-valta

    Ei tokkiinsa Gla mutta kun nuo laadukkaat autot (saksalaiset) vain tuppaa kestämään niin kauan että siinä voi kuski keritä jo vanheta samankin auton puikoissa. Siksi piiitkälle varautuminen ettei sitte tarvii juosta heti autokauppaan ensimmäisestä eläkkeestä.

    Gla

    Muista, että minun uutena ostamani japanilainen autoni alkaa lähestyä rippikouluikää. Itse en kyllä ole tänä aikana vanhentunut yhtään. Uskon kyllä, että saksalaisen puikoissa alkaa kuski harmaantua.

    jees h-valta

    Tokkiinsa pikku remppa ja auton avustus metsätiellä nuorekkaana pitää. Kuntoilun arki-iloa.
    Tässä on kyllä hiukan ite laiskistunut kun ei enää tarvii edes akkuja kannella pitkin mettiä. Kaikkiin pääsee maastokelpoisella viereen. Mutta kun on keli harmaa ja auto harmaa niin lievästi kyllä pitää tunnustaa että harmaannuttu on.

    rame

    Työkäytössä jaappanin avolava nelivedolla, täysi-ikäinen ja ajettu 70 neljättä kilometriä.
    Tekniikka hyvässä kunnossa, pellit ei niinkään.

    pihkatappi

    Kohta menee alle 5 l/100km Octavian Scoutti, kun tulee talvirajoitukset. Palstalle tällä hetkellä reilu 40 km matkaa, eli joku merkitys tuolla kulutuksellakin on. Tosin pääomakuluhan se autossa suurin taakka on, mutta kun alkoi tuntumaan tuo neliveto jo tarpeelliselta niin kärsin tuon ylimääräisen hinnan tuossa.

    Toinen asia on se, että aikuiset kehuskelevat autojaan, kai se jotain pätemisen tarvetta on. Naapurin lapset on muistanut kysyä jokaisen auton kuutiotilavuutta ja katselleet mittaritauluja. Minulle auto on vain ja ainoastaan palvelemassa siirtymistä paikasta toiseen mahdollisimman turvallisesti ja huokeasti. Niin ja kolme kertaa piti hinata etuvetonen auto varsitien pehmeiköstä, nyt pitäisi onnistua.

    harrastelija

    Lyhyt japsimaasturi pikkuperällä vm. -88 ajettu reilut 300 000 km. Sillä könytään metsäteillä ja kuljetetaan klapit asiakkaille.
    Tuttu klapiasiakas mersun myyntimies kaupittilee kovasti MB-katumaasturia.

    Kysyin häneltä, että luuletko vanhan omakotitalo-asiakkaan tilaavan puita sen jälkeen, kun vien uudella mb-katumaasturilla klapikuorman liiterin eteen?

    Myyntimies mietiskeli hetken tilannetta ja totesi sitten, että eikai kukaan täysjärkinen usko, että klapin myynnillä pystyy mersun ostamaan !!

    jees h-valta

    Kyllä siinä pitkälti niin on käynyt että ilmalämpöpumput ovat vieneet leijonanosan klapikaupasta. Näin kuuluu maakunnasta.

    Metsuri motokuski

    En tiedä noista saksalaisistakaan enää. Kaverin volkkarin amarok ei mennyt ensimmäisestä katsastuksesta läpi kun jarrun pääsylinteri vuosi. En ole vielä kuullut että reilut 60 tuhatta ajettuun autoon täytyy jo pääsylinteri vaihtaa. Taitaa kaikki olla samaa kertakäyttölaatua.

    jees h-valta

    No eipä tuo ny aivan tavattomalta tunnu jos kuusikymmentätuhatta ajettuna joku vika löytyy katsastukseen. Eiköhän siinä jarrua jo aika monet kerrat poljeta. Juuri monenlaisia vuotoja on monenkin merkkisissä. Iskari oli viimeksi vieripukilla olevan auton hylkäyssyy vaikkei ollut puolta tuosta ajomäärästä. Täysin tehot pois. En nyt viitsi merkkiä sanoa mutta ei saksal. kuitenkin. Suomalaiset tiet ja traktorin korvikkeena käyttö tappaa tehokkaimmin nuortakin autoa.

Esillä 10 vastausta, 481 - 490 (kaikkiaan 5,990)