Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,861 - 4,870 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Uudessa tieliikennelaissa määrätään ylinopeudesta liikennevirhemaksu ainostaan rekisterikilven perusteella, eli auton omistajalle, joka ei välttämättä ole sama  kuin se, joka autoa kuljetti. Täten ei myöskään voida enää viedä ajokorttia toistuvista ylinopeuksista. Työsuhdeautoilla voidaan jatkossa lasketella reilusti ylinopeuksilla, jos työnantaja sovitusti maksaa työntekijänsä liikennevirhemaksut. Ne ovat todennäköisesti yrityksen verotuksessa vähennyskelpoisia autokuluja. Omalla yksityis-autolla ajavien tai muuten vain köyhien on taasen ajettava tiukasti rajoitusten mukaan, eli ylinopeutta ajavien ja rajoituksia noudattavien osat vaihtuvat verrattuna nykyiseen tilanteeseen.

    6 m3 6 m3

    ”Kyllä Saksan baanoilla hiukan lujempaa mennään. Ja olishan tuo 130:kin jo taas pieni edistysaskel.”

    Ja autobaanatkin on toista luokkaa kuin Suomessa. Samoin kuin sääolot. Jeesiön perheenpään Pököttikin olisi siellä baanojen pientareella, missä Trabantit ja Wartburgit olivat vuonna -90, Saksojen yhdistyttyä ja Berliininmuurin sorruttua.

    Montakos kertaa Jeesiö on ajanut Saksan päästä päähän viimeisten vuosien aikana?

    Gla Gla

    Jees: ”Ja Gla, tarkoitin TODELLA nykyautoja, en vanhoja corolloita.”

    Eihän autoni ole kuin hiukan keski-ikäistä vanhempi eli vastaavaa kalustoa on paljon liikkeellä. Säännöt määräytyy sen perusteella, ei uusien autojen. Ja toisaalta, vaikka autot kehittyy, kuskit ei välttämättä kehity ja sehän turvallisuuden määrittää. Sinä et tunne 30 vuoden ajouran jälkeenkään keskinopeuden muutoksen vaikutusta liikenneturvallisuuteen.

     

    oksapuu

    Heh…

    Tuo nopeuksien nosto on toiveajattelua. Näyttää menevän niin että syrjäkulmien asfalttiteiden 80km/h kilvet vaihdetaan 60km/h kilpiin…

    Hokkus pokkus ja tie on taas kunnossa…

    jees h-valta

    Gla, kuskien ei hyvästä enää tarvitse kehittyäkkään. Kyllä nämä sukupolvet vielä pääsääntöisesti ajaa osaa. Monilla jopa monitaitoisuutta havaittavissa kun ajetaan ja puhutaan älypuhelimeen ja vielä joskus aina näkee tupakinkin palavan suupielessä. Aika taidonnäytteitä. Mutta nykykieseissä ei enää niin paljoa edes tarvitse osata kun auto pitää itteään kaistojen välissä ja puhelut vain puhutaan ilman korvallisia. Valot vaihtuilee sään ja pimeyden mukaan ja vastaantuleviakaan ei tarvitse enää noteerata siinä puuhassa. Keskinopeuden muutokset ovat varmasti vaikuttaneet edeltävillä vuosikymmenillä mutta nyt voidaan jo lisätä keskinopeutta samalla hirviä vähentäen.

    Gla Gla

    Millään tavalla ei kuljettajan rooli ole vähentynyt edes nykyautoissa. Nuo järjestelmät ovat kuljettajaa avustavia kuten ajonhallinta. Kuljettajan tarkkaavaisuutta tai ennakointia ei pidä vähentää, muuten on vaarana ulosmitata järjestelmien hyöty ja sehän ei ole tarkoitus. Järjestelmien tarkoitus on parantaa turvallisuutta. Kun kuljettaja edelleen tekee päätökset liikenteessä ja jos ne tehdään ymmärtämättä keskinopeuden muutoksen vaikutusta turvallisuuteen, ajetaan puhtaasti tuurin varassa, eikä turvallisesta liikennöinnistä voi puhua. Tai oikeastaan keskinopeudet hallitaan säännöillä, joita asioita ymmärtämättömät sitten moittii huonoiksi. Eikö olekin koominen yhtälö?

    Keskinopeudet muuten kasvoi vuosituhannen vaihteeseen saakka. Nopeusrajoitusten käyttöönoton aikaan 70-luvun alussa oli pieni notkahdus, muuten trendi on selkeä.

     

    Jätkä

    Jeessin asenteilla meillä on kyllä yksi kehno kuski muuttunut vaaralliseksi Pösönkuljettajaksi.

    Kun vielä arvioi Pökötin etuosan muotoa ja siluettia, voi vain toivoa, että Jeessi ei kohtaa aikuista hirveä hämärällä omalla kaistallaan – se nimittäin mätkähtää suoraan syliin tuulilasin kanssa.

    Oikea kulkuneuvo Jeessille olisi mopoauto rajoittimineen ja siihen niin väljä ohjaus, että koko ajan pitäisi rattia hemputtaa, että ainakin kuski pysyisi terävänä koko matkan ajan ( ja apukuljettaja ei uskaltaisi edes silmiään räpsäyttää).

    jees h-valta

    Kyllä se pääsääntöisesti lähes joka autossa mätkähtää tuulilasille. Paitsi jos ei kerkeä edes eteen asti kuten Chevroletin kaas kävi. Tuli nk. pokat kaulassa sisään. Siinä avolavan penkissä on ikuinen muisto hirven sylkäisemistä verisistä hapoista. Nyt tosin koko avolava jo kuleksii muita tantereita. Entistä ehostetumpana.

    Visakallo Visakallo

    On sitten autossa ajamista helpottavia järjestelmiä tahi ei, mutta nöyrästi on myönnettävä, että naiset ovat huomattavasti taitavampia kuskeja kuin me miehet. Tehkääpä miehet perässä kaikki tämä:

    Pienen lapsen äidillä tuli kiireinen lähtö liikenteeseen. Samalla kun autoa ajettiin aamuruuhkassa, punattiin huulet, annettiin lapselle tuttia, vedettiin sukkahousut jalkaan, vastattiin kännykkään, kaivettiin käsilaukusta lehtiö ja kynä muistiinpanoja varten, ja lopuksi tuli vielä itsensä palkitseminen aamusavukkeella auton ikkunan raossa!

    Rane2

    Älähän nyt Visakallo.Kyllä esim. nimimerkki Jätkä tekee kaiken tuon rukkaset kädessä samalla kun ohjastaa Transittia 30 cm lumihangessa.

Esillä 10 vastausta, 4,861 - 4,870 (kaikkiaan 5,990)