Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,761 - 4,770 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Puuki

Norjassa on suurin osa uusista autoista ollut sähköautoja eikä uusinta suht.edullista Opel Amperaa ole riittänyt kaikille halukkaille. Mutta uusi käyttömaksu vähentää sähköautojen kysyntää sielläkin. Sama juttu on tuttua täälläkin; verotus muuttuu aina sen mukaan miten paljon verotuloja tarvitaan eikä alunperin edullinen polttoaine tai -ajaminen olekaan enää sitä.

MJO

Kyllä minä ainakin tolopainen tunnen useita, jotka vetävät kohtuu suuria asuntovaunujakin automaattivaihteisilla ilman mitään ongelmia. En minä ainakaan keksi mitään ylivertaista etua manuaalilla vetämisessä.

Eikä laatikon öljynvaihto maksa maltaita ( satoja euroja). Eikä vaihtoa edes tehdä kovin useasti.

jees h-valta

Harvempi koko auton elinkaaren aikana. Mutta tolopan korean kippanaan on kyllä syytä vaihtaa käsivalinnaiseenkin. Jos edes sattuisi sen kahdeksan vuotta kestämään mitä koppa kasassa pysyy.

Tolopainen Tolopainen

Onpa se kummallista, ett automaattilootaan ei tarvitse öljyjä vaihtaa, tuota en ole ennen kuullutkaan. Mitä olen noita huoltohintoja katsonut, niin kolmisen sataa on ölynvaihdon hinta.

Korean kiesi kestää seitseman vuotta ilman ainuttakaan ylimääräistä korjaamolla käyntiä, siihen ei pysty mikään Europeiskaja kiesi, nimimerkillä kokemusta on surkeista saksalaisista vehkeistä.

Visakallo Visakallo

Toyota pysyy sähköautojen kehityksen kärjessä ja kehittää samalla myös vetyautoa:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/qy3fgcGE

jees h-valta

Toloppa, minulla on usa-auto jolla tulee tänä talvena 400000 km:ia täyteen ja automaattilootaan ei minun aikana ole koskaan vaihdettu öljyjä. Viimeseen kymmeneen vuoteen siis. Epäilen vahvasti ettei sitä ennenkään. Kun olen paikallisreeraamolta joskus kysellyt aiheesta sanoi vaan että hiukan enemmän viivettä se toimintoihin vain tekee. Kuten omassani onkin niin että kun vaihdevipua siirtää sen laatikon toiminto selvästi tuntuu vasta kun on jo asetuksen laittanut. 0,2 sekuntia ehkä eroa. Mitähän tuo sitten itse ajamisen laatuun vaikuttaa, ei mielestäni mitään.

Jätkä

Autoissa on kylläkin erilaisia merkki/mallikohtaisia öljynvaihto-ohjeita huoltokirjaan merkittynä. Ensimmäisen kerran minulla tuli vastaan vm -82 mallisen Volkkarin , jonka osti uutena – huoltokirjasta, tieto, että vaihteiston öljy vain tarkistetaan ja tarvittaessa lisätään määräaikaishuolloissa. Ei tarvinnut lisätä pisaraakaan.

Monessa sen jälkeisissä autoissa on ollut ohje, ei tarvitse vaihtaa. Audin automaattilootaan vaihdatin, mutta se oli varmaan turhaa, koska öljyt olivat aivan kuin uudet ja huollon pomo sanoi, että ei varmasti tarvitse vaihtaa enää koskaan.

En ymmärrä, miksi siitä pidetään melua, ei se öljy ole juurikaan sen kalliimpaa kuin muukaan öljy, eikä vaihto sen ihmeellisempää kuin mikään muukaan huolto. Ihmisten niitä on suunniteltu tekevän ja ihmiset niitä tekevät.

Nyt olisi edessä yhteen automaattilootaan ainakin öljyn tarkastus, en ole vielä päättänyt, vaihdettaisko saman tien. Huoltokirja ei vaadi vaihtamaan.

Yhtä tärkeä, kuin moottorien öljyn laatu ja vaihtoväli, on myös vaihteistojen öljyt ja niiden laatu.

Kyllä Peugeotkin tarvitsee omanlaisensa huollon ja – laadun.

jees h-valta

Kyllä Peugeot menee ensi Toukokuussa huoltoon aivan määräajallaan. Silloin sillä on vajaat parikytä tuhatta ajeltu. Alkuperäisöljyillään.

Jätkä

Täytyypä tarkistaa huomenna, mitä sanotaan tuon yhden tila-autoni automaattilaatikon öljynvaihdosta, nyt olisi sopiva aika ne vaihdattaa, kun virittelen sitä taksiliikennekäyttöön.

Kun heitetään tanssireissuja ja muita isommalla porukalla, on auton oltava täydessä iskussa. Ajattelin pistää katolle valomainoksen : ”Taksa”, koska siinä kyytimaksu on sopimuskysymys – vähän niinkuin ennenvanhaan.

Visakallo Visakallo

Tolopaisen olisi kyllä syytä saada reilu korotus viikkorahaansa, jos kerran automaattilootan öljynvaihto liian kalliilta tuntuu!

Esillä 10 vastausta, 4,761 - 4,770 (kaikkiaan 5,990)