Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,651 - 4,660 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Eikös meistä jokainen osta autonsa omiin tarpeisiinsa. Gla on tykästynyt farkkuun, toiset SUV:iin, jotkut sedaniin, maasturiin, pakuun, jne. Minusta on erinomainen asia, että eri vaihtoehtoja löytyy runsaasti. Aina ei näin ole ollut.

    Tolopainen Tolopainen

    Farkku tietenkin, henkilöauton tavaratila ei riitä mihinkään, kun mökkireissuja tehdään. Metri lisää tavaratilaa maksoi n.1500€.

    Visakallo Visakallo
    Jätkä

    Uusi – huippunoderni moottori lyö varmaan monen auton moottorinvalmistajan ällikällä. Kyllä Japani ja kaukoitä kokonaisuudessaan johtaa maailman autokehitystä.

    jees h-valta

    Kyllähän nekin kopioinnin osaltaan osaavat mutta jospa nyt sitten jotain omaakin jo välillä.

    Visakallo Visakallo

    Heh, heh! Milleköhän vuosikymmenelle Jesse on oikein jäänyt?

    Menninkäinen

    Tuossa Mazdan moottorissa ei oikeastaan ole mitään uutta. Paitsi että se tulee tuotantoon. Puristussytytteinen bensa on ollut tapetilla viimeiset 10 vuotta. Eikä tuo Mazdan moottorikaan ilman sytytystulppia pärjää vaikka Kauppalehti niin väittääkin.

    harrastelija harrastelija

    Hybrideissä aikamoinen ero lienee jarru- ja johtoh:in välillä. Ainakin Toyota näyttää käyttävän enemmän noita jarruh:in malleja. Miten lienee Lexuksen kanssa, koska se tuntuu poikkeavan muutenkin normaali ”karvahattu”-merkeistä?

    Gla Gla

    Menninkäinen: ”Tuossa Mazdan moottorissa ei oikeastaan ole mitään uutta.”

    Minua ei kiinnosta, mikä on uutta ja mikä vanhaa, Minua kiinnostaa se, miten hyvin toteutus on onnistunut eli lopputulos. Jollekin moottorin pieni iskutiolavuus + turbo on nykyaikaa, vaikka perinteisen kokoinen iskutilavuus vapaastihengittävänä + normaalia korkeampi puristussuhde voi olla täysin kilpailukykyinen ratkaisu. Mazdan osalta voidaan jopa odottaa uusia haasteita pikkuturbojen valmistajille, kun jo nyt tulokset ovat hyviä. Esim. Visakallon CX3:n kulutus ja suorituskyky on täysin linjassa kilpailijoiden kanssa.

    Visakallo: ”Eikös meistä jokainen osta autonsa omiin tarpeisiinsa. Gla on tykästynyt farkkuun, toiset SUV:iin…”

    Toki näin, mutta se ei muuta eri tyyppisten autojen ominaisuuksia. Esim. auton korottaminen ei näkyvyyttä tai ajettavuutta yksiselitteisesti paranna. Riippuu osittain tietysti myös siitä, tarkastellaanko asiaa liikenteen vai yksilön näkökulmasta. Onko palstalla joku, joka ei tiedä, mitä eroa noilla asioilla on?

     

    Visakallo Visakallo

    Gla:lle voin aivan luottamuksella kertoa, että ihmisen automieltymykset saattavat iän myötä muuttua. Viidenkympin villityksessä saatetaan ostaa aivan erilaisia autoja kuin sitä ennen. Kun kuusikymppiä tulee mittariin, maku voi taas muuttua. Yksi merkitytävä asiakasryhmä ovat  ”iloiset eläkeläiset”.  Tämä osuva termi näkyy tulleen nyt automainoksiin.

Esillä 10 vastausta, 4,651 - 4,660 (kaikkiaan 5,990)