Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,621 - 4,630 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• suorittava porras suorittava porras

Kannattaa kuitenkin käyttää harkintaa. Metsästysvuokrasopimuksia on irtisanottu maanomistajan nähtyä raiteita teillään . Autoilla kyllä pääsee moneen paikkaan , mutta seurauksia kannattaa miettiä etukäteen . Kostea syksy jatkuu , joten ihan joka paikkaan ei kanata yrittää .

jees h-valta

Kerrankin suorittavankin voi sanoa olevan metsänomistajan puolella näkemyksellään. Harvinaista herkkua mutta todella hyvä huomautus.

Tolopainen Tolopainen

Harjavaltakin ilmeiseti on kieltänyt kaikenlaisen hirvenpyynnin omistamillaan mailla, kun se on metsänomistajille noin vahingollista toimintaa.

jees h-valta

Eipä ole kieltänyt mutta sekin vaihtoehto olisi aika herkässä jos noita tienvahingoituksia esim. kävisi. Olen kyllä kieltänyt lähes kaiken muun moottorikäyttöisten käytön paitsi ruhon noutoon olen sallinut. Mitään riistanhoitoramppauksia tahi vastaavaa ei tapahdu minun maillani. Eikä pienriistan metsästystä yms. Useinhan juuri tuo pienriista/luolaryynääjät pahinta jälkeä tekevät. Hirvestäjät sentään suurimmalta osin aikuisia ja sinällään hiukan järkeä käyttäviäkin.

Jätkä

Kyllä surkeat on tiet, jos ne eivät kestä henkilöautoilla ajoa. Ei niitä voi teiksi sanoa, kärrypolkuja vain.

Tolopainen Tolopainen

Harjavallan metsät pitäisi kokonaan rauhoittaa myös hirvenpyynniltä, minä en aikanaan suostuisi tuollaisen änkyrän maiden lähelläkään hirviä pyytämään. Pitäähän niilläkin jokin rauhoitettu alue olla ja haavikko on sellaiseen erittäin sopiva.

Nimetön

Kyllähän ne on justiinsa henkilöautot jotka sorateihin märkänäaikana liikennekuopat kaivaa ja varsinkin ne autoilijat jotka ei asiaa ymmärrä tai eivät välitä kun ei tarvi tienpidon kustannuksiin ikään euronlatilla osallistua. Samote kuivana aikana henkilöautot putsaa raiteet sorasta ja taas sateella vesiseisoo raiteissa ja nämät rällääjät jotka ei kustannuksiin osallistu eivät ymmärrä ajaa joskus vähän eri raidetta.

Visakallo Visakallo

Mitä minä olen hirvenmetsästystä seurannut, niin eihän se ilman teitä onnistuisi ollenkaan. Kauemmaksi tiestä poistuu ainoastaan koirat ja ruhon noutajat. Niitätän tienlaidat, ajatan murskeet ja lanautan kaikki tieni aina ennen hirvenmetsästyksen alkua, jotta homma sujuisi mahdollisimman juohevasti. Jos maat sattuvat sijaitsemaan eri hirviseurueiden raja-alueilla, ja jos samalla rajoittaa jollakin tavalla teiden käyttöä, tulee helposti perustaneeksi hirville pysyvän rauhoitusalueen.

jees h-valta

Kyllä tosiaan teitä on tullut rakenneltua ja sehän tässä on hiukan lisää hirvimiesten kiinnostusta varsinkin pohjois-satakunnan tiluksille tuonutkin. H-vallassa on tosiaan ”pysyvä rauhoitusalue” yhdellä palstalla kuten visakallo yllä mainitsee. Juuri noista syistä että on hirviseurueiden raja-aluetta tahi paremminkin vielä risteysaluetta. Tie sinnekkin johtaa kyllä mutta eipä juuri isompaa toimintaa siellä nurkilla ole näkynyt. Joku satunnainen veto silloin tällöin. Olen silti jo aikaa joutunut itse taimikkoni turvaamaan joten se ei ole minulle niinkään mikään ongelma. Ei tarvitse niitä mitenkään sen enempää nurkissa hyysätä.

Tolopainen Tolopainen

Kun näyttää tuo kiinnostus hirvenpyyntiin kovasti vähenevän, saattaa olla että nostamme rimaa vuokrattaville maille. Eli heikkojen tieyhteyksien takana olevat pusikot jäävät metsästyksen ulkopuolelle. Koska siellä on lisäksi vaarana sudet metsästyskoirille, metsästys tulee jatkossa painottumaan asutuksen lähialueille. Etusijalla tietenkin on seurueessa mukana olevien maa-alueet, jotka lakaistaan vähintään kerran viikossa.

Esillä 10 vastausta, 4,621 - 4,630 (kaikkiaan 5,990)