Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,611 - 4,620 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Puuki

    Ilmastonsuojelun eturintamassa olevan pitää tietysti myös kulkea lyhyet matkat polkupyörällä ja lopettaa heti jäteöljyn levittely metsiin. Sitten voi paremmin keskittyä neuvomaan toisiakin auton valinnassa.

    Tolopainen Tolopainen

    Jäteöljyn käyttö sahassa on jo melkoista köyhyyttä, jos ei ole vuodessa paria  kymppiä ketjuöljyyn, talous on jo niin huonossa kunnossa, että metsässä tohuaminen ei konkurssilta pelasta.

    6 m3 6 m3

    ”Varmaan tuo avolava meneekin romuksi mutta seuraava saattaa olla saman valtakunnan autoja ja samalla polttoaineella.”

    Koita ny hyvä mies päättää. Letukkahan oli niin hyvässä kunnossa että sillä ajaa seuraavat kakskytviis vuotta. Ja nyt se on menossa purkuun ja paaliin.

    Ja päästöaneita ollaan ostelemassa Jenkeistä. Laivarahdista Jenkeistä Suomeen tulee jo niin paljon päästöjä ettei ”uusi jenkki pigup” ikinä hauku päästöjen säästöä takaisin.

    Tyhjät tynnyrit,,,jne. jne,,,,

     

    jees h-valta

    Tyh(m)jät kolisee ja pölisee joo.  Eipä kait mikään teräketjuöljy ole kustannuskynnys millekkään ja se vain on kätsyä kun on aina muutama lekkeri nurkissa josta sopii tankata. Ei tarvii kauppaan lähteä kesen hommien. Letukka on katsastettu ja voi hyvin, konepeittoa ei myöskään tarvii aukoa, nytkin varmaan kevääseen mennään ja sitten katellaan mitä tehdään. Onhan -91:n auto jo vanha ja väsynyt mutta tekee työtoiminnassa tehtävänsä. Oktaaneitakin kuluttaa suht maltillisesti ja pahempia kärsyttäjiä tiedän huomattavasti noissa nipponien ihmeissä.

    Tolopainen Tolopainen

    Pystyttekö muuten selvittämään, mitä voiteluöljyä autossanne pitäisi käyttää. Huoltokirjani mukaan vaatimus on ACEA B4. Shellin parhaat voiteluöljyt on nykyisin luokkaa C2. Tuon vaatimuksen  täyttää halvin täyssynteettinen Belgo öljy, jota ostin marketista 11€/4l, eli alle mineraaliöljyn hinnalla.

    jees h-valta

    Minä en saa käyttää Tolopan mielestä jäteöljyä teräketjun voiteluun mutta ite ostaa jäteöljyä koreanropposen voiteluun. On se aika poikee.

    Tolopainen Tolopainen

    Parempaa sekin on kuin väärennetty mobil1 joka sekään ei aiheuttanut mitään ongelmia moottoreihin.

    jees h-valta

    Niin, eihän se enää varmaan paljon nopeuta paalikuntoisuutta. Vanha ritsa tuppaa mennä siihen mitä halpa-hallin öljyä milloinkin läpi lykitään. ja nimenomaan läpi eli palotilassa menee litroja öljyä muiden tisleiden seassa.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei se paalaamiseen vaikuta, mutta huollon hinta on satasen halvempi kun vie mukana omat öljyt, joiden hinnan voi vähentää metsäverotuksessa.

    harrastelija harrastelija

    Jos noista mo:n autoista välillä puhuisi, niin ainakin koiramiehillä on maastoon sopivia kulkuneuvoja. Suuri osa koiramiehistä on myös metsänomistajia. Keskiarvo on siinä 10 – 20 v diesel neliveto maasturi tai pakettiauto, jolla on ajettu jotain yli 200 000 km.  Sellaisella autolla pääsee koiralle / hirvelle huonollakin tiellä – ja takaisin.

    Näin syksyisin, kun osallistuu hirvenhaukun kokeisiin, niin parkkipaikalla on kymmeniä vastaavia kulkuneuvoja.

Esillä 10 vastausta, 4,611 - 4,620 (kaikkiaan 5,990)