Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,581 - 4,590 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    ”Jaa niin joo… alkava dementia vei muistin! Sanokaapas sitten, kun alan kirjoitella vielä kummallisempia, että olisi aika lopettaa viisastelu ja poistua palstalta jo. Kyllähän se taitaa olla niin että kaikki nykyautot merkistä riippumatta ovat kelpo kulkuvälineitä – se on sitten makuasioista kiinni että minkä valitsee. Meinaan, että automallin kehittäminen tulee sen verta kalliiksi ettei huonoja malleja kannata päästää markkinoille monta, tulee firmalle noutaja melko pian.”

    Älä anneli tunnusta, Olet sikälis oikeassa, että Jeessi ei ole ajanut VIIMEAIKOJEN saksalaisautoa, vaan jo paalauskunnossa olevaa tapausta.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Niinpä. Eri mantereiden autojen erot varmaan tasoittuvat, kun tehtaita omistetaan, autoja valmistetaan ja osia kierrätetään ’sikin sokin’. Kiinnostavin asia on minusta se, miten kauan kestää päästöttömään tai vähäpäästöiseen liikenteeseen siirtyminen. Esimerkiksi Helsingin koululaajennuksia mietitään nyt sen ennusteen pohjalta, että vuonna 2030 liikenteen päästöt ovat suuremmat kuin nyt. Epäilen, että tuo ennuste on jo vanhentunut: vaikka liikenne kasvaa, päästöt alenevat ja melusaastekin vähenee. Tässä mielessä sähkö on erittäin tervetullut kaupunkiliikenteeseen.

    jees h-valta

    Eipä ole jätkä paalaukseen autoliike sitä VW:tä vieläkään laittanut. Eikä sillä hyvityksellä varmaan kannata laittaakkaan. Kaikki nämä saksalaiset ovat kovia ja pelkistettyjä jonka huomaa nyt kun kerrankin taas ajaa varustellulla ja mukavuuksilla varustetulla miellyttäväkäytöksisellä ranskalaisella. Ei paluuta siihen saksalaissuuntaan. Ei siitä niin pitkä aika ole kun viimeksi sellaisen aika tuoreen BMW:n kyydissä olin. X3 ja kyllä oli kleini.

    wanhajätkä

    Eikös se jesse oo jokaisen oma asia millä ajelee ja mikä sopii juuri minulle! Ei siihen jessin mieltymyksiä tarvita. Ei me saastuteta Suomessa. Käy ny muuallaki ku mökillä ja aitoja tarkastamassa. Saat kokonaiskuvan ihan pienellä matkalla ulos suomesta niin puhut ja kirjoittelet realismismia.

    Onnittelen sinua itselle sopivan auton valinnasta. Tupsuttelen edelleen sinun edelläsi vanhoilla ja melko uusillakin autoilla ja ohitustarvetta sinulle ei tule jos et riko lakia….ookko miettiny että nostaisit kaasujalkaa kun oikeen nokkaan alkaa käymään? No eiku sinähän käytät ajan niin tehokkaasti…

    Jätkä

    Kyllähän se on niin, että Jeessillä on aina allaan maailman paras auto, vaikka se sitten oliskin polkuauto.

    Edelliset mallit ovat aina täysiä susia, heti, kun autoliikkeen ovesta on päässyt pihalle.

    jees h-valta

    Eikös kuulu parempaan pyrkiä jätkä ja wanhempi samansuuntainen. Kerron vain joka hetki paremmista autoista. Kokemuspohjalta. Uskon että useimmat joita närästää ovat paljon,paljon rajoittuneempia katsannoltaan. Minulla on merkkilaajuutta jo kyllä aika mukavasti. Eikä mitään muutaman kuukauden vaan aina yhdellä merkillä vuosia kuitenkin. Joitain jo parikin peräkanaa.

    wanhajätkä

    Sanokaa hep jota kiinnostaa millä jesse ajelee…

    Aika kaukana ollaan otsikosta jossa mielipiteet oli kymppitonnin kiesistä jolla pääsee mettään

    jees h-valta

    Kuten mainitsin, aina voi pyrkiä parempaan. Eli vaikka minun ajeluni ei kiinnostakkaan olen kuitenkin tuonut esiin aika etuajassa mielipiteitä autoilun jutuista joista on täälläkin moni todennut että sinnehän tosiaan mennään. Kuten nämä vannoutuneet tiisselistit. Kas kummaa, tulikin selkeää dataa perään ettei tiisseli enää innostakkaan ja bensa-autolla ajetaan jopa edullisimminkin vielä. Ja tämä on välivaiheen elämää ja sähköiseen mennään. Seikka on saletti.

    Tolopainen Tolopainen

    Se on aivan sama millä polttoaineella Suomessa ajetaan, emme voi maailmaa kuitenkaan pelastaa. Dieselin voi muuttaa kaasukäyttöiseksi hiukan yli 3 k€ muunnossarjalla,,en aio muuttaa, kun polttoaine on vain pieni osa auton kokonaiskuluista.

    jees h-valta

    Eihän toki se polttoaine (varsinkin jos autolla ei ajeta kuten toloppa) mutta se vero jota tiisselisti makselee aika muhkeasti. Toki ei edelleen toloppa kun minikokoisen Kubota-dieselin kulutus ei verottajallekkan ole tainnut aueta.

Esillä 10 vastausta, 4,581 - 4,590 (kaikkiaan 5,990)