Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,571 - 4,580 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Yritähän Jesse nyt pysyä nahoissasi:

    Opelin valmistamissa autoissa aletaan käyttää yhä enemmän sen emoyhtiön, ranskalaisen, tekniikkaa.

    PSA:n kehitysjohtaja Gilles Le Borgne sanoo, että muutos ei tapahdu hetkessä, vaan se vie vuosia. Borgnen mukaan sekä Opelin moottorit että alustat tulevat tulevaisuudessa PSA:lta.

    PSA:n automerkkejä ovat Peugeot, Citroën ja DS.

    Opelin omien moottoreiden kehittämisen ja tuotannon lopettamisella voi olla vaikutusta Opelin kehityskeskuksen toimintaan Rüsselsheimissa Saksassa. Maassa ollaan huolestuneita myös tehdastyöpaikkojen kohtalosta, kertoo Automobilwoche.

    Opelin tuoreet katumaasturit perustuvat jo PSA:n tekniikkaan. Crossland X on läheistä sukua Peugeot 2008:lle ja Grandland X Peugeot 3008:lle.

    PSA osti Opelin aiemmin tänä vuonna GM:ltä.

     

    jees h-valta

    Parempi onkin alkaa ajamisen laatua tarjota myös saksalaismerkin autoille. Toki siinä kova muutosurakka on kun kovan traktorin muuttaa miellyttäväksi ja sisustetuksi autoksi. Epäilen että koko Opel-merkki katoaa aikaa myöten markkinoilta. Liian hepponen maine vaikka nykyään kestää siinä kuin muutkin sakemannin rattorit.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jeessin juttuja lukiessa herää epäilys, että et ole ehkä ajanut viime aikoina saksalaisia tai tsekkiläisiä merkkejä. Itse olen tykännyt aina siitä autosta mikä on: ensin Honda, sitten pari Pösöä, Ford, sitten pari Volkkaria ja nyt Skoda. Uusimmissa autoissa on muuten alkanut näkyä lisävarustetta, jolla saa jousituksen kovuuden säädettyä mieleisekseen. Fordissani oli se jo 1990, mutta jenkkiläisten jämäkinkin asetus oli liian pehmeä eurooppalaiseen makumieltymykseen ja meikäläisille teille.

    jees h-valta

    A.Jalkanen, ei se tietysti ihme ole jos ei muista kaikkea täällä kirjoiteltua mutta kyllä viimeisen vuoden sentään pitäisi… Kait se VW sentään aika puhtaasti saksalaisvalmisteinen oli jolla juuri viimeksi vielä Toukokuulle asti ajeltiin. Jopa vielä kalleimman luokan sellainen mutta mitään säätöä siinä ei jousitukseen kyllä ollut. Nimenomaan jenkkilän ja ranskalaisten pehmeä jousitus sopii ainakin minun mieltymyksiini hyvin. Pitkät joustovaratkin.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jaa niin joo… alkava dementia vei muistin! Sanokaapas sitten, kun alan kirjoitella vielä kummallisempia, että olisi aika lopettaa viisastelu ja poistua palstalta jo. Kyllähän se taitaa olla niin että kaikki nykyautot merkistä riippumatta ovat kelpo kulkuvälineitä – se on sitten makuasioista kiinni että minkä valitsee. Meinaan, että automallin kehittäminen tulee sen verta kalliiksi ettei huonoja malleja kannata päästää markkinoille monta, tulee firmalle noutaja melko pian.

    jees h-valta

    Eipä A.J. aivan ensimmäisiä ”palstaraakkeja” täällä taida olla. Mutta hienoa että on muutakin ajateltavaa ja tämä on vain sellanen ”kolmosluokan harraste” tänne kirjoittelu meinaan. Itse pyrin samaan mutta tuppaa välillä lähes kakkoskatekoriaankin tunkemaan.

    6 m3 6 m3

    ”Mutta hienoa että on muutakin ajateltavaa ja tämä on vain sellanen ”kolmosluokan harraste” tänne kirjoittelu meinaan. Itse pyrin samaan mutta tuppaa välillä lähes kakkoskatekoriaankin tunkemaan.”

    Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

    Gla Gla

    ”Kait se VW sentään aika puhtaasti saksalaisvalmisteinen oli ”

    Valmistettu Slovakiassa.

     

    jees h-valta

    Kuten moni muukin ”saksalaisauto” mutta ettei totuus unohtuis saksalaisien kokemuksista olipa sitä ennen jo kaksikin BMW merkkistä joten kokemuspohjaa kyllä hiukan löytyy. Glallekin sitten löytyy aika pian yhdistelmä Mazdaa ja Toyotaa kun ne yhdistävät voimansa päästöttömien valmistuksessa.

    MJO

    Parempi onkin alkaa ajamisen laatua tarjota myös saksalaismerkin autoille.

    Vähän aikaa sitten Touareg oli maailman paras auto?

Esillä 10 vastausta, 4,571 - 4,580 (kaikkiaan 5,990)