Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,541 - 4,550 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • MaalaisSeppo

    Ei katsastettu dieselauto ole kummonenkaan katkun lähde. Väljä bensa tai diesel kylläkin, kun moottoriöljyä pääsee palotilaan. Katsastukseenhan ne tyssää.

    Tyttären auton perässä ajoin juuri, eikä mitään katkua tullut. No kilometrejähän siinä on vasta reilut 280000 km. Pakokaasutestissä toisella polkaisulla läpi ja sitten leimaus ok.

    jees h-valta

    Pakokaasutesti plokkaa pois vain surkeimmat pössyttäjät. Kyllä sen yleensä huomaa jos pidemmän pätkän joutuu perässä ajamaan mitä polttoaine on edellä ajavassa. Viimeksi aivan riittävän tuore MB Vito lykki siihen malliin ettei kauaa perässä tehnyt mieli ajella. Tosin mäkimaastoa ja sinällään saattoi olla kuormavaikutustakin. Mutta varmasti katsastetulla kiesillä siinäkin mentiin. Vanhemmiten esim. syötön suuttimet kuluu ja seos tuppaa liian rikkaaksi. Varsinkin kuormituksessa.

    Nimetön

    Joo aika kaukana ne ajat että tiisselin tunnisti hajusta. Ihmetyttää mistä tämä Jeesen intoilu puhtaammasta ilmasta kumpua kun itse lämmittää ison talonsa jätepuulla naapureitten terveyden vaarantaen ja teräketjuöljynä ite käyttää jätemoottoriöljyä joka on ihteensä kerännyt kaikki mahdolliset myrkyt.

    Gla Gla

    Jees: ”Kun ajaa suurimmat ajot kesällä matkailukäytössä on sitten talviajo lähinnä nurkissa pyörimistä. Eli suuri osa suomalaisia kuitenkin ajaa juuri samanverran ajosuoritteita kuin meidänkin talous. Eli alle 20000 km:iä vuodessa.”

    Kun taloudessasi on kaksi autoa, joista toinen on metsäkalustossa ja toisella sinä kuljet työmatkat (1,5 km/suunta), täytyy vain ihmetellä, mistä saat 20 tkm vuodessa kerättyä. Itsellä työmatkat ja muut työajot poislukien tulee tuskin puolta tuosta.

     

    jees h-valta

    Gla, nyt on pösön mittarissa jo 9000 km:ia ja vielä joku käynti kaakonkulmille tehdään. Ja kyllä sitä nyt tuolla Satakunnan suunnallakin Porista, aina noihin pohjois-satakunnan suuntiin tulee pyörittyä. Sanoisin kuten kirjoitin, ALLE 20000 km:ia mutta ei se paljon alle siitä kyllä jää. Keväällä taas ennen Toukokuuta ollaan jo käyty mökkielämää viettämässä ainakin pari-kolme kertaa. Sitten tosiaan huoltoon välillä. Nuo autoilut myös metsätiloille sekoaa välillä. Ei voi vain orjallisesti polkea avolavalla kun matkalla on siviiliohjelmaakin. Ja niitä ei merkata verotukseen vähennettäväksi.

    MaalaisSeppo

    Jessen kilometreillä bensavehje järkevin. Oman diesel sokolootan kävin juuri leimaamassa. Kaikki ok. Edessä ja takana taas reilut 40000 km huolettomia ja edullisia kilometrejä. Ei harmita, vaikka joku pösö kaahaisi ohitse.

    jees h-valta

    Ja kaahaakin, tosin sivistyneesti ja liikennesääntöjä lähes noudattaen. Kaikki kunnia vanhalle sokolootalle.

    Visakallo Visakallo

    Volkswagenin dieselskandaalin hinta nousee edelleen.
    Tehdas ilmoitti 29.9. että dieselautojen korjaamisesta aiheutuu 2,5 miljardin euron lisälasku. Yhteensä päästöhuijauksen kustannus on nousemassa noin 30 miljardiin euroon. Autokohtaisesti lisäkuluja syntyy 5 000 euroa.
    Lunastukset ja moottoreiden korjaaminen on osoittautunut arvioitua vaikeammaksi.

     

    jees h-valta

    Huomenta visakallo, juu ei mene VW:lla hyvin nyt ja tuskinpa paranee siitäkään että USA:kin vielä vaiteloidaan lisää korvauksia. Dieselistä ei puhtoista saa pelkällä kosmetologialla ja siksi se poistuu unhon yöhön muutamassa tulevassa vuosikymmenessä. Pikkuautokalustosta jo ensimmäisessä kymmenessä. Nämä asiat liittyivätkin yhteen eli visakallo kertoi juuri tästä USA:n vientiautojen ongelmista. Korjauksena edelliseen.

    MJO

    Dieselistä ei puhtoista saa pelkällä kosmetologialla ja siksi se poistuu unhon yöhön muutamassa tulevassa vuosikymmenessä.

    Ei jesse tuossa VW tapauksessa ole ongelmana nykyiset päästöt, vaan se että ne manipuloitiin vieläkin matalammalle. Eli kyseessä oli petos.

Esillä 10 vastausta, 4,541 - 4,550 (kaikkiaan 5,990)