Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,521 - 4,530 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Pitkän matkan on Jesse tosiaan tullut lyhyessä ajassa. Vuosi sitten oli vielä tiukka kanta, että kyllä kymmenen vuotta vanha kiesi aina jonkun uuden vaunun päihittää!

    jees h-valta

    Aika monta korealais/japanilaiskinneriä päihittikin. Premium-luokan auto on kymmenen vuotta vanhana paljon parempi ostos kuin pikkujapsi/korealaiskinneri uutena. Ja hintaluokka on suurinpiirtein sama.

    Gla Gla

    Mutta käyttökulut ei, kun Touaregiin verrataan.

    Uusi on tosiaan vaihtoehto, mutta sitäkin aion yli 10 vuotta pitää. En aio niin surkeaa ostaa, että muutaman vuoden kuluttua pitää vaihtaa pois. Jos käytettyyn päädyn, sitten tilanne on toinen. Riippuu olennaisesti auton iästä ostohetkellä. Suurin ongelma on sopivan mallin puute. Farkku-Golf korotetulla alustalla olisi hyvä, mutta näytöt laadun suhteen on viime vuosina olleet aika heikot (tsi, dsg, haldex jne…). Uuteen 1,5 evo-malliin ei korotusta edes saa. Pitää mennä Skoda-kauppaan.

     

    wanhajätkä

    Miettikääpä miksikähän. Kaverini firma Europcar ostaa vuosittain 1200-1300 autoa. 80 % VW ja Audi merkkisiä. Autoilla ajetaan n. 40 000. Vukraustoiminnassa ei vanhemmat kelpaa.

    Sivubusineksena on Jussilla Falk-hinauspalvelu. Luulis sällin tietävän mitä tienpäältä haetaan! On siellä muutamia ranskiksiakin juurikin ranskalaisia asiakkaita varten kun siellä on totuttu jopa pösöön ja viijattiin.

    Siellä varmasti tiedetään karu totuus; jos autosta saa realisoitaessa käytettynä tonnin keskimääräistä enemmän, trkoittaa se 1,2-1,3 milj ekua tuottoa. Vastaavasti jos käytetystä saa tonnin vähemmänkuin keskimääräisestä se on saman tappiota. Puhutaan miljoonista…

    Ostin firmalle useita autoja Jussilta….siistejä ja vähän ajettuja. Olin tyytyväinen.

    Opin tuntemaan myös erään leasinyhtiön pomon kun ostin kokeeksi 50 moottorikelkkaa leasingillä. Ei ollut minun lajini. Huomasin sen tuosta yhdestä erästä, olihan ne vakuutettava kaskolla. Äkkiä laskien tuntui ihan hyvältä mutta juuri vakuutukset käänsi asian kannattomaksi.

    Silloin volkkarin golf farkkuna oli ylivomainen jälleenmyyntiarvoltaan….pösö ja ooppeli ali siellä toisessapäässä… Tapaamme vieläkin usein ja tietenkin kyselen miten on tilanne muuttunut. Ei sitte yhtään mitenkään. Edelleen sama trendi…

    Jos olette autoa hankkimassa uudehkoa autoa ni soitelkaapa holopaisen Jussille. Myyvät suoraan tuoreita hyvin huollettuja autoja pössöstä citymaastureihin ja ökyautoihin. Puoltoista vuotta ikää keskimäärin. Jessen pössökin on jo sen ikäinen kun tämä tinka jatkuu ainakin sen aikaa…

    Minulle riittää vielä vuosia muutaman vuoden ikäinen Hilux, 17v Corolla. Vaimon 5v Tiguan ja 18v Almera….ja kaikkia tarvitaan edelleen…

    jees h-valta

    Wanhajätkän juttu ontuu kyllä pahasti. Eiköhän ne saksalaismerkit maksa uutenakin muutaman tonnin enemmän kuin ranskalaismerkit? Älä ny aivan hullujas höpäjä. On kait aika luonnollista että käytettynä hyvitys on tonnin heikompi, mielestäni tuolla erolla tilanne on kyllä aivan päinvastoin. Tonnin heikompi onkin todella hyvin kurssissaan silloin.

    Puuki

    Vähän ajettu, tuore kalliimman luokan auto varsinkin kannattaa ostaa ihan muualta kuin Suomesta.

    Hinauspalvelun mies on tietysti kaukaaviisas ja suosii autoja, jotka käytettynä lisää asiakaskuntaa.

    wanhajätkä

    On teillä arkumentit. Tokkopa ne ihan niin höpöjä on että vertailisivat vain ulosheittohintaa. Kyllähän ne kokonaistuottoa ja arvonalenemmaa laskee. Pökkötti ei vaan siinä laskelmassa pärjää… ei ennen, ei nyt  ja tuskin tulevaisuudessakaan.

    Jos kerran haluaa ajaa vaikka pösöllä ni ajaa pösöllä! Turha sitä on muille hehkuttaa. Pahasti laskelmat onnahtaa

    jees h-valta

    Ontuu,mikä ontuu, mutta aivan selviö pitäisi olla että jos joku auto maksaa uutena kolmekymmentätuhatta ja toinen neljäkymmentätuhatta on varmaa ettei niiden jälleenmyyntiarvo ole sama minkäänlaisessa organisaatiossa. Silti se ei välttämättä kerro autojen hyvyydestä tai huonoudesta yhtään mitään. Ja kun tuppaa vastaavissa kokoluokissa olla se uusarvon ero vieläkin isompi. ja sillä saa yleensä kovan,tylsän ja vanhakantaisen auton. Saksalaisten yleinen ilmiö, ollut jo kotvan aikaa.

    wanhajätkä

    Jessehyvä, Kaikessa kaupassa on se ostohinnan ja myyntihinnan ero prosenttenina sitö tuttoa. Kyllä sinä sen tiedät. Samoin se on kaikissa kulutustavaroissa….kuten autokin.

    Jos haluat ajaa uudella pösöllä se on vain sinun ja ehkä vaimosikin asia. Kuitenkin minulle ei tuo sinun laskentakaava ja mielipide ei oikeen sovi ja sovellu. Ei sovellu asiantuntijoillekkaan…

     

    Gla Gla

    Meikäläisen auton jälleenmyyntiarvon lasku saattaa pysähtyä tähän (olettaen, että löytyy tilalle uusi ehdot täyttävä malli):

    https://www.lvm.fi/-/romutuspalkkio-ja-tuet-vauhdittamaan-liikenteen-paastojen-vahenemista-952804

    Sopivan mallin kohdalla voi arvo jopa nousta. Vaikeammin arvioitava asia tietysti on se, mitä tuo vaikuttaa kauppiaiden hinnoitteluun eli mikä on asian kokonaisvaikutus kuluttajalle.

     

Esillä 10 vastausta, 4,521 - 4,530 (kaikkiaan 5,990)