Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 441 - 450 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • MJO

    Jesse
    Maailma vain nyt kulkee bensa/sähköyhdistelmien suuntaan uusissa autoissa joten eiköhän dieselin kikkailut ala olla jo turhia. Huono polttoaine ei raaka-aineen muutoksesta juuri parane. Pitäisi sitten poistaa ainakin vero vallan pois.

    Tuskinpa. Fysiikalait pätevät edelleen. 1 kg dieseliä sisältää enemmän energiaa kuin 1 kg bensiiniä. Täten diesel moottori tulee kuluttamaan aina vähemmän.

    jees h-valta

    Tutustuin Mazdan esitteeseen ja totesin ettei sillä ole mitään virkaa koko vekkarilla. 120hv.2,0 moottorista. Naurettavaa!

    Puuki

    Niin , auton painoteho-suhde kertoo jo paremmin siitä miten
    tehot riittää käytössä, kuin pelkkä teholukema.
    Eli lasketaan kuinka monta kg autoa pitää yhden hv:n liikuttaa.
    Myös vääntö vaikuttaa ”käyttökokemukseen” ja myös se millä
    kierroslukualueella paras teho saadaan irti.

    N. 10 kg / hv on aika sopiva raja , jonka yli jos menee , niin
    sitten voi sanoa auton olevan nuhapumppusarjassa.

    Visakallo

    Meikäläisen ajot ovat jatkossa sellaisia eläkeläisen köröttelyjä, ettei auton mikään raketti tarvitse olla.
    Citymaasturi on nyt ollut alla neljättä vuotta, ja sellainen tulee olemaan jatkossakin. Taitaa olla järjestyksessä 15. omissa nimissä oleva ajopeli.

    Gla

    10,2 kg/hv, eikä koskaan ole 300 tkm aikana tullut sellaista oloa, etteikö vähempikin riittäisi. Mutta minulla aika riittääkin hidastamiseen, jos motarin reunoilla alkaa näkyä pysäköityjä autoja. Valotkin löytyy ihan vakiovarusteena tästä japsista, joilla heijastimia täynnä olevien autojen perät näkyy jo kaukaa.

    jees h-valta

    Moottoritiellä pitää nykyään ajella aukkoja katsellen kuin se entinen sotaherra aikanaan. Valoja kyllä mutta ei edes yksiäkään hätävilkkuja että olisi edes jostain ongelmasta tiedotettu. Mistäs sitä kaikkien ”torikokous”-mieltymyksiä tietää. Mutta ilmeistä oli että tapaus oli juuri päällä nk. ja ne reunoille hakeutuneet olivat saaneet rojuista osansa ja ehkä olivat juuri niitä japsikotteroita jotka hajosivat heti paikkaansa kun joku kikkare hiukan lähenteli. Tämä Glan edelliseen jonka oletin hiukan sivuavan kertomaani hässäkkää edellisellä möksäreissulla.

    metsä-masa

    Onko palstalaisilla syntynyt koemuksia tai tuntumaa Subaru Forester 2,0: ta neliveto maastoautosta ?

    Minulla oli koeajettavana ko. esittelyauto, autosta löytyin ne varusteet ja ominaisuudet, joita arvostan, ( maasto ja natka-ajo ) kulutuskin oli sekalaisessa- ja vähän raskaammassa testiajossa 6,5 l:n luokkaa, neliveto lukkoineen toimi joustanasti.

    Autosta jäi kovasti kiinnostava tunne, hintakin kohtuullinen varusteineen muutama tonni päälle 40000:ta €

    Puuki

    ” 10,2 kg/hv, eikä koskaan ole 300 tkm aikana tullut sellaista oloa, etteikö vähempikin riittäisi ”.

    Kyllä tuo on yli sen ratkaisevan rajan, joten kannattaisi ehkä harkita vaihtoa :).

    Ei vaan, omista tarpeista ja tottumuksesta se tietysti kiinni on,
    mikä sopii parhaiten kenellekin.
    Omassa autossa on alle 8 kg /hv . Hyvää kiihtyvyyttä tarvitsee
    joskus ohitustilanteissa, mutta ei siitä juuri muuta etua ole.

    Gla

    Jos 8 kg/hv:n veroista kiihtyvyyttä tarvitsee ohituksessa, olet lähtenyt liian ahtaassa paikassa ohittamaan ja loppunopeudetkin alkaa olla kortin päälle käyviä, jos poliisi sattuu paikalle. Ja mitä paremmin auto kiihtyy, sitä pienempiin rakoihin moni itsensä tunkee. Eli yhtä tyhjän kanssa on suorituskyvyn parantaminen tuollaiselle tasolle.

    Puuki

    ^ Eipä se sitä tarkoita että ohituksia tulisi liian tiukoissa paikoissa
    tehtyä tai sakkonopeuksia ajettua. Helpottaa vain joustavaa
    liikkumista.
    Paljon hankalampaa on alitehoisella autolla, joilla niilläkin olen joskus nuoruudessa ajanut, ohittaa hitaasti kulkevia ajoneuvoja.

Esillä 10 vastausta, 441 - 450 (kaikkiaan 5,990)