Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 421 - 430 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • vänkäri

    .

    Rane

    Monet varmaan muistavatkin että Fiat suunnitteli kuljettajan ajoasennon aina ns.ISA-standardin mukaiseksi.(Italian Standard Ape)

    Visakallo

    Toyota Hiacen seuraajaksi Euroopassa tullut pakettiauto Toyota Proace on Peugeot-Citroen tuotantolinjoilta tuleva, Peugeotin ja Citroenin kanssa identtinen auto. Vain pyörännavat ja logo tulevat Toyotalta.

    Jätkä

    ”Fiatit, ainakin Ducato on aivan hyvä paketteeri ja on tämänkin talon käytössä ehdoton korkeimpana umpipakeettina. Kaikki muut ovatkin tavaratilaltaan kelvottomia, esim. uusi Transit ja Transportterikin.
    Lähetetty: 22.08.2016
    Lähettäjä: jees h-valta ”

    Vaikuttaa vahvasti yksisilmäiseltä mielipiteeltä.
    Fiatin pakettiautot ovat samassa kastissa ranskalaisten pakujen kanssa.
    Väite korin korkeudesta, leveydestä la pituudesta on repäisty hilseestä.
    Esim Mersulla on Volkkarin kanssa sama kori, jota on Volkkarina myyty LT- mallina. Ainoa ero on se, että Mersu ruostuu puhki n. kymmenen kertaa nopeammin.
    Transitista on ainakin meilläpäin niin kookkaita versioita, että siellä menisi ruumassa Fiatin kottero kevyesti.
    Nuo isommat pakut ovat jo sarjassa: Voidaan rekisteröidä myös kuorma-autoksi ja silloin niissä usein on paripyörät.

    jees h-valta

    Hinta myös pomsahtaa aivan omille paripyörilleen Fiatin Ducatoon nähden. Ducato on aivan vakiopaketterina kelpokokoinen eikä vaadi yhtään luokkaa isompaa ollakseen toimiva jopa Pösslin asuntoautona.

    Visakallo

    Toyota Hiluxin kahdeksas sukupolvi on aiempaa mukavampi ja ajettavuudeltaan parempi.
    Autossa on uusi 2,4-litrainen Common Rail -ruiskutuksella varustettu, ahdettu dieselmoottori.
    Maksimiteho on 150 hevosvoimaa 3400 kierroksella, ja 400 newtonin maksimivääntö on käytettävissä alueella kierrosalueella 1 600–2 000.
    Yhdistetyn ajon kulutukseksi ilmoitetaan 7,9 litraa.
    Sekä Extra Cab- että Double Cab -mallien suurin vetomassa jarrulliselle perävaunulle on 3 200 kiloa.
    Kantavuus on lähes tuhat kiloa mallista riippuen.
    Hiluxissa on nyt vakiona perävaunun huomioiva ajonvakautusjärjestelmä.
    Vakiona on myös automaattinen mäkilähtöavustin.

    Visakallo

    Uusien diesel-autojen valmistus vähenee merkittävästi.
    Viimeksi Toyotan johdossa on tehty päätös, että yhtiön uutta C-HR -automallia ei tulla myymään lainkaan diesel-moottorilla.
    Myös Renault aikoo vähitellen lopettaa diesel-moottoreiden käytön autoissaan.

    Gla

    Eilen luin poikkeuksellisen kiinnostavan uutisen dieseliin liittyen. Neste tuo markkinoille uusiutuvista raaka-aineista tehdyn polttoaineen:

    https://www.neste.com/
    fi/fi/puhtaammat-ratkaisut/
    tuotteet/uusiutuvat-tuotteet
    /neste-uusiutuva-diesel

    jees h-valta

    Maailma vain nyt kulkee bensa/sähköyhdistelmien suuntaan uusissa autoissa joten eiköhän dieselin kikkailut ala olla jo turhia. Huono polttoaine ei raaka-aineen muutoksesta juuri parane. Pitäisi sitten poistaa ainakin vero vallan pois.

    Visakallo

    Hallitus suunnittelee laajaa uudistusta autoilun veroihin, maksuihin ja vähennyksiin. Hallituslähteiden mukaan nykyisistä auto- ja ajoneuvoveroista ollaan luopumassa.

    Niiden tilanne suunnitellaan autoilijoilta kerättäviä asiakasmaksuja, jotka ehkä porrastettaisiin autojen päästöjen ja käyttövoiman mukaan. Maksuilla rahoitettaisiin liikenneväylien ylläpidosta vastaavan liikenneverkkoyhtiön toiminta, ilmastotoimet ja älykäs liikenne.

    Kauppalehden mukaan uudistuksen häviäjiä olisivat työsuhdeautoilijat. Uudistus voi poistaa työnantajan tarjoamat pysäköintiedut, matkakulujen vähennyskelpoisuuden ja kilometrikorvaukset.

Esillä 10 vastausta, 421 - 430 (kaikkiaan 5,990)