Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 401 - 410 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Ihan kaluston siirtelyn ja pitkien välimatkojen vuoksi olen katellut seuraavaksi oikeaa kuorma-autoa johon voi ajaa tuollaisen 4,0-5,0 tonnin traktorin varusteineen suoraan kyytiin. Yksi tuossa pirkanmaan suunnassa jo kiinnostaakin kunhan tuossa aika joutais katsomaan.

    Gla

    Eu:sta tuli sellaista postia, että metsänomistajankin kannattaa miettiä, laittaako rahat autoon vai tiestöön.

    http://yle.fi/uutiset/paasto
    vahennysten_urakka_ei_
    ole_toivoton__henkiloauto
    ilun_vahentaminen_on_
    vaistamatonta/9039870

    Visakallo

    Jatkossa todennäköisesti käy niin, että kaukana asuinpaikasta sijaitsevien metsäpalstojen omistaminen tulee vähemmän kannattavaksi.
    Huononnus voi tulla myös matkakuluvähennysten puolelta.

    jees h-valta

    Minusta on parempi satsata molempiin. Sekä tiestöön että autoon. Ei se kuorma-autokaan ilman tietä oikein toimi.

    torppari

    Hummerin ostan ku suap alavit poes….meinasin ensiks Boation skootteria wua ei verottaja hyväksy alvia eikä poestoehi..eipä sitte paljo jiänny valinnan varroo..se on maasturi ja maasto kelepone..mittee työ ennee hiekkalaatikko vehkeitä ku on kalustookii myytävänä

    harrastelija

    Peräkärry on ja veturi alkaa tulla pian 30-v vanhaksi.
    Olen vertaillut MB Vitoa ja BMW X3 sopivasti käytettynä.
    Kumpaa suositellaan, palstoille tulee maantieajoa ja ei ole tarkoitus rypeä aivan pelkästään piennarteita – siihen on traktori.

    jees h-valta

    Harrastelijalla molemmat ok-vaihtoehtoja mutta aika kumma vertailuun.
    Vitohan on pakettiauto ja X3 katumaasturi. Jos ei muuten tavaralle tilaa tarvii vaan kärry pääosassa koljetusta on X3 varmasti järkevä. Mutta pakettiautoa tässä itekkin katselen ja Vito on siihen oiva peli kyllä. Tosin nelikkoa harvoin myynnissä ja kalliitakin mutta jos takavedolla pärjää niin siitä sitten. Pojalla on Vito ja kymmenkunta vuotta vanhakin mutta kyllä se kovaa työkäyttöä ja kärrynvetoa hyvin kestää vielä paljon ajettunakin.

    harrastelija

    Pakettiauto ehdottomasti 4-vetoinen, varsinkin jos muuten on pelkästään takavetoinen. Kokemuksia takaveto-Hiacesta kyllälle asti.
    Transporter voisi etuvetoisena juuri menetellä.
    Vetokykyä täytyy jarrulliselle kärrylle olla vähintään 1 500 kiloa huonommallakin kelillä.

    Kärryn kanssa pelatessa olen tullut siihen tulokseen, että automaattivaihteisto on parempi ellei veturissa ole alennusvaihdetta.

    4-veto Kainuun ääriolosuhteita varten lähes välttämätön.
    3-hengen hytti riittää juuri ja juuri, työkaluja sekä koiria voi pitää takana.
    Patjan kanssa voi yön hiljaisina tunteina odotella vaikka makuulla josko koira suvaitsee lopettaa päivätyönsä hirven kanssa.

    Hirvikokeessa yleensä on 3 hlöä, eli koiran ohjaaja sekä kaksi tuomaria.
    Toisinaan neljäntenä on maasto-opas ja silloin tarvitaan autossa lisää tilaa.

    pikkutukki

    Osta asunto-auto jos sitkeä koira , ei kyllä mene verotukseen 🙂

    Visakallo

    Fiat Fullback on muutamaa muotoilun yksityiskohtaa lukuun ottamatta sama auto kuin Mitsubishi L200.
    Tuttuun pick-upien tapaan korimalleja on kolme eli lyhyt, pidennetty ja miehistöohjaamo, joissa lava lyhenee ohjaamon kasvaessa.

    Moottorina on 2,4-litrainen turbodiesel joko 110 tai 132 kW tehoisena ja sen kanssa saa kuusivaihteisen käsivalintaisen tai viisivaihteisen automaattivaihteiston.
    Fiat Fullback tuli myyntiin Euroopassa tänä vuonna.

Esillä 10 vastausta, 401 - 410 (kaikkiaan 5,990)