Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 391 - 400 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo

    Nissan sitten osti 35% Mitsubishi Motorsista 1,9 miljardilla eurolla.
    Merkeillä on ollut yhteistyötä jo kauan, ja Mitsubishin kulutusmittauspaljastus ajoitettiin taktisesti siten, että osake saatiin halpenemaan 40% ostolle sopivaksi.
    Samaan tapaanhan toimittiin silloin kun esim. Microsoft osti Nokian matkapuhelinvalmistuksen. Nokian silloinen johtaja Elop puhui palavasta öljynporauslautasta yms. ja Nokian osake putosi kuin kivi.
    Nissanista tulee kaupan ansiosta kolmas suuri autonvalmista Toyotan ja VW:n rinnalle. Mitsubishin tuotekehitykseen löytyy nyt jatkossa paukkuja paremmin kuin ennen. Renault on ainakin hyötynyt Nissan-kumppanuudesta. Renault Kadjar on nyt eniten myyty citymaasturi Euroopassa.

    jees h-valta

    Kun oli japsikinneristä kyse löytyi puuntakuselta salaliittoteoriaa kovasti liukkaasti. Kas kun VW vain tyri homman. Renault Kadrjar kyllä onkin aivan kelpo ranskis ettei siinä mitään. Eikä ole vielä ryvettynytkään. Vai pitäisikö todeta ettei halua myydä firmaa halvennettuna kuten puuntakunen yllä meinaa.
    Lisään vielä että eniten kuitenkin Renault on kaikkienkin malliensa puolesta hyötynyt ennakkoluulottoman persoonallisesta ja morernista muotoilustaan. Sehän on minunkin makuuni tosi makean näköinen kiesi. Tuskin se halppisjapsin yhteistyö paljon siihen on vaikuttanut. Nissanhan on sitä samaa halppiskuraa kuin mitsukin japseissa.

    Visakallo

    Ei noissa kaupoissa mistään salaliitoista ole kysymys, vaan aivan normaalista käytännöstä silloin kun isoja osakekauppoja käydään ja omistajuuksia siirellään. Vastaavia esimerkkejä löytyy maailmalta tuhansittain.

    Visakallo

    Ford Edge -katumaasturi uudistui vuonna 2015, ja tänä vuonna Edge saapuu myös Suomeen ja muualle Eurooppaan.

    Keskikokoisten katumaastureiden rekisteröinnit kasvoivat Euroopassa viime vuonna 42 prosenttia vuoteen 2014 verrattuna. Siinä on motiivia Kanadassa valmistettavan Edgen rantautumiseen.
    Suomessa noin 60 000 euroa maksavien autojen segmenttiä ovat hallinneet pitkään mm. Volvo, Audi ja BMW.

    Suomessa tarjolla oleva moottori on 210-hevosvoimainen turbodiesel, ja vaihteisto on aina automaatti.
    Fordin nelivetojärjestelmä syöttää voimaa takapyörille ajotilanteen mukaan. Se aktivoituu herkästi esimerkiksi ylämäessä ja kaasupolkimen painalluksella myös maantienopeuksissa.
    Kauppalehti

    jees h-valta

    Hyvältähän tuokin Fordi vaikuttaa. Mutta aika paljon olen edelleen joko hybridinä Audin tahi sitten halvemman hintaluokan katumaasturit perinnetekniikalla.

    Visakallo

    Arctic Trucksilla Toyota Hilux-autoihin vaihdetaan uusi taka-akselisto, jolla kantavuutta saadaan nostettua 1320 kiloon.
    Normaali Hiluxin kantavuus on 750 kiloa.
    Tämän jälkeen autot rekisteröidään Truckmasters maastokevytkuorma-autoiksi.
    Kuorma-autoista ei tarvitse maksaa autoveroa, vain arvonlisävero maksetaan auton lopullisesta hinnasta.
    Vuotuinen dieselvero jää jää hyvin pieneksi.
    Maastokevytkuorma-auton rasitteena ei ole pakollista ajopäiväkirjaa eikä autoon tarvitse asennella kuorma-autojen alleajosuojia.
    Ulkoisesti Truckmasters näyttää tavalliselta avolavamaasturilta.
    Kuorma-auton ajokortti täytyy kuljettajalla toki olla, ja rajoitin potkii vastaa 89 km/t nopeudessa.

    Rane

    Ensi viikonloppuna näyttää olevan Sotkamossa ja Kajaanissa Mustangien kokoontuminen.Ehkäpä joukossa on muutama metsänomistaja paremmalla uudella autollaan?

    jees h-valta

    Eihän se enää nykyään ole minkään näköinenkään, nämä uudemmat Mustangit. Ajelin sellaisen perässä viimeksi mökiltä ja aivan tavistussalehan se.

    arto

    Nuoruudesta muistan kajanista oli 390gt hieman piristetty oli ainut alkuperäinen suomessa. Meillä moppe katukilpuri remmiahtimella jne. oli kiva kisata Iisalmessa. No kyllä nykyään EgoBoost pirteä tupla turbo näkökin ihan ok.

    harrastelija

    Ihan työautoksi olen katsellut alvillista pakua.
    Tämä siksi, että tuon -88 mallin LC:n katsastuksen kanssa alkaa olla ongelmia ja joutuupa tekemään aina vähän remottiakin.

    Onko palstalaiset saaneet työauton kalustoon?
    Siksi joku alvipaku on ajatuksissa.

    Yllättäen kuin vero.fi:n ohjeista, että:
    ” Asunnon ja työpaikan välinen matka ei ole verotuksessa työmatka. ”
    Elikä mo:n auton käyttäminen kalustossa tökkää tähän!
    Sitten, kun olet palstalla, niin auto voi olla työautona, palstalle pitää vissiin mennä muulla kyytillä?

Esillä 10 vastausta, 391 - 400 (kaikkiaan 5,990)