Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 341 - 350 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Gla

    Nyt sitten Mitsukin keikkuu konkurssin partaalla, kun tunnusti huijanneensa kotimarkkinoiden miniautojensa lisäksi kulutusmittauksissa 25 vuoden ajan ja myös vientimallin autoissa. Lehtitietojen mukaan konsernin muut yksiköt ei tällä kertaa ole kiinnostuneita pelastamaan autovalmistajaa.

    Harmi juttu, jos noinkin laadukas auto häviää markkinoilta.

    jees h-valta

    Mistähän se Gla on mitsuihin laatua löytänyt?
    Aika lailla japsien keskikamaa tai jopa huonompaakin. Ainoastaan kuorma-auto edes jonkintason mutta aika ankea.

    rööri roope

    Samassa huijjarien sarjassa se jeesin kärrikin seilailee.Volkkarin pellit on kurkkupönttöpeltiä.

    Konkan se vokkarikin vääntää.

    Gla

    Jees, minun käsittääkseni japanilaiset Mitsut ovat luotettavia autoja, kun Hollannissa tehdyt Carismat alkaa jo hävitä katukuvasta. Japsien keskikasti ei ole huono saavutus.

    Luotettavuus on ainakin minulle ehkä tärkein asia. Kun auto on yli 10 vuotiaana ja yli 200 tkm ajettuna vielä luotettavassa kunnossa, hohto sen kun paranee, vaikka maalipinta himmenisikin.

    Mitä Touaregin jakoketjulle kuuluu?

    jees h-valta

    Hyvää Kiitos kuuluu Touaregin kuntoisuudelle!
    Ja jos näitä ikiä ja kilsoja vielä vertaillaan niin avolava-jenkki-91:n meni jälleen katsastuksesta läpi käsijarruvaijerin ( katkesi katsastuksessa) ja nk. koiran/tahi linnunluiden vaihdolla. Eli kallistuksen/heilahduksenvaimennustuet. Kilsoja on nyt 382000 ja neljäsataatuhatta on ainakin nyt oma ajatus ajaa ja jos hyvin menee niin miksei lisääkin. Ihan laatukyytiä kuitenkin. Kun runko ja pellit ehjät (jota etua ei siinä mitsussa eikä missään muussakaan japsissa ole liiemmin) kelpaa autoa pitää täysillä liikenteessä vielä museoiässäkin.

    Visakallo

    Meikäläiselle auto on vain kulkuväline ja luotettavuus on sellaisen kaikkein tärkein ominaisuus.
    Vuosien mittaan itsellä ja lähipiirillä on ollut nyt kolmisenkymmentä eri autoa, joista puolet eurooppalaisia ja puolet japanilaisia.
    Japanilaiset ovat kyllä olleet aivan kiistatta tässä vertailuryhmässä luotettavampia.

    Gla

    Jessen avolavan saavutus on hieno. Touaregin ennuste on huomattavasti alempi. Harmi vain, että tällä hetkellä amerikkalaiset henkilöautot ovat katsastustilastojen häntäpäässä todella suurilla hylkäysprosenteilla esim. keskivertojapsiin verrattuna. Joko siellä osattiin ennen tehdä asiat paremmin tai sitten työkalut tehdään käyttöä ja henkilöautot jotain muuta tarvetta varten.

    Tuohon avolavaan on tullut vajaat 15 tkm vuodessa. Sillä tahdilla ruoste on olennainen juttu. Omaan autooni tulee tällä hetkellä yli tuplasti tuon verran, joten ruostuminen ei ole iso ongelma. Kun tämän vuoden aikana tulee 300 tkm täyteen, muutaman vuoden kuluttua ikää ja kilometrejä on sen verran, että korjauskulut alkaa nousta liikaa. Silloin auton arvo on käytännössä nolla ja sen voi vaikka paalata. Turha sellaista enää on liikenteessä pitää suomalaista autokantaa vanhentamassa.

    jees h-valta

    Olihan tuossa katsastusreissulla pientä vahingoniloakin ilmassa ihan itselläni kun viereisellä katsastuslinjalla Toyota Land Gruiser (oliko type oikein, katumaasturi kuitenkin) joutui myös remonttireissulle.
    Ja se varsinkin kun sivusta kuuntelin että siinä oli jopa kone paukahtanut jo kerran. Öljypohjan siivilän karppuuntumisesta.
    Nyt oli katsastushylyn syynä ylätukivarren pallonivel.
    Että taitaa olla ihan yhtä huoltotarpeisia kuin euroopan kuleksijatkin.
    Olen aina ollut sitä mieltä että eniten autojen ikään ja kuntoon vaikuttaa huoltojen laadukkuus ja säännöllisyys. Pidetään niistä huolto-ohjelmista hiukan kiinnikkin.

    Visakallo

    Aika monta tutun Volkkaria on paukahtanut kohta huollon jälkeenkin.

    jees h-valta

    Kuten olen aiemminkin todennut pitää puuntakusen maisemissa pistää kyllä sormet ja varpaat ristiin kun mennään möksälle. Kun minä en ole kuullut yhdestäkään paukahtaneesta volkkarista yleensäkkään saati sitten huollon jälkeen. Ei ole kyllä usko luotettavuuteen kärsinyt ja pari reissua on jo sinnekkin päin matkailtu tänä keväänä. Minä ainakin aion päästellä niin kauan kun on noin hienossa menokunnossa .Vasta kun ei katsastus jostain moottorinkuvan valosta mittaristossa mene läpi on sitten harkinnan paikka. Onhan se jo nytkin aika monta vuotta meitä hyvin palvellut ja varustelu on kuitenkin hyvä ja matkan teko suorastaan loistavaa. Ei oikein vielä vaihtoa malttaisi. Nytkin kurkkasin yhden Audin Q5:n mutta kun ei mitään varustusta VW:hen nähden. Ja penkitkin aivan olemattomat.

Esillä 10 vastausta, 341 - 350 (kaikkiaan 5,990)