Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 331 - 340 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Satutteko muistamaan ettei sen ajan Corolloissa ollut miljoonamittaria vaan kaikki perustui muistikuvamaailmoihin. Ja nehän tunnetusti ovat laveat.

    kuusessa ollaan

    Kyseinen korolla oli 1990-luvun lopun tuotteita, eli digitaalisella mittarilla ja joku reilu kymmenvuotias silloin. Oli käytännössä koko ajan liikenteessä, siksi mittariin kertyi paljon kilometrejä. -86 korollan varmarimallilla sukulainen latoi menemään 20 vuodessa työajoa 480 000, kun kori loppui totaalisesti. Laatikko ja perä vaihtui kerran, kone oli alkuperäinen – ja laiska 😀

    Kaikissa autoissa käyttö ratkaisee pitkälti kestävyyden, joillakin mitsun pajerot oli romuja 250 000 km kohdalla, toinen veteli pikkuremonteilla 520 000. Mitsuja tuhottiin kaupunkikäytössä, vähäisella ajolla kori kostui ja hapantui, hitaassa nykivässä ajossa laatikot poiki.

    Itse olen yleensä ajanut japsi nelikko lava-autolla sellaiset 200 000 – 250 000 km, sitten vaihtoon (ollut kalustossa -90 asti aina kyseisen autotyypin edustaja). Vaihtohintaa on sen ikäisessä vielä sen verran, että ei ole ihan arvoton.

    Jätkä pätkät

    ”Olen kyllä ihan terve niin sielulta kuin muiltakin osa-alueilta. Itä ei kiinnosta pätkääkään, ne entiset itäautot (olivat köyhän miehen merkki meilläpäin) eli siksi en ole koskaan niin pohjalla ollut että ladaan olisin turvautunut.
    Lähetetty: 9 h, 51 min sitten
    Lähettäjä: arto ”
    Aikoinaan kiertelin suomea vähän laidasta laitaan ja panin kyllä merkille, että itä-suomessa oli tönöissä kattohuopa kääriytynyt tuulen mukana ja pihat ja pellot olivat heikossa hapessa, mutta Saabbi oli joka töllin pihassa.
    Länsi-suomessa oli talot hyvässä kuosissa ja Lada pihassa.
    Venäläiset haluavat kaikesta Neuvostoajasta muistuttavastakin eroon, mutta saksassa, ruotsissa ja tanskassa samaraa on myyty kymmeniätuhansia.
    Meillä oli virka-autona 1600 SL Lada ja takavetoisena siinä takapyörät halusivat mennä lujempaa kuin etupyörät. Joku tollo arvioi, että on huonot ajo-ominaisuudet. Kolmos-sarjan BMW oli talvella tasan samanlainen ajettava, mutta se arvioitiin olevan ominaisuuksiltaan ”urheilullinen”.
    Molemmat autot tavattiin talvikelillä samoihin aikoihin katollaan ravin takaa, eri paikoista tosin.

    e-h

    Lata oli ihan kelevollinen mehtyömiehen aato ennen,ee siinä mittää,enkä koe että oesin hyvin pohjalla rypenä.

    arto

    Aikoinaan kiertelin suomea vähän laidasta laitaan ja panin kyllä merkille, että itä-suomessa oli tönöissä kattohuopa kääriytynyt tuulen mukana ja pihat ja pellot olivat heikossa hapessa, mutta Saabbi oli joka töllin pihassa…..Sinun laskukaavalla täällä olisi kaikki talot nykyisin jo homehtunut pois, Mutta kas kummaa, vieläkin täällä taloja löytyy. mitä peltoihin tulee, niitä vielä viljellään. 100 ha pikku läntti suurimmat pellot 400ha. autokantaa uutta laidasta laitaan tilallisilla. BMW, Mersu, Audi. linjaa taittaa kesällä saapua jo ensimmäinen Ferrari, kuulin isännän etsivän mieleistään.

    Jätkä pätkät

    Ne on noi EU-tuet, joilla Itä-suomessa porskutetaan ja kemerat siihen päälle.
    Kohta varmaan sielläkin alkaa kiertelemään nuo TE-keskuksen tarkastajat. Jossain Oulun korkeudella (En sano paikkakuntaa) – tuli taimikonhoitokohteiden tarkastu, kun oli huimapäisesti jo rahoitettu enemmän pinta-alaa, kuin oli pitäjässä metsää. Ei oltu hoidettu muuta kuin paperityöt ja rahat oli jaettu asiakkaille.

    arto

    tuli taimikonhoitokohteiden tarkastu, kun oli huimapäisesti jo rahoitettu enemmän pinta-alaa, kuin oli pitäjässä metsää. Ei oltu hoidettu muuta kuin paperityöt ja rahat oli jaettu asiakkaille. ………Viime vuoden KEMERAT on vielä käsittelyssä eli ei vielä kaikkia maksettu…..Kumma kun ei ole kyseisestä tapahtumasta ole kuulunut, koska on suuremman luokan huijaus. Eli juttu taitaa olla tuulesta temmattu.

    Jätkä pätkät

    Kun ei tiedä mitään, eikä ymmärrä mitään, niin sitä voi vain ihmetellä.
    Tapahtumasta on kulunut aikaa useampi vuosi, mutta sekään ei tapahtuman törkeyttä vähennä.

    harrastelija

    Ne on noi EU-tuet, joilla Itä-suomessa porskutetaan ja kemerat siihen päälle.
    Kohta varmaan sielläkin alkaa kiertelemään nuo TE-keskuksen tarkastajat. Jossain Oulun korkeudella (En sano paikkakuntaa) – tuli taimikonhoitokohteiden tarkastu, kun oli huimapäisesti jo rahoitettu enemmän pinta-alaa, kuin oli pitäjässä metsää. Ei oltu hoidettu muuta kuin paperityöt ja rahat oli jaettu asiakkaille.
    Lähetetty: 09.04.2016
    Lähettäjä: Jätkä pätkät

    Oli vähän yksipuoplinen näkemys. Suurimmat tuet listojen mukaan taitaa mennä sinne etelän suuntaan.
    Taannoin olin Hra Hankkijan hommmissa. Helsingissa oli tilin antaja, mutta piirinä oli koko valtakunta.

    Sen verran otsikosta poikettuna katselin traktorikauppojakin. Jossain Varsinais-Suomessa isäntä vähäeleisesti teki kaupat uudesta Ferkusta. Kysymykseen tuli vaatimaton vastaus, että hankittiin 5. tarktoriksi.

    Jossakin Kainuussa tarjottiin vähintään kahvit myyjälle ja jos oli ruoka-aika, niin käskettiin pöytään. Saattoi siinä isäntä ja lähin naapuri juhlia pikkasen uuden ja ainoan Valmetin laittoa 🙂

    Visakallo

    Oma auto lähestyy kolmen vuoden ikää ja autoliikkeet lähettelevät innokkaasti henkilökohtaisia vaihtotarjouksia.
    Maahantuojat ja autoliikkeet ostavat Trafilta rekisteröintitietoja, joiden pohjalta autoliikkeet osaavat suunnata markkinointia tietyille kohderyhmille ja tarjoavat samantyyppisiä autoja kuin on tähän asti omistanut.
    Tähän mennessä kirjeitä on tullut ainakin Hyundain, Mitsubishin, Opelin, Renaultin ja Suzukin jälleenmyyjiltä.
    Automyyjien tulomuodostuksesta rahoituspakettien myyntiprovisiot ovat nousseet yhä suurempaan osaan.
    Tämän takia joissakin tarjouksissa kaupataan rahoitusta jopa näkyvämmin kuin itse autoa!

Esillä 10 vastausta, 331 - 340 (kaikkiaan 5,990)