Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 321 - 330 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä pätkät

    ”En ole koskaan omistanut ladaa, kyydissä ollut 2 kertaa. kummallakin kerralla pelottanut hirvesti. toinen kyyti perinteisellä 1200L toinen samaralla. Jossa paloi öljynpaineen merkkivalo, kysyin kuskilta miten uskallat ajaa, kertoi oli palannut uudesta asti. Huollossa oli aina sammunut ajanut ulos hallista korokkeen yli taas syttynyt. Siinä itä kokemus. Nykyiset sitten varmaan ihan muuta. käyn katsomassa kun tännepäin tulevat. nivaa vertaavat nissanin cassukaan, testeissä saneet kehuja, eli saa nähdä.
    Lähetetty: 3 min sitten
    Lähettäjä: arto ”
    Oletko ajatellut kokeilla lääkärin ja sopivan lääkityksen käyttöä?
    Kun saippualaatikko-Ladaan laitettiin kunnon renkaat ja se oli muutenkin kunnossa, sen kyydissä ollut mitään moittimista.
    Samara sai uutena mallina Tekniikan maailman koeajossa lausunnon: ”Valmis auto rallipoluille. mm. japanilaisilla autonvalmistajilla olisi syytä ottaa oppia alustan rakentamisesta”.

    arto

    Olen kyllä ihan terve niin sielulta kuin muiltakin osa-alueilta. Itä ei kiinnosta pätkääkään, ne entiset itäautot (olivat köyhän miehen merkki meilläpäin) eli siksi en ole koskaan niin pohjalla ollut että ladaan olisin turvautunut.

    pihkatappi

    Maanantaina pitäisi taas sovitella raivaussaha Octavia Scoutin perälootaan ja lähteä pehmeän tien varresta raivuulle. Kyllähän sinne etuveto autollakin pari vuotta sitten pääsi, mutta joskus piti sitten peruuttaa takaisin isolle tielle, Nykyään ei ole samanlaisia tarpeita pehmeissä paikoissa, neliveto ei jää sutimaan paikoilleen.

    Gla

    ”Samara sai uutena mallina Tekniikan maailman koeajossa lausunnon: ”Valmis auto rallipoluille. mm. japanilaisilla autonvalmistajilla olisi syytä ottaa oppia alustan rakentamisesta”. ”

    Minä en mitään ralliautoa tarvitse ja japanilaisiin ei ole tarvinnut 200…300 tkm kokemuksella vaihtaa yhtään alustan niveltä. Pystyykö Lada samaan? TM testaa uusia autoja, kuluttaja käyttää autoa keskimäärin 18-20 vuotta ennen romutusta. Siinä on pieni ero näkökulmassa.

    kuusessa ollaan

    Mielestäni uutisoitiin tuon uuden Ladan tulemisen yhteydessä, että Niva palaa 4×4 -mallinimellä myös Suomen markkinoille. Mikä lienee sitten moottori, jolla täyttää nykymääräykset?

    Visakallo

    Lada-mallisto on uudistunut ja Renault-Nissanin 50% omistus Avto VAZ -yhtiön Togliatin tehtaalla kyllä näkyy.
    Volvolta tullut toimitusjohtaja sai äskettäin kenkää.
    XRAY -malli näyttää minun silmään ihan autolta.

    http://www.lada.ru/

    oksapuu

    Niin…

    Vanhalla Hiluxilla olen ajellut tuulenkaatopölkkyjä mökille, kertynee jotain parikymmentä lavallista, ei huono 🙂 …

    Uusin versio Hiluxista on kesällä tulossa myyntiin, pitänee käydä kokaisemassa…

    jees h-valta

    Onhan Corollassa ralliauton meininkiä. Perstuntuma tiehen vastaa hyvin ralliauton ryskytystä. Ja matalassa kottosessa tuntuu tosiaan että perse ottaa joka maastomöykkyyn lähituntumaa. Vetelä jousitus vielä pahentaa kun ei mikään toppaa vellomista. Oksennuspussi Corollaan vakivarusteeksi. Yleensä niihin autoihin vaihdetaan niveliä joissa niitä onkin. Eli sivuttais/ja pystyvaimennuksiin heilahduksissa vaikuttaa juuri nk. koiranluut joita vaihdetaan juuri autoihin jotka vaimentavat heilahduksia. Esim. -91 Chevrolettiin (avolava) pitää nyt vaihtaa ekakerran yksi nk. koiranluu kun oli irronnut alapäästään. Sitä se metsätierynkytys teettää maastoissa joihin Corolla-hemmo on jo kävellyt muutama kilsa sitten. Tämä kommentti lähinnä Glan edellisen sivun japanilaisylistykseen.

    rööri roope

    Jos latukka olisi hyvä auto.Venäläiset ei muulla ajaisikaa.Niillä yleinen kärri on,audi,pemari,tojotan maasturi,ranse rover yllätys yllätys vähän jönssön volkkareita.

    Jönssölle tiedoksi omistin aikanaan corollan ajoin sillä 550000 km ilman koneremppaa.Käyttöautona hyvä ja halpa eikä tarvinnut oksennuspussia.

    kuusessa ollaan

    Yhdellä kuorma-autoyrityksellä oli korolla, jolla ehtivät ajaa 750 000, toimi kuskien siirtymäautona kun vaihtoivat vuoroa ”lennosta”. Loppu japanilaiselle ihmeelle tuli kallionleikkauksen kanssa kohtaamisessa, kun yövuoroa ajanut kuski nukahti rattiin. Selvis kolhuilla.

Esillä 10 vastausta, 321 - 330 (kaikkiaan 5,990)