Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,231 - 3,240 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    Tuon Golfinkin hinta on juuri se, joka estää sen yleistymisen. Akkujen hinnan on tultava alaspäin, jos halutaan täyssähköautojen yleistyvän janiiden hankintahinnan putoavan järkevälle tasolle.

    Kuten Tolopainen sanoo: – 50 % pois, niin  alkaa Golf kiinnostaa.

    Eihän se ainoaksi autoksi käy, mutta paikalliskäyttöön kyllä. Kun auton päivittäinen ajomäärä jää alle sadan kilometrin, olisi tuollainen sähköpeli hyvinkin etevä, mutta jo 150 kilometrin päässä käyminen päivän mittaan menee mielestäni yli kapasiteetin.

    Tolopainen Tolopainen

    Olipa hyvää palvelu If:yhtöltä, otin chat yhteyden, soittivat saman tien ja 200€ lähti kakkosauton vakuutusmaksuista, enää reipas satanen vuodessa, kyllä nykyhallituksen lainsäädäntö puree, kun kilpailua tuli.

    Gla Gla

    Vakuutusten (kasko) vertailu on hankalaa, kun korvausehdot eivät ole samoja. Lisäksi kannattaa seurata tulevien vuosien maksujen kehitystä. Sainhan minäkin talouden vakuutusmaksuja pudotettua, kun vaihdoin yhtiötä. Seuraavien vuosien korotukset vaan tahtoi olla kovia ja osa tarjouksen ehdoista olikin ihan rehellisesti määräaikaisia ja henkilövakuutuksiin tuli uusia rajoitteita jonkun lääkärikäynnin takia. Plussalla silti olen, kun ei korvauksia ole tarvinnut hakea eli ei ole tullut testattua, kuinka paljon huonommin nykyinen yhtiö korvaa vanhaan verrattuna.

    Jees: ”Kyllä minulla varallisuus riittää toimia lain mukaan myös metsäautolla ajellessa. Surkeaa kyllä tuo Tolopan köyhyys kun noistakin rahoista on vajausta.”

    Jos perintörahaa riittää, voi metsäharrastusta jatkaa millä kustannustasolla tahansa. Minulla ei riitä, joten joudun kustannuksia laskemaan ja silloin letukat, muut metsäautot ja e-Golfit jää kauppaan. Mahtaako sinullakaan metsätalous kakkosauton myötä niin paljon tehostua, että autosta aiheutuvat kulut tulee katetuksi. Pianhan se parin hehtaarin uudistamiskulut vuodessa aiheuttaa, pääomakulujen laskentatavasta riippuen enemmänkin.

    Onneksi Harjavallassa on Jessenkin liikkumisen tulevaisuutta ajateltu. Liikkeelle pääsee silloinkin, kun kaikki rahat on kaadettu letukan tankkiin:

    https://yle.fi/uutiset/3-9697677

     

    Gla Gla

    Laatua voi selvittää monella tavalla. Tässä yksi näkemys aiheesta:

    http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds

    Uudehkojen autojen vikamäärä keskimäärin on yli 1,3-kertainen Pösöön verrattuna ja Bemarissa lähes kaksinkertainen Pösöön verrattuna. Volkkari edustaa jokseenkin keskitasoa.

    Itse jouduin ostamaan ensimmäisen kerran öljyä sitten vuoden -97, jolloin ajelin 70-luvun autolla. Mittarissa reilut 330 tkm, huoltoon matkaa 4 tkm ja öljy tikussa alarajalla. Puoli litraa riittänee huoltoon saakka. Huoltoasemalla litran pullo maksoi 18 €, joten ylläpitokulujen kasvu on näillä kilometreillä vielä siedettävää, vaikka tuollainen ikääntyminen tavallisella japsilla ajavana koville ottaakin. Juurihan tuon auton uutena ostin.

    Gla Gla

    Suzuki ei hyvin pärjännyt, vaikka huipputuloksia jossain muualla olen nähnyt. Halvalla katumaasturin kuitenkin saisi, tarjolla vain nettikaupassa:

    http://www.suzuki.fi/mallisto/ignis/

    Markkinamiehet ovat keksineet Igniksen olevan ikoninen paketti. Ehkä maine on saavutettu edellisen mallin väistökokeen tuloksilla:

    https://tekniikanmaailma.fi/autot/kaansin-vaistokokeessa-kiikkeralta-tuntuvan-suzuki-ignisin-rattia-seuraavaksi-menimme-katon-kautta-ympari/

    Tolopainen Tolopainen

    Kiitos nykyisen hallituksen autoilun kustannuksia alentavien toimenpiteiden kakkosauton pito ei maksa enää juuri mitään. Autoni on niin hallvalla ostettu 5v sitten, että siinä ei ole pahemmin pääomia kiinni. Vakutusmaksut romahtivat tänä vuonna, kun kakkos autoon saa 80% bonuksen. Nyt autoa ei tarvitse pitää rekisterissä muulloin kuin tarvitsee eikä vaikuta bonuksiin mitään. Ja taas tuli hallitukselta uusi kädenojennus autoilijoille, kun katsastusväli piteenee kahteen vuoteen.

    Tolopainen Tolopainen

    GLA: autoilun kustannukset tipahtavat huomattavasti, kun alkaa käyttämään halvassa autossa mineraaliöljyä 20l farmoil 10/30 maksaa alle 3€ litra. Sitä olen vanhalle autolle aina syöttänyt, saa kelvata. Miten vanhassa autossa muuten on jokin säännöllinen huoltoväli, enpä ole moisesta kuullutkaan. Öljyt vaihdan kerran vuodessa silloin kuin muistan ja lisätä pitää tietenkin.

    Gla Gla

    Katsastuksen harvennus koskee vain alle 10 vuotiaita autoja. Ja tuollaista bulkkiöljyä ei 2000-luvun autoon saa laittaa. Huollon tarvekaan ei iän myötä vähene, päinvastoin.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Vai bulkkiöljyä, jos se täyttää vaatimukset traktorin<u> yleisöljyksi</u>, kelpaa se vanhaan dieselautoonkin. Erittäin hyvin käy myös mönkijään, jossa vaihteisto ja moottoriöljy on samassa tilassa. Niihin ei tavallinen synteettinen öljy käy.

    harrastelija harrastelija

    Saa nähdä, että miten dieselautoja aletaan rokottamaan, kun jatkuvasti valitetaan NOx:sta. Taas oli kainarissa juttu, kuinka NOx:ja ei saada kuriin. Muutenkin pikkudieseleiden etu kaupunkikulutuksessa hupenee sitä mukaa, kun hybridejä tulee lisää.

    Mikähän se olisi mo:n paras hybridiauto? Taidanpa avatakin uuden sivun!

Esillä 10 vastausta, 3,231 - 3,240 (kaikkiaan 5,990)