Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 311 - 320 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Gla

    Vitara on tosiaan oikeasti pikkuauto, eikä järeähkö maasturi kuten se joskus ennen oli. Tavallisista henkilöautoista puhuttaessa vertailukohtia ovat Nissan Micra yms. mallit. Sen lisäksi, että peräkärryä sillä ei käytännössä voi vetää, kattokuormaa saa laittaa 35 kg, kun vähänkin tukevammissa autoissa luku on 75-100 kg.

    harrastelija

    Tuo otsake on aivan väärin tämän ketjun sisältöön nähden; pitäisi tuo ”uusi” olla vähintään sitaateissa. Kaikenlaisia ropposia vain mainostetaan uutena.

    Se on makuasia, sanoi kissa, kun takapuolta nuoli 🙂
    Mitä omaan käyttöön olen ajanut uutta autoa, niin BMW x3 tai Toyota LC olisivat etusijalla. Niissä riittää vetokykyä useamman kuution klapikärrylle ja muillakin kärryille, joilla voi kuljetella metsiin tarvittavia varusteita.
    Noilla taittuu mukavasti pitempikin matka palstalle ja ajo pikkutietä palstan sisällä.

    Jeti on omaan silmään koppura, enkä välttämättä lähtisi sillä isompaa kärryä vetämään.
    Vitaraa lapioitiin tässä taannoin naisautoilijan kanssa vaatimattomassa lumikelissä sivutiellä.
    Hiukan nimeä muuttamalla se voisi parhaiten vaikuttaa taplettina 🙂

    jees h-valta

    BMW:n X-1:stä kehuttiin ajo-ominaisuuksiltaan jopa paremmaksi kuin vanhat 3 ja 5X:t. Jotenkin hiukan vanhakantainen alkaa bemarin maasturi olla. Varsinkin sisätilojen tylsyys on silmiinpistävää.
    Ja Glalle ja muillekkin tiedoksi että on Skodat Fabiaa myöten hihnakoneita TSi:t Ja hihnan vaihtoväli todella pitkä. Muistaakseni työkaverin puheita oli jotain 120000:n välein. Hän ainakin meinasi että varmasti vaihtuu ennen sitä.

    e-h

    Empä minäkään pane yetin perään hevosenkuljetusvaunua isompaa.

    Visakallo

    Ladakin tuli sitten takaisin Suomen markkinoille.
    Ruplan arvon pudottua sen hinnatkin ovat nyt ihan ostajaystävälliset ja mallistoa löytyy eri tarpeisiin.
    Aika moni palstalainen meikäläisen lisäksi on varmaan jossain elämänsä vaiheessa Ladallakin ajellut.
    Montako meitä löytyy?

    Gla

    Teoriassa juu, mutta käytännössä ei. Merkkiä edustaa Mansemotors, jolla on yksi toimipiste. Tavoite tälle vuodelle on myydä 12 autoa ja ensi vuonna 20. Toki tuo kasvattaa mahdollisuutta käyttää tulevaisuudssa mainoksissa huikeita myynninkasvuprosentteja.

    Metsämiestä varmaan lämmittää ajatus uudesta Nivasta ja miksei muistakin malleista ajan kultaamien muistojen värittämänä, kun noissa on perinteisesti länsiautoihin verrattuna ollut kelpo maavara. Kun nykyään noissakin alkaa olla tekniikka entisisä aikoja monimutkaisempaa, mutta laatu tuskin parempaa, on myyntitavoitteet ihan realistisia. Uusi Niva maksaa 17 735 €, joten Duster on ainakin minun mielestä kilpailukykyisempi vaihtoehto.

    Arnold Layne

    Nyt pitää ihan tästä kysellä täältä.

    Kilometreja vuodessa esim. 15 000 km. Tästä n. 10 000 km on metsätalouteen liittyvää ajelua, eli ajelua kotoa metsäpalstaoille ja takaisin. Metsäpalstat ovat sen verta kaukana kotoa että kilometreja tulee jos haluaa seurata tekijöitten töitä. Kilometreja metsätalouteen liittyen on siis yli 50 % auton käytöstä.

    Mikäli ostan vaikka jonkun uuden auton, vaikka joku Ford Ranger, pidän ajopäiväkirjaa ja otan kaikki kulut ylös ja jyvitän kilometrien perusteella mitkä ovat metsätalouteen liittyviä kuluja voin huoletta laittaa menoihin?

    Mielestäni kyllä, mutta olen vielä melko uusi metsän omistaja ja tällainen ajatus on virinnyt ajatuksissa.

    harrastelija

    Noilla km-suhteilla olisiko edullisempaa laittaa alvillinen auto metsätalouskäyttöön?
    Omat ajot voi sitten ajopäiväkirjan mukaan laskea pois.

    Toinen vaihtoehto on laskea ajopäiväkirjan mukaan metsätalousajot verottajan ilmoittaman km-maksun mukaan vähennyksinä.

    harrastelija

    $ Aika moni palstalainen meikäläisen lisäksi on varmaan jossain elämänsä vaiheessa Ladallakin ajellut.
    Montako meitä löytyy?
    Lähetetty: 2 h, 12 min sitten
    Lähettäjä: Puun takaa $

    Minulla oli valtion toimipaikasa 1980-luvulla virka-autona uusi Lada-farmari.
    Ensimmäisillä ajokerroilla olin tipahtaa kaarteessa penkiltä, kun tehtaalla oli kuljettajan istuin jäänyt irti! Oman talon toimesta oenkki kiinitettiin ja Lada antoi ihan mukavaa virkakyytiä.

    Aikaisemmin meillä oli virka-autona mm Moskvist-”Jahnukainen”. Auton oli aikoinaan lahjoittanut Kekkosen virkamatkalla mossen tehtaaseen Nikita Hrutsev Sylvi Kekkoselle.
    Taneli Kekkonen oli ajellut sitä ennen meille joutumista, liekö Sylvillä ollut ajokorttiakaan?

    Jahnukainen lojui kauan meidän varaston peränurkassa, kunnes puhdistimme varaastoa. Muistaakseni Iltalehti teki harvinaisesta löydöstä jutun. 10-uutisistakin soitettiin, mutta en innostunut sinne jutun tekoon.
    Sen jälkeen Jahnukainen luovutettiin automuseoon.

    Sanokaapas mistä tälle mosselle tuli tuo Jahnukainen nimitys?

    arto

    En ole koskaan omistanut ladaa, kyydissä ollut 2 kertaa. kummallakin kerralla pelottanut hirvesti. toinen kyyti perinteisellä 1200L toinen samaralla. Jossa paloi öljynpaineen merkkivalo, kysyin kuskilta miten uskallat ajaa, kertoi oli palannut uudesta asti. Huollossa oli aina sammunut ajanut ulos hallista korokkeen yli taas syttynyt. Siinä itä kokemus. Nykyiset sitten varmaan ihan muuta. käyn katsomassa kun tännepäin tulevat. nivaa vertaavat nissanin cassukaan, testeissä saneet kehuja, eli saa nähdä.

Esillä 10 vastausta, 311 - 320 (kaikkiaan 5,990)