Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 301 - 310 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Hiluxmetsuri

    Tuo Yeti on ihan hauska. Sellaisella ajelin muutaman satkun kun oli oma huollossa.

    jees h-valta

    Tosi hienon persoonallisen näköinen automalli. Skodalta on tulossa uusi katumaasturi ja sen malli on myös miellyttävän näköinen. Pitää käydä ainakin katsomassa ja koeajamassa. Jos ei aivan pilalle hinnoitella voisi tehdä vaikka kauppaakin.

    Gla

    Joko Touareg on siinä kunnossa, että luopuminen on ajankohtaista?

    MaalaisSeppo

    Olen harkitsemassa auton vaihtoa. Nykyinen Sokoloota pelittää kyllä ihan hyvin, mutta pitäisi pystyä ajelemaan huonommillakin teillä. Skoda Scout tai Jeti. Nimin. e-h on vaihtamassa Octavia 4×4:n Jetin 4×4 malliin. Kysyisin, mikä ratkaisi valinnan.

    e-h

    Seppo/ kait vähän korkeampi ajoasento ja helpompi mennä istumaan ja pois,maavara 18cm aika hiljainen myös,siinä kait tärkeimmät,tavaratila ei ole oqtavian luokkaa mutta meijän tarpeisiin riittävä,ja saahan siitä lähes pakettiauton kun siinä on näppärä mekanismi takaistumille,saa laitettua etuistuinten selkänojaa vasten,edelliset skodat ovat palvelleet hyvin niin ei käynyt muut merkit mielessä.

    A.Jalkanen

    Onnittelut e-h hyvästä valinnasta – sadantuhannen km kokemuksella. Takaluukun alareuna pitää pitää puhtaana lumesta, muuten saattaa luukku jäätyä kiinni, ainakin vanhemmassa mallissa.

    Mulla on siis päästöhuijausauto ja alla Nokian testihuijausrenkaat.

    Vaihtoehto? Ehkä uusi Mercedes GLC SUV, jos ei olisi budjetti rajoitteena. Kohtuuhintainen uutuus metsämiehille ja -naisille: Suzuki Vitara Boosterjet.

    jees h-valta

    A.J. olen aivan samaa mieltä noista mersun ja suzukin versioista. Aivan mukavia, kelpo pelejä. Yetin mallista olen aina myös pitänyt. Hiukan erinäköinen ja se on aina plussaa. Glalle tuonne edelliselle sivulle että lähes tuhat kilometriä tuli viime viikonloppuna Touaregin mittariin lisäkilsoja eikä ollut moksiskaan. Lähti myös nöyrästi käyntiin Kaakonkulman kovista yöpakkasista huolimatta. Ei ole mitään murhetta mutta kuten röörikin tuolla jo kummasteli niin onhan se jo vanhenemaan päin. Mietityttää vain että tekeekö nokkarempan vai vaihtaako nuorempaan. Nuorissa vain on murheenkryyninä nämä ”moponmoottorit”. Kun on tottunut tehoilla ja automaattilootalla menevään peliin. Lisäksi epäilen näiden halvempien versioiden ajo-ominaisuuksia ja hiukan kyllä maastokelpoisuuttakin. Tuo sentään on ollut mallistonsa ”lippulaiva” eli samoja ominaisuuksia saa hakea moninaisia vuosia nuoremmista versioista vasta.
    Epäilenpä että pitää varrota Q-5:n hybridin kovia lupauksia.

    Ammatti Raivooja

    Suzuki vitarassa on max perävaunumassa 400kg. Höhöö, voi vedellä pelkkää tyhjää kärriä. Ainakin melkein, keskikokoinen jarruton kuomukärry painaa n.350 kiloa. Varmaan muille ku mulle hyvä.

    Jaa ei tolla yetilläkään ole kuin 650kiloa mitä saa jarrutonta vetää.

    jees h-valta

    Tulevissa autoissa joissa on pikkaisenkin sähköavusteisuutta esim. ei vedetä yhtään mitään. Se ei minua häirii koska en juuri moista haluakkaan tehdä.

    Gla

    Puuki: ”oko se ”fauvee” on korjannut pienten bensakoneiden
    tsi-ongelmansa?”

    Paljon mahdollista. Uusissa koneissa ei ole katkeilevaa nokkaketjua. Niissä on hihna.

    ”Taitaa Skoda käyttää samoja osia moottoreissaan.”

    Kannattaa tarkistaa, joko hihnakoneet on Skodassakin, vai onko niissä vanha ketjukone.

Esillä 10 vastausta, 301 - 310 (kaikkiaan 5,990)