Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 291 - 300 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä pätkät

    Puolustusvoimat ovat myyneet Neukkulaisia maastokuorma-autoja poistossa ja niistä on äijät tehneet vetäviä telikärryjä: Ykköspyörät, maastorenkaat, läpivetävä teli, jäykkä runko ja kantavuutta tarpeeksi.
    Traktorissa ajovoimanotto, ketjut takimmaisiin pyöriin tai jopa telat renkaiden päälle.
    Jotkut tekivät MAN:in teliperästä myös hyviä kärryjä, vaihtoivat vaan Proto-Sisun ykköspyörät alle.

    metsä-masa

    Jos ei traktorilla niin traktorimaisella autolla ! Minäkin ajelin metsänomistajan työmatkoja erilaisiin töihin normaalilla erimekkisillä henkilöautolla n. 15 vuotta. Sitten seurasi maasturiaikakausi vuosissa 13 vuotta, mutta aina oli sama ongelma kun työkalut ja polttoaineet oli pakattava hyvin, ettei ne riko ja nuhjaa auton sisustaa.

    Kolme vuotta sitten vaihdettiin toinen auto 52000 km ajettuun lavamaasturiin 4WD :n Se oli hyvä päätös, eipä ole tarvista siirrellä työkaluja päivän päätteeksi varastoon ja takaisin.

    Uusi teknologia on tuonut ko. autoihin hyvät ajo- ominaisuudet ja matkustajamukavuuden, verrattuna vaikka ensimmäiseen maasturiin. Turvallisuus korostuu myönteisesti heikommilla ja- umpisilla teillä, etenkin kun liikun siellä yksinkin.

    Lisävarusteena autoon laitettiin lukollinen lavakate, siellä säilyy työkalut polttoaineet järjestyksessä seuraavalle reissulle

    jees h-valta

    Avolava on metsien parasta kulkukalustoa ja nelikkona tietysti paras.
    Toki itse olen takavetoisella tähän asti pärjäillyt mutta joskus on kyllä joutunut perille menosta tinkimään varmuuden vuoksi.

    rööri roope

    Jeesiön poju.Nuo riisimaan kärryt on aika pienivikaisia,mut nuo saksan ladat eli volkkarit ja mersut hylätään katsastuksissa usein.
    Lähde kateka.

    Lueskele jees niitä tilastoja tarkkaan löydät oman sieltä viimeiseltä sivulta.

    jees h-valta

    Silloin kun autoon asennetaan enemmän tekniikkaa ja enemmän kallistuksen-ja ajonvakaajavarsia tulee lisää kuluvia osia. Minusta on suositus jos katsastus löytää paljon vikoja. Miten vähistä ripustuksista ja tekniikasta voikaan löytää paljoa vikoja Rööri??
    Kiinalaiset kopioi ulkonäön mutta tekniikka otetaan varmaan jostain kolmipyöräskootterin riipuksista. Kun esim. omani on VW ja sillä voi ajaa maastossa umpihankeen niin pitkään kun pyörät löytävät jotain kovaa mistä potkia. Nyt kun lähden taas kaaokonkulmalle ensi viikonloppuna voin samalla konstruktiolla painaa moottoritiellä aivan hyvillä ajo-ominaisuuksilla todennäköisemmin noin 140km/h. Saksassa jossa tämä ”lada” on tehty voidaan mennä noin 230-250km/h. Suomi tekee mieluummin rajoituksen nopeuteen kuin laittaa teitä tuohon malliin. Eli kojetaulussa lukee että huippunopeus rajoitettu 210km/h. Et rööri valitettavasti taitaisi pärjätä Chinavolvorizhallasi edes kulkunopeudessa. Olisi aika mukava tuupata möksälle jos edes puolet matkasta olisi tuollaista saksanbaanaa ja rajoitus vapaa. Menisi noin 1,5h matkaan kun nyt menee 3,5-4 ainakin näillä talvinysväämisillä.

    rööri roope

    Terve jees
    Ei minunkaan 2 volvoo pärjänny tilastoissa,mut on ne kuitennii noita saksan ladoja paremmin pärjänneet vikojen suhteen.

    Asiaan sie rienaat niitä riisikuppeja ne on maailman ostetuin kärry kuten tilhi metsäalalla vaikka savon arto toista mainostaa.

    Jokaisella on oma mielipide,mut jeesillä on vain musta haapa.

    jees h-valta

    Eikö se rööri ole mielipide sekin?
    Meinaan se haapakin. Ja minunkin mielipiteeni ovat aivan samoin mielipiteitä kuten sinunkin. Joten ei murheilla, otan ainakin aika huumorin kantilta nämä kone-ja autokinat.

    Jätkä pätkät

    Tuossa on Jessellä ihan oikea kanta. Ei tämä saa olla liian vakavaa.

    Visakallo

    Daimlerin tähtäimessä on nyt Puola, kun aiemmin tehdas oli tarkoitus rakentaa Venäjälle.

    Mercedes-Benz -tehtaan sijoituspaikaksi on tarjolla kaakkois-Puolassa sijaitseva Jaworin kaupunki. Paikka on sama, jonne Jaguar Land Rover kaavaili uutta tehdasta ennen kuin se päätyi Slovakiaan.

    Vielä tammikuussa Daimlerin pääjohtaja Dieter Zetsche sanoi, että autonvalmistaja aikoo rakentaa tehtaan Venäjälle, koska se tukisi Mercedes-Benzin vaikuttavaa kasvua maassa.

    Automotive Newsin mukaan tilanne on kuitenkin muuttunut, sillä Venäjän talous ei näytä minkäänlaisia toipumisen merkkejä talouskurimuksestaan.

    Lehtitietojen mukaan Puolan tehtaassa rakennettaisiin uudelle etuvetoiselle alustalle pohjautuvia C-, E- ja S-sarjan sedan-malleja. Lisäksi tehdas voisi koota myös GLC-crossoveria.

    Mersun globaali myynti on kasvanut vauhdilla alkuvuonna. Tammi-helmikuussa yhtiön automyynti on kasvanut 16 prosenttia 284 566 kappaleeseen.

    Kauppalehti

    e-h

    Tulihan nuo autokaupat tehtyä,Skoda Yeti 4×4 tulee,Oqtavia 4×4 menee vaihossa..

Esillä 10 vastausta, 291 - 300 (kaikkiaan 5,990)