Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 271 - 280 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Ja jatkan vielä että varmasti on Belaruksessa jousitettu etuakseli mutta kun ei sitä oikein ajattele ensimmäisenä kun ostaa metsään kestävää ja tunnetusti eniten siellä ryynättyä traktorimallia. Mutta ehkä joskus vielä kotimaan tehtaaltakin saa hinnaltaan järkevän ja jousitetulla etuakselilla varustetun traktorin. Kaikki kunnia itään jos noin todella on.

    Rane

    Jesse on selvästi Fend-mies.700-sarja riittä hyvin.

    jees h-valta

    Rane, alan juuri tekemään tutkimusta millainen on Fendt-traktori.
    Nimen olen kuullut mutta en varmaan ole luonnossa edes nähnyt.

    Rane

    Paras,”ylivoimainen”,jousitettu ,saksalainen.

    Visakallo

    Vuosina 2005–2014 Nokian Renkaiden johdon työsuhde-etuuksista noin puolet muodostui optioista.
    Kymmenen vuoden aikana yhtiön johdon työsuhde-etuudet ovat olleet yhteensä 67 miljoonaa euroa.
    Kaupaalehden mukaan on yllättävää, että optioiden osuus kaikista etuuksista on näin suuri.
    Jatkuvan testimanipulaation taustalla ovat osakkeen kurssikehitys sekä johdon palkitsemiseen rakennetut optio-ohjelmat.
    Rengastestien vääristely alkoi toimitusjohtaja Kim Granin neljätoista vuotta kestäneellä valtakaudella.

    Minun autojeni alla ei ole ollut Nokian kumeja sen jälkeen kun niiden kylkeen ilmestyi Made in Russia -teksti.
    Vuodesta 2013 Nokian Renkaiden suurin omistaja on ollut Bridgestone.

    Jätkä pätkät

    Traktori maantiellä: On lähes mahdottomuus, että traktori, jolla ajetaan pelloilla ja metsässä, olisi hyvä ja mukava maantiellä.
    Lyhyt ja korkea tötterö pompottaa niin herkästi pienistäkin epätasaisuuksista, että siihen ei tarvita enää lisäksi sitä, että pyörät eivät ole pyöreät, eivätkä vanteet suorat.
    Olen kerran ajanut hyvällä ”lavetinvetäjällä”, se oli Valmetin kuusipyöräinen laite, joka kulki hyvin ja tasaisesti. se oli pari metriä tavanomaista pidempi, joten vakaus tuli siitäkin ja pyörät olivat pienemmät kuin normaali traktorissa.
    Tiemestarin kiharatkin menivät keinutelin ansiosta kivasti.

    kuusessa ollaan

    Juu, 1502 oli kuusipyöräisenä aikanaan edistyksellinen.

    Mutta, kyllä moni nykyaikainen traktori etujousituksella ja ohjaamojousituksella on todella hyviä ajaa 60 kmh. Renkaat ovat kehittyneet todella paljon ja esim saksassa saa ajaa tietyllä varustuksella autobaanalla yli 60kmh…
    Vanteet oltava mm. kiinteillä keskiöillä, jotta pystyheittoa ei ole. Nykyaikaa.

    arto

    Valtra T 234 Hyvä maantiellä nopeusennätys suomessa 130.165 km/ t Suomalaista osaamista parhaimmillaan. Paino 7.7 tonnia. jaksaa jo vetää jotakin.

    Visakallo

    Kauppalehden mukaan tutkimusyhtiö iSeeCars on listannut Yhdysvalloissa ne yleisimmät automallit, jotka ovat pysyneet liikenteessä vähintään 200 000 mailia, eli lähes 322 000 kilometriä.
    Tutkimusyhtiön tietokannasta on irrotettu tätä selvitystä varten 12 miljoonaa vuosien 1981 ja 2015 välillä valmistettua autoa.

    Hyötyajoneuvojen kestosuosikit ovat:
    Ford F 250 Super Duty
    Chevrolet Silverado 2500HD
    Toyota 4Runner
    Ford Expedition
    Chevrolet Suburban
    Toyota Sequila

    Henkilöautot:
    Toyota Avalon
    Honda Accord
    Honda Odessey
    Ford Taurus
    Toyota Camry
    Honda Civic

    metsänvartija

    Yhä huononeva tiestö, talvella ei syrjäseutujen teitä edes aurata, siinä syitä traktorin valintaan.

Esillä 10 vastausta, 271 - 280 (kaikkiaan 5,990)