Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 241 - 250 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Gla

    Vieläkö Jees moottorin varoitusvalo palaa kojelaudassa vaihtokuntoon venyneen jakoketjun takia? Ja oliko niin, että remontti maksoi 4000 € ja siksi et sitä raskinut tehdä?

    Jos autosi arvo on nyt hiukan yli 10000 €, arvon pudotus on melkoinen. Vuoden verran kai sillä olet ajellut ja n. 20 k€ siitä silloin maksoit. Ainakin pyynti oli tuollainen. Niin tarkat speksit oston aikoihin laitoit, että 10 sekunnissa sen erään satakuntalaisen liikkeen ilmoituksista paikansin.

    Saman ikäisen Corollan hinnan pudotus vuodessa… Tonni? Yhtä mieltä ollaan kuitenkin siitä, ettei yksikään työ ole auton takia jäänyt tekemättä.

    harrastelija

    Olin syksyllä kaverin Amarokin kyydissä ja tuntui aika vakuuttavalta menolta. Vaikuttaisikohan vw:n huonontunut maine Amarokin hintaan, kannattaisi ehkä seurata.

    Ihmettelen sitä, että otsikon mukaan puhutaan mo:n paremmasta uudesta autosta ja kehutaan ikivanhoja ropposia!

    Itsellä on -88 mallin LC Toyota, se on aikoinaan muutettu pakettiautoksi -92 silloisen verotusmuutoksen tullessa. Ostin auton -96, joten käyttöä on kyllä ollut, en sanoisi sitä ”paremmaksi” autoksi vaikka on siinä työkäyttöön määrättyjä etuja.

    Vanhan auton ylläpito ei ole kovin halpaa, varsinkin jos ei itse osaa/ketaa tehdä kaikkea. Tuossakin tahtoo olla joka vuosi jonkunlaista remonttia ennen katsastusta. Myyntiarvoa tuolla ei juuri ole, mutta käyttöarvoa on niin kauan kuin saa pidettyä rekisterissä.

    Nykykäyttöä varten 4-ovinen ja tietysti vetoinen pikkari olisi ”uusi auto”, jos pitäisi saada entisen tilalle. Muita vaatimuksia on alennusvaihde ja vetokykyä jarrullisella kärryllä 2000 kiloa.

    jees h-valta

    Gla on tehnyt hyvää tutkintaa autokaupoistani. Kyllä pyynti varmaan oli parinkymmenen tonnin huiteilla. Tietenkään en bemarin vaihtoarvon jälkeen maksanut kuin jotain kuudentoista nurkille. Olin tavallaan vähän nolossakin tilanteesa kuten automyyjäkin. Olimme nimittäin vain ohikulkumatkalla marjastusreissulla kun siellä poikkesimme silloin. Sattuma vain puuttui peliin (kuten usein minulla) ja bemarin moniurahihna katkesi juuri automyyjän koeajolla. Ja kun ei heti lopettanut ajoa sieltä hajosi nokalta vaikka mitä. Heille siitä koitui lähelle kahden tonnin remppa bemariin. Silti myyjä pysyi fiksusti kannassaan välirahan suhteen ja maksoi tietysti tarvittavat. Jatkoimme kyllä silloin heidän laina-autollaan (Dacia) marjaan pohjois-satakuntaan. Viikon päästä piti sitten tulla hakemaan se VW eli tehdä kaupat. Niin tehtiinkin mutta VW vaikka oli juuri ladattu ja laitettu lähtötälliin olikin eri mieltä. Akku ei muuta kuin pari kertaa pyöräytti laiskasti ja se jäi siihen. Ilmeisesti pitkässä seisonnassa jäätynyt tai muuten vain väsähtänyt. No, taas uusi vara-auto (Ford Mondeo) ja kotiin. Viikon päästä jälleen noutoon ja uusi akku oli vihdoin aika etsimisen jälkeen vaihdettu.
    Kerran vielä se kävi öljynpohjan sihdin siivouksella ja täydessä huollossa koska joku häly pyysi lopettamaan ajon. Ilmeisesti öljy ei karppuuntuneen siivilän ansiosta kiertänyt kunnolla. Sehän tosiaan makasi siellä lähes pari vuotta. Katsastivatkin sen jo kerran sinä aikana.

    jees h-valta

    Ja kerran vielä että tuossa juuri katselin Skodan tulevan katumaasturin kuosia konseptina ja jos se sellaisena pysyy kiinnostaa kyllä kovasti. Kuten Seatinkin jo valmis versio. Ihan kivan näköisiä kiesejä VW:n tekniikalla.

    Ammatti Raivooja
    jees h-valta

    Ja jatkoksi vielä että se punainen moottorin kuva on siellä kojelaudassa edelleen ja todennäk. pysyykin vielä ainakin niin pitkään kun saan sen temputtua katsastuksesta läpi. Siinä pitää vaan nollauspiste olla lähellä että pääsee katsastukselta kunnialla läpi. Vielä se on onnistunut. Onhan tuo jo ainakin pari kertaa tullut katsastettua ite ja seuraava taas ensi syksynä. Että kait se enemmän on jo minulla ollut kuin vuoden. Tulisko syksyllä kolme vuotta.
    Ja olisi sen hinnalla varmaan lähelle uuden Corollankin saanut.
    Kas kummaa, ei vaan tullut mieleenkään.

    Jätkä pätkät

    ” /Palvelut/Profiili/?userId=96
    RE bemarin moniurahihna katkesi juuri automyyjän koeajolla. Ja kun ei heti lopettanut ajoa sieltä hajosi nokalta vaikka mitä. Heille siitä koitui lähelle kahden tonnin remppa bemariin. Silti myyjä pysyi fiksusti kannassaan välirahan suhteen ja maksoi tietysti tarvittavat. Jatkoimme kyllä silloin heidän laina-autollaan (Dacia) marjaan pohjois-satakuntaan. Viikon päästä piti sitten tulla hakemaan se VW eli tehdä kaupat.
    Kerran vielä se kävi öljynpohjan sihdin siivouksella ja täydessä huollossa koska joku häly pyysi lopettamaan ajon. Ilmeisesti öljy ei karppuuntuneen siivilän ansiosta kiertänyt kunnolla. Sehän tosiaan makasi siellä lähes pari vuotta. Katsastivatkin sen jo kerran sinä aikana.
    Lähetetty: 12 min sitten
    Lähettäjä: jees h-valta ”
    Kannattaisi joskus vaihtaa öljyt auton moottoriin – ja nykyään samalla kertaa vaihdetaan yleensä suodatinkin. Kun suodatin menee tukkoon, se alkaa päästää kaiken öljyn ohi ja silloin öljy ei puhdistu lainkaan. Jos rahat on tiukalla, niin halvempikin , jopa yksiasteöljy kelpaa, kunhan koneessa on öljyä ja se vaihdetaan huolto-ohjeen mukaan.
    Mitähän kaikkea moniurahihna on katketessaan rikkonut? Yleensä laturinhihnan katkeaminen ei vaikuta kovin moneen paikkaan. Minulla katkesi syystalvella ja kojetauluun tuli kuin tivolin valot.
    Soitin huoltoon ja ne käski tulla ajamalla, jos pääsee. Automaatti-ilmastointia ei saa kytkettyä pois ja päiväajovalot ovat aina päällä, joten tulin sitten illan hämärtyessä lopuksi melko huonoilla valoilla. Auton ohjausyksiköt pudottelivat jännitteen laskiessa pois toimintoja niin, että valot olivat pysäköintivaloilla pari viimeistä kilometriä, lämmityslaite ei pyörinyt, mutta varoitusvalotkaan eivät palaneet. Sanoisin, että on viisas auto.

    Ammatti Raivooja

    Jossain benareissa on laturin lisäksi ainakin vesipumppu ja ohjaustehostin. Ilmastointi on omalla hihnalla.

    jees h-valta

    Jätkä pätkät kun se huollottomuus oli lähinnä virolaisten salakuljettajien jälkeensä jättämää. Autollahan ei ollut paljon yli sadantuhannen ajettu kun sen ostimme vaikka ikää oli jo reippaasti.
    Ilmeisesti se alkoi olla tullissa tuttu koska sitä piti suomessa vaihtaa välillä. Se mistä päättelimme salakujetusautoksi oli salataskut niin bensatankin toppauksissa kuin lokasuojien toppauksissakin. Puukolla tehtyjä siistejä viiltoja. Kaippa sinne muutama huumepussi aika mukavsti on solahtanut. Se mikä oli varmaa että se tosiaan oli virolaisten maahantuonnin jäljiltä.
    Ja selvennän vielä että tämä huoltamattomuus oli nimenomaan tämän ostamamme VW:n ongelma.

    jees h-valta

    Tuo vikakoodin lukija ei tosiaan olisi edes kovin kallis laite mutta parikymppiä paikallinenkin siitä vain ottaa kun sen nollaa. Ja nyt on uusi katsastuskonttorikin sitten aivan vieressä että pitäsi luonata.
    Nokkaketjun vaihtoon en turhaan rupea koska auto käy nätisti eikä mitään ongelmia ole. Turhaa remonttia viitsi teettää.

Esillä 10 vastausta, 241 - 250 (kaikkiaan 5,990)