Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 231 - 240 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo

    Nykyisin autovero peritään ensirekisteröinnin yhteydessä.
    Veron määrä on 5–50 prosenttia ja se perustuu auton verot sisältävään hintaan ja mallin hiilidioksidipäästöihin.
    Henkilöautossa autoveroa on keskimäärin 7 200 euroa.

    Alkuvaiheessa autovero voitaisiin puolittaa ja loput verosta peritään osamaksuina kerran vuodessa.
    Uusi käytäntö madaltaisi merkittävästi uusien autojen ostokynnystä.

    Valtio keräisi jatkossakin saman määrän tuottoja liikenteestä kuin tähänkin saakka: reilut kahdeksan miljardia euroa vuodessa. Tästä autoverot tuovat noin 900 miljoonaa euroa.

    Esimerkiksi Ruotsissa ja Virossa ei ole autoveroa lainkaan ja Hollanti on ilmoittanut luopuvansa siitä.
    Leasing- ja vuokra-autoja koskeva lakiuudistus tulee Suomen eduskuntaan jo maaliskuussa.
    Kauppalehti

    arto

    Ennen oli sakun autot autoja. Nykysin vastaa itä europan kotteroita. Vikoja vikojen perään, Johtuuko laadun heikennys palkkojen pienentämisestä, Suomen politiikot jauhaa palkoista *saksasan malli* Työ motivaatio kulkee palkkojen mukana. 1 saksalainen ollut eikä toista tule, Saa silti nauttia autoilusta ilman mitään huijauksia.

    jees h-valta

    Arto ei sitten kyllä saksalaisella ole kaiketi ajellut kun pitää näistä olemattomista päästöpöhinöistä vedellä johtopäätöksiä autojen laadusta. Eipä ole tähän asti tarvinnut kuin huollot tehdä ja ajaa. Kuitenkin on kyse jo ylikin kymmenkunta vuotta vanhasta autosta.
    Lisäksi ajo-ominaisuudet riittää joka lähtöön. Edellinen oli myös saksalainen ja aivan samoin todella vähillä remonteilla tuli satakuntatuhatta ajeltua silläkin. Vaikka pohjina oli jo 250000km.
    Ainut isompi oli turboremontti 300000:n paikkeilla.
    Yleensä tämä into mollata onkin lähtöisin aivan muusta kuin autojen laadusta. Siinä ilmenee se yksi perisuomalainen ilmiö silloin tällöin niihin saksalaisiin autoihin suhtautumisessa. Jos jätetään Ford pois niin kaikissa muissa laatu hyvä. Se Ford on niin vähän enää nykyään saksassa tehty ettei sitä voi siihen kategoriaan enää laskea.

    Visakallo

    Sattui tällä viikolla, että työpaikalle menevän tien varressa oli iso Audi, ja sen kuljettaja puhui kännykkään.
    Kun sama auto ja mies olivat paikalla vielä tunnin päästä, kysyimme, että onko jotain hätänä.
    – Ei tässä enää mitään hätää, hinausauto on jo tulossa, sanoi kuljettaja.

    jees h-valta

    Kuten aiemmin totesin pitää varmasti etsiä vaihtoehtoisia reittejä kaakonkulmille matkatessa kun puuntakusen maisemissa kaikki autot lakoaa tienposkeen. Varsinkin VW-konsernin ja sen läheisoheistuotteetkin.

    rööri roope

    Oootko jees vaihtanu kaaraa?Vastahan sie kehuit ajavasi vajaan sadantonnin volkkarilla vai oliko se haave.

    Nyt kehuskelet ajavasi jollai vanhalla raatovolkkarilla.Puheet on sulla ku mustilaisella.Taidat olla niit huijareita sielt riihen takaa.

    jees h-valta

    Onhan se uutena ollut yli kahdeksankymmenen tuhannen peli mutta nyt viimeinen noteeraus pikkasen yli kymppitonnin. Niin se aika ja poika syö rööri. Sinun china-svedukulkuriasikin.

    Visakallo

    Viime viikolla kuulin autoihin liittyvän mietelmän:
    – ”Eihän japanilaisia autoja monikaan pidä edes autoina, mutta onhan toimiviakin autoja oltava, jotta ihmiset pääsisivät töihin.”

    jees h-valta

    Niin tokkiinsa mutta eipä ole ikinä työhön pääsy vielä ollut autosta kiinni. Aina ne senverran on pelanneet. Muutaman kerran on matka katkennut esim. ulosajoihin, ehkä jotain pari kertaa äkkiseltään muistuu. Kummallakaan kertaa ei auto vaurioitunut vaikka Talbottikin surahti kahden ison pihakoivun välistä pellolle tuolla naapurkaupungin puolella. Ja katkaisi sitä ennen persiillään heijastintolpan sivuluistossa.
    Mutta jälkeäkään ei siitäkään jäänyt.
    Armeijasta lomille tullessa Escort koukkasi Forssan jälkeen isoon tieojaan ja se johtui nukahtamisesta. Heräsin siihen kun pajupuskat krapisi ikkunoihin. Siinäkään ei auto vaurioitunut.
    Että ihan kovaa peltiä on alla aina ollut.

    Visakallo

    Uusi Nissan Navara kohtaa Suomen markkinoilla kolme kovaa kilpailijaa. Niistä ylivoimainen ykkönen on Toyota Hilux. Niitä rekisteröitiin viime vuonna 400 kappaletta.

    Todellinen kamppailu käydään kakkossijasta. Kahtena edellisenä vuonna Volkswagen Amarok päihitti Ford Rangerin. Nissan Navaran tavoitteena on voittaa myyntiluvuissa Amarok tai Ranger, mieluummin molemmat.

    Tavoitteen saavuttaminen vaatisi Navaralta huikeaa kasvua ja myös neljättä sijaa rekisteröintitilastossa pitävän Mitsubishi L200:n voittamista: noin 30:stä vuosittain myydystä Navarasta pitäisi hypätä 250 auton lukemiin.

    Nissanilla tiedetään, että loikka vaatii hyvän tuotteen lisäksi investoimista myyntiin ja huoltoon, sillä etenkin jälkimmäistä ammattikäyttöön tarkoitettujen autojen ostajakunta arvostaa. Työkalua kun ei voi seisottaa korjaamolla.

    Kilpailijoidenkaan avolavoissa ei ole valittamista: ne kaikki ovat tuoreehkoja tapauksia luokassa, jossa automallien elinkaari on henkilöautoihin verrattuna pitkä, usein ainakin kaksinkertainen. Hyötyajoneuvoissa tehdään myös runsaasti yhteistyötä eri merkkien välillä. Esimerkiksi Mercedes-Benzin uusi pick-up perustuu juuri Nissan Navaraan.

    Suomen ja useiden muidenkin maiden ykkönen ei jää laakereilleen lepäämään: jo viime vuonna Aasiassa esitelty uusi Toyota Hilux tulee tänä keväänä myös Länsi-Eurooppaan. Suomeen auto saadaan ensi kesän aikana.

    Navaran tapaan Hiluxin vetopaino on 3 500 kiloa, mutta ennakkotietojen mukaan se kantaa kuormaa peräti 1 240 kiloa. Hiluxin on kerrottu myös säilyttäneen lehtijouset taka-akselilla.
    Kauppalehti

Esillä 10 vastausta, 231 - 240 (kaikkiaan 5,990)