Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 221 - 230 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Monelle nk.normaali huolto tarkoittaa Motonetin halvimpia öljyjä silloin kun sattuu joku kylän kamu talliinsa öljynvaihtoon ottamaan.

    pitkät neulaset

    Lexus IS ahdas ja takapotku.
    215tkm ja yksi denson suuttimen uusinta 3600€ töineen.
    Volkkarin koneita pumppusuuttimilla mennyt 3 kpl:tta.
    Rahaa mennyt varmasti 50 tonnia ihan turhaan…
    Nyt Volvo 2,4 diesel ,puhaltimen moottoria,vilkkuviikseä….
    Huoltokirjan mukaiset huollot tehty merkkiliikkeessä muuten noihin kaikkiin moottorivaurioisiin ajoneuvoihin km-määrät 54tkm,tähän vaihtomoottori jolla 4tkm,sitten 104tkm ja 215tkm eli kilometrimäärät
    eivät ole syynä hajoamisiin eikä huolloista ole tingitty.

    Jätkä pätkät

    Hai – kun musta rauta tulee kyljestä läpi, niin siinä ei voi syyttää yksin huoltoa. Luultavasti moottoriin on tehty jonkinsortin koneremontti, jossa kiertokangen laakeri on avattu ja kone on kasattu entisillä osilla. Pultti on joko jäänyt löyhälle, tai vedetty liian kireälle (olisi pitänyt vaihtaa uudet pultit) Pultti katkennut ja kiertokangen alapää irronnut.
    Moottoriöljyt on yleensä luokiteltu hyvinkin tarkasti, mutta merkinnät luokituksesta on öljypöntön kyljessä – ei kaupan oven päällä tai katolla.

    Visakallo

    Harjavallassa taitaa olla hieman eri käytännöt autojen huollossakin.
    Ainakin meilläpäin muutaman vuoden ikäiset autot huollatetaan merkkihuolloissa, kuten tässäkin tapauksessa.
    Moottori oli vielä tehtaan jäljiltä ja ajettu kilometrimäärä kohtalaisen pieni.

    Jätkä pätkät

    Sellaisiakin autoja on joissa takuuta riittää jopa 7 vuoden ajaksi. Ns. merkkihuollossa ei välttämättä kannata käyttää, koska myös muut tasoltaan hyvät korjaamot pystyvät tekemään määräaikaishuollot niin, että takuu säilyy.

    jees h-valta

    Kumma kun tuolla puuntakusen suunnilla vähän kaikki autot hajoilee mitä ihmeellisemmin ja vielä muka uudenkarheita. Minä taas en ole kyllä Skodankaan ihmeempiä ongelmia kuullut täällä suunnilla. Jopa työkaveri vaihtoi uuteen Fabiaan ja ei ole mitään moittinut. Mutta tuleehan niitä joskus ongelmia jos on tullakseen tekniikoissa.
    Mutta nyt tietää että VW varmasti laukeaa siinä puuntakusen ohikulkunurkilla ja taas tulee tilastoon yksi VW, ihan aito eikä oheistuote. (Ja on huollettu merkkikorjaamossa minun aikana).

    Visakallo

    Autojen pitkät takuuajat ovat koko ajan yleistyneet, eikä minullakaan ole tällä vuosituhannella ollut alle viiden vuoden takuuajan autoja.
    Mikä parasta, huoltojen hinnat ovat kilpailun ansiosta pysyneet kohtuullisina ja huoltovälit pitkinä.
    Minäkin muistan vielä sen ajan, kun mineraaliöljyjä jouduttiin vaihtamaan jopa 2500 km välein, ja 5000 km välein oli isompi huolto.
    Autojen takuista ei silloin voinut kuin uneksia.
    Katsastusmiehenkään ei tarvinut silloin olla asiakkaalle kohtelias, eikä kahvia ollut konttuurilla tarjolla.
    Kyllähän nykypäivän autoilu on siihen vanhaan aikaan verrattuna todella mukavaa ja huoletonta.

    Jätkä pätkät

    Volkkarien koneista löytyy varmasti myös maanantaiyksilöitä. mutta kyllä ne yleensä ottaen ovat aivan hyviä. Esim bensakäyttöinen Jetta ja Passat 1,6 ja 1,8 litraisena ovat aivan legendoja kestävyytensä puolesta. Minä olen ajanut muutamalla 1,6 – 1,9 litraisella dieselillä todella paljon, nytkin pihassa on yli 600 000 km poljettu diesel-kiesi.
    Poliisin tötteröautoina on lähes 100 % Volkkareita, enkä ole kuullut mitään ongelmista.
    Nettiautossakin on Transporttereita, jolla on mittarissa jopa 700 – 900 tuhatta km.
    Ei sekään ihan paska ole.

    Visakallo

    Tässä Väkitukolle vähän lisäselvennystä taannoiseen Mersua koskevaan lainaukseeni.
    Aina ei tule muistaneeksi sitä, että jokin juttu ei aukene toiselle aivan samalla tavalla kuin itselle:

    Mercedes-Benzin valmistajaa Daimleria vastaan on nostettu syyte Yhdysvalloissa.
    Syytteen mukaan Daimerin ohjelmisto kytkisi typen oksideja vähentävän järjestelmän pois päältä viileässä säässä.

    Uutistoimisto Reutersin mukaan lakitoimisto Hagens Berman virittelee asiasta ryhmäkannetta. Daimlerin osake oli tänään kolmen prosentin laskussa.

    Daimler on aiemmin kiistänyt, että sillä olisi mitään tekemistä päästöhuijausten kanssa, ja uusinta syytettä yhtiö pitää täysin perusteettomana. Yhtiön tiedottajan mukaan autonvalmistaja tekee asiasta selvityksen.

    Lakitoimisto Hagens Bermanin mukaan tiettyjen diesel-Mersujen typen oksidien päästöt ylittävät keskimäärin 19-kertaisesti yhdysvaltalalaiset päästörajat ja hetkellinen ylitys olisi jopa 65-kertainen. Lakitoimiston mukaan kyseessä olisivat liikenteessä mitatut päästöt.
    Kauppalehti

    Ammatti Raivooja

    Moton moottoriikin pitää laittaa kohta kantokäsittelyainetta diiselin lisäksi, lisää valitusta luvassa? Katotaan vaan ni kohta mikään diisel moottori ei pyöri ilman kantokäsittelyainetta.

Esillä 10 vastausta, 221 - 230 (kaikkiaan 5,990)