Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 151 - 160 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Nimetön

    Audi ja WV kasataan niistä osista joissa on vielä kaikki lastentaudit riesana ja Skoda ja Seat niistä osista jotka ei enään kärsi lastentaudeista. Tarkotuksella aina nämät WV konsernin autot kasataan eri moottori ja vaihdelaatikko vaihtoehdoilla jne. ristiin, ettei hintavertailu onnistu esim. Skodan ja Seatin kesken.

    Jätkä pätkät

    Et kai kuvittele, että VAG-konsernin autoissa voisi olla Lambon tekniikka muissa kuin Lambossa?
    Tuntumaa on otettu Kuplasta alkaen ja sen jälkeen Polo, useita Jettoja sekä bensa, että dieselinä, Passat oli joukossa ja pari LT:tä. Audeja on ollut pari kpl ja vieläkin on pihassa yksi Tdi.
    Työnantajan ajoneuvona oli Transporttereita.
    VAG:lla on varsinkin bensakoneina valtava kirjo erilaisia. Se on kuitenkin ollut päivänselvää, että ykkösenä on Audi ja vasta kun sitä konetta ei enää käytetä Audissa, se asennetaan johonkin muuhun, listaltasi puuttuu mm. Seat, taitaapa puuttua myös Porshe.

    Nimetön

    Toivottavasti sitä Audin bensakonetta 1,8, ei asenneta muihin VAG konsernin autoihin joka söi uutenakin öljyä niin paljon että heti autokauppias anto kaupantekijäisinä ison kanisterin moottoriöljy.

    jees h-valta

    Ei ne Seat ja Porshe mihinkään unohtunut vaan en vain näe tarpeelliseksi sekoittaa enempää asioita kuin jätkä pätkät jo tekee.
    Porshe on kuitenkin oma lukunsa ja se elää suht omaa elämäänsä.
    Toki isommissa edustusluokan VW.ssä kuten juuri esim. Touareg on samoja ratkaisuja kuin Porshenkin citymaastureissa. Esim. joku päivä juuri valolampun vaihdossa joku huollon kaveri sanoi että samanlainen umpioratkaisu kuin Porshessakin. Seat taas halppiskamaa joka on ehkä turhin VW-konsernin ostos vaikka niitä jonkinverran myydään.
    Ei mikään massamenestys massatuotteelle kuitenkaan.
    Audi-lumosi ei kyllä perustu mihinkään. Se muoti oli ja meni jo.
    Sehän stailattiin menevän urheilijan imagoon mutta kun ei enää aivan siinäkään imua joten hiipumaan päin. Laatua on kuten yleensä saksalaisessa mutta ei yhtään mitään ylivertaista.

    Visakallo

    Jonkun automerkin ongelmat koituvat kovassa kilpailutilanteessa aina toisten valmistajien hyväksi.
    Saksalaisista BMW, Opel ja MB ovat Volkkarin laatu- ym. ogelmien ansiosta saaneet paljonkin uutta potkua omaan myyntiinsä.
    Kuluttajan kannalta kilpailu on aina hyväksi.
    Minkähänlaisilla kotteroilla sitä mahdettaisiin ajaakaan, jos autoalalla ei olisi ollut lainkaan kilpailua!
    Korealainen Hyundai, joka omistaa myös mm. KIA:n, perustettiin vasta 1967, mutta on noussut maailman suurimpien autovalmistajien joukkoon.

    Visakallo

    VW tahtoo nyt olla tilanteessa, että lähes kaikki mikä voi mennä pieleen, menee pieleen.
    Monte Carlon hienon kaksoisvoiton himmensi Jari-Matti Latvalan törmäys katsojaan ja erityisesti tapauksen jälkihoito, tai paremminkin -hoitamattomuus.
    VW:n rallitalli olisi voinut pelastaa paljonkin menetetystä imagosta, mutta sitä se ei jostain syystä tehnyt.
    VW on nyt jotenkin rikki.
    Pohjalta ei onneksi ole kuin yksi suunta, – ylöspäin.
    Tämän ovat niin monet autonvalmistajat jo aikaisenmmin joutuneet kukin vuorollaan kokemaan.

    pihkatappi

    Piti oikein katsoa Youtubesta Latvalan onnettomuus videot. Vauhti oli lähes nolla ja kaasutti vain katsojan päälle, olisikohan se auto jäänyt kiinni jos olisi laskenut jalan kaasulta. No toisaalta ymmärtää että keskittyminen on niin täydellistä että katsojat on suljettu ajatuksista pois, mutta näyttää häikäilemättömältä ajolta.

    rööri roope

    Suomen katsastustilastojen mukaan volkkari on erittäin vika altis.Tilstoissa esim tojota on kärkipään auto hylkäysten suhteen, volkkari keskitasoa tai alapuolella keskitason hylkäysten mukaan.
    Mistä johtunee?halpis osat esim pyörän laakerit,nivelet sekä sähköjärjestelmät.

    Volvossa on myös alustasta johtuvia hylkäyksiä reilusti.

    Muuten tuon Latvalan olisi voinu sulkea kokonaan ralliajoista.Tahallinen piittamaton ajo kolaroituaan ja ajettuaan katsojan päälle.Videot todisteena.

    Hyväveli järjrstelmä toimii.

    Jätkä pätkät

    Lapsen tieto, naisen muisti.
    ” /Palvelut/Profiili/?userId=96
    RE: Metsänomistajan parempi uusi auto
    Ei ne Seat ja Porshe mihinkään unohtunut vaan en vain näe tarpeelliseksi sekoittaa enempää asioita kuin jätkä pätkät jo tekee.
    Porshe on kuitenkin oma lukunsa ja se elää suht omaa elämäänsä.
    Toki isommissa edustusluokan VW.ssä kuten juuri esim. Touareg on samoja ratkaisuja kuin Porshenkin citymaastureissa. Esim. joku päivä juuri valolampun vaihdossa joku huollon kaveri sanoi että samanlainen umpioratkaisu kuin Porshessakin. Seat taas halppiskamaa joka on ehkä turhin VW-konsernin ostos vaikka niitä jonkinverran myydään.
    Ei mikään massamenestys massatuotteelle kuitenkaan.
    Audi-lumosi ei kyllä perustu mihinkään. Se muoti oli ja meni jo.
    Sehän stailattiin menevän urheilijan imagoon mutta kun ei enää aivan siinäkään imua joten hiipumaan päin. Laatua on kuten yleensä saksalaisessa mutta ei yhtään mitään ylivertaista.
    Lähetetty: 11 h, 48 min sitten ”
    Tuolla moitittiin Passatin moottorin öljynkulutusta. Minulla oli Passat 1,8 bensakoneella ja sillä oli ajettu jo yli satatuhatta km. Pieniruokainen 5-pyttyinen, joka ei syönyt öljyä nimeksikään. Ajoimme sillä 10 000 km:n lenkin, josta puolet vedimme esuntovaunuakin, eikä öljyä tarvinnut lisäillä. Sama moottori kuin pikku-Audissa. Meillä oli käytössä 6 -7 Transportteria, jotka uutena söivät öljyä n. 0,5 % l / tkm. Kulutus loppui tykkänään 50 000 km:n jälkeen.
    Audin ja Volkkarin ongelmana on ollut moottorit ja vaihdelaatikot. Uusimmat uutuudet eivät välttämättä ole valmiita siinä vaiheessa kun tulevat markkinoille.
    Kuitenkin jokin merkki on edelläkävijä, jonka uusissa malleissa on jotain uutta mukavuutta ja tekniikkaa. Audi on juuri sellainen, siksi siinä esiintyy lapsentauteja useammin kuin Skodassa.

    jees h-valta

    Puuki oikeassa. Ja yksi mielestäni suhteutettava asia on myös auton hankintahinta. On aivan selvä että halpa auto on kasattu kevyemmistä ja halvimmista komponenteista. Eli kyllä hinta/laatusuhdekkin on yksi tekijä.

Esillä 10 vastausta, 151 - 160 (kaikkiaan 5,990)