Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Gla

    Jees: ”Kuten mainitsin pelkkä varmuus ei riitä. Nyt vaaditaan jotain jo muutakin autolta. Siihen kuoppaan Toyo on hukkumassa ettei ole minkäänlaista mukavuusvarustelua.”

    Nykyään autojen varustelu on parempi kuin koskaan, myös Toyotassa. Minusta ollaan jo ähkyn puolella, sellainen määrä turhanpäiväisiä ominaisuuksia noista löytyy. Mennään ajassa parikymmentä vuotta taaksepäin, niin saksalaisten varustelu oli todella karua Toyotaan verrattuna. Tuolloin saksalaisia ihannoivat totesivat, että niissä on kaikki tarpeellinen. Nopeasti asenne muuttui, kun saksalaiset saivat kilpailukykynsä kuntoon.

    Jees: ”Nyt sitten hypättiin sähköön ja väärään aikaan. Kun bensa halpaa ja dieseli melkein ilmaista ei kukaan maksaa useita tuhansia ”piperryksestä”.”

    Ollaankohan jo oikein vuosi ajettu halvalla bensalla? Entä mikä on tilanne vuoden kuluttua? Auton elinkaari on Suomessa 18 vuotta, siihen mahtuu jo monenlaista aikaa.

    Jees: ”Eihän nykyautot juuri muusta tien päälle jätä kuin huoltamattomuudesta.”

    Ellei sitten jakoketju katkea.

    Jees: ” Eikä siitäkään rankaista vaan esim. VW takaa ilmaiset auton toimituksen lähimpään VW-huoltoon ja hotellin tai kotiin kuljetuksen jos tien päälle jää. Tämä koskee myös Skodaa.”

    Tuo varmaan näkyy hinaustilastoissa.

    jees h-valta

    Noni, saatiimpa yksi Toyota-fani riemastumaan!

    Metsuri motokuski

    Meillä vain on ollut Toyota joka on pelannut moitteettomasti näillä pakkasilla. Fordi söi akkunsa tyhjäksi ja italian halppisori ei inahdakkaan edes vepastosta.

    Onhan Toytota sellainen kompromissi rakkine mutta pirun toimiva kuitenkin. Eikä minua kovinkaan paljon piristä vaikka kuka toisi sijaisauton tuonne tienpäälle. Odottaa sitä saa kuitenkin ja lisää vaivaa siitä syntyy.

    e-h

    Jos vielä vaehan autoo,niin edelleen 4- veto octavia,en mietikkään muita.

    Visakallo

    Autohan pitääkin valita juuri oman tarpeen ja mieltymyksen mukaan kuten e-h tekee.
    En ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut autojeni merkistä, vaan siitä miten ne toimivat.
    13 autoa on kerinnyt olla omissa nimissä näiden neljänkymmenen ajokorttivuoden aikana.
    Aikaisemmin oli pelkästään eurooppalaisia, mutta tämän vuosituhannen alussa vaihdoin japanilaisiin, ja autohuoleni kyllä loppuivat samana päivänä.
    Itselläni ei ole kokemusta tämän saman ajan eurooppalaisista autoista, ainoastaan sukulaisten ja tuttujen kertomukset ja eri laitosten julkaisemat vikatilastot.
    Jotkut eurooppalaiset näyttävät kestävän ihan hyvin, mutta aika surkeitakin tapauksia tuntuu myös joukossa olevan.
    Tämänänhetkinen japsini on ollut tilastoissa jo aika pitkään vähähävikaisten joukossa.

    jees h-valta

    E-h sitten myös siirtymässä VW-konsernin tuotteisiin. Skoda on oiva esimerkki miten edullisesta autosta laatuautojen valmistaja tekee kansansuosikin muutamassa vuodessa.

    e-h

    Oonhan minä siirtynä jo 12 v sitten skodaan.

    jees h-valta

    Toki tsekki.Skoda oli aivan jo kelpo peli mutta aika huonoa oli myynti.
    Maine ei kaksinen ollut. Nyt kun VW konserni on modifioinut ja muotoillut ja laatu parantunut onkin kauppa käynyt kuin siimaa.
    Edullinen ja edistyksellinen paketti. Moneen muuhun nähden saa rahalla hyvän hinta-laatusuhteen. Itäautosta tulikin nopsaan länsiauto.

    Jätkä pätkät

    Oktavia on keikkunut myyntitilastoissa ja vertailuissa kärkitiloilla, mutta nuo muut mallit eivät ole samalla tavalla menestyneet.
    On ihme juttu, kun katsoo takaapäin vaikka kymmenvuotiasta Oktaviaa ja saman ikäistä Feliciaa, niin ei uskoisi, että ovat tulleet samasta tehtaahta – niinkuin eivät olekaan. Kovasti kukkii jo tuo toinen.
    Sotkan tekniikka perustuu Volkkarin vanhentuneeseen tekniikkaan, joka taas perustuu Audin vanhentuneeseen tekniikkaan. Kuitenkin näyttää, että Sotkassa käytetään niitä osia, jotka on Volkkarin laadunvalvonnassa luokiteltu kakkoslaatuun.
    Piirimyyjän asentaja purki Volkkarin ovea, kun jokin osa sisällä ei toiminut. Arvioi laadun olevan justiin samassa suhteessa Audiin, kuin on oven painokin.

    jees h-valta

    Vähän epäilen jätkä pätkän tekniikan tuntumaa VW:n suhteen. Onhan VW ostanut niin Skodan kuin Audinkin eli nehän on sulautettu emokonserniin. Tiedä sitten osakierroista mutta aika erityyppisistä autoista on kyse VW:n ja Audin kohdalla ainakin vastaavien mallien osalta. Esim. tutustuin tuossa juuri Audin ja VW:n citymaasturien koneisiin ja esim. bensakone oli erityyppinen kutoskokoluokassa.
    Eli molemmilla omat koneet esim. Varmasti joitain sekoituksia tulee koska synenergiaetua aina käytetään varmasti mutta en usko että se noin yksinkertaista logiikkaa sentään on oikein mistään kohtaa.

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 5,990)