Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • abietis

    On se hyvä että nuo pahimmat pyhät on ohi.

    Mutta siitä paremmasta autosta.
    Syyskesällä ostettu parempi auto on osoittautunut loistavaksi ostokseksi.

    Vähän ajettu 2003 C5 bensa farmari on aivan uskomaton auto.
    Viikonloppuisin 960 km kotimatka, arkisin matka parakilta palstalle ja takaisin 48 km / pv.

    Ostohinta, normihuolto suodatin ja öljynvaihtoineen ja merkkihuollossa tehty hihnanvaihto.
    Uudet pinnoitetut nastarenkaat.

    Kaikki kulut ilman polttoainetta 23,7 snt/km.

    Vikojakin on ollut, kuten voitte arvata sähköisiä, H7 lähivalolamppu paloi.

    Kuljetuskapasiteetti on aivan uskomaton. Takapenkit alaslaskettuina tavaratilaan sijoitettiin vennamolaisen omakotitalon lämmitysjärjestelmän kaikki tarvikkeet.
    Lisäksi omat matkatavarat.

    Pinnoitetuista talvirenkaista on pelkkää hyvää sanottavaa.
    Hiljaiset. Pitävät asfaltilla yhtä hyvin kuin kalliimmatkin vaikka hinta on alle puolet merkkirenkaista. Helppo tasapainotus.
    Usko kesti merkkirenkaisiin tasan tähän talveen saakka; 42 vuotta.
    Ensi kesäksi ostan saman kotimaisen valmistajan kitkarenkaat.

    Rane

    Vennamolainen lämmitysjärjestelmä tarkoittaa siis että puhutaan lämpimikseen?
    Lisälämpönä Laihialainen lämpöpumppu?

    abietis

    Niinpä, aika hyvin Rane ampuu huteja, puhuu pilkkaa lämpimikseen.

    Veikko Vennamo johon viittaan on Suomen suuria poliitikkoja.
    Veikko Emil Aleksander Vennamo ent. Fennander, Karjalan poikii.
    Toimi Maatalousministeriön asutusasiain osaston päällikkönä sodan jälkeen.

    Tuossa toimessa Vennamo teki urotyön jollaista ei ole ylitetty.
    Nykypoliitikoista tai vaikuttajista kukaan ei ole pystynyt, eikä pysty samanlaisiiin saavutuksiin.

    Hän nimittäin asutti sekä yli 400 000 siirtolaista (huom ei pakolaista) että hän myös edisti sodasta palaavien veteraanien asiaa tavalla joka on vaiettu unohduksiin.

    Kekkosen kiukkuiltua Vennamolle hän erosi Maalaisliitosta ja perusti SPPn myöhemmin SMPn.

    Koska Vennamo oli itse ajatteleva perässähiihdon sijaan hiihtelijät irtisanoutuivat VV mielipiteistä.

    Vennamolaisiksi taloiksi kutsun noita monelle kodin vieläkin antavia jälleenrakennuskauden taloja.

    Tuntuukin että remontoimattomat vennamolaiset ovat homeettomia ja terveitä nykyrakennusten vastakohtia.

    Rakennukset on tehty lähes kokonaan puusta joka on taannut niitten keston ja ekologisuuden.

    Rane

    Jaa,luulin että tarkoitit Pekkaa…

    Jätkä pätkät

    ”Vennamolaiset” talot ovat rintamamiestaloja, joita luvattiin rintamamiehille, jos suomi pysyy itsenäisenä. Evakot saivat paljon muhkeammat talot, koska heiltä oli jäänyt karjalaan sahat ja mylly: ”Mylly hyllylle ja saha naulaan” ja jäipä joltakin ”yhden kesän ajettu risukarhikin”. Rintamamiehet saivat edullista lainaa, tontin tai ”kylmän tilan” ja herkemmin sementin ja terästen ynnä naulojen ostolupia. Kylmän tilan raivaajille maksettiin myös pellonraivauspalkkioita, kun he perkasivat raakaan korpeen peltojansa.
    Rintamamiestalojen rakenteissa ei käytetty muoveja ja lämmitys perustui sydänmuuriin, joka edelleenkin on varsin toimiva rakenneratkaisu.

    jees h-valta

    Onhan se sydänmuuri toimiva. Harvoin vain koko talon väki mahtui sen päälle joka oli ainut varmasti lämmin paikka talossa.
    Kyllä se lämpö pitää tulla ulkoseiniltä jos halutaan koko talo lämpimäksi. Patterit ikkunan alla on kyllä Vennamolaista parempi rintamamiestalonkin lämmitysmuoto. Silti kaikki takat ja uunit ja sydänmuurit aivan ok mutta peruslämpö seiniltä tai lattiasta. Lattiakin pitää tehostaa ikkunoiden lähellä.

    Visakallo

    Yhdysvalloissa myytiin ennätyksellinen määrä autoja viime vuonna. Kaupat tehtiin yhteensä 17 470 659 autosta.
    Aiempi ennätys oli vuodelta 2000.

    Suurista autonvalmistajista eniten myyntiään kasvattivat Nissan 19 prosentilla, FCA US (entinen Chrysler Group) 13 prosentilla, Toyota 11 prosentilla, Honda 10 prosentilla, Ford 8,3 prosentilla ja General Motors 5,7 prosentilla.

    Pienemmistä valmistajista Volvo, Mitsubishi ja Tesla ylsivät kaikki yli 20 prosentin kasvuun.

    Kysyntä oli erityisen voimakasta kuorma-autoissa sekä SUV- ja crossover-luokissa. Henkilöautojen kysyntä sen sijaan laski hieman.

    Bensiinin hinnan halpenemisen, talouden elpymisen, työllisyyden kohenemisen, leasing-järjestelyiden yleistymisen ja rahoituksen saatavuuden arvellaan olevan autojen myynnin kasvun takana.

    jees h-valta

    Suomalaiset ostavat VW:ta oikein mallikkaaseen tahtiin. Jopa vuosikymmenet myyntiä ykkösenä hallinnut Toyota on jäänyt kyydistä.

    Visakallo

    Volkswagenin laatu on romahtanut viime vuonna päämerkkien häntäpäähän, paljastuu saksalaisen Auto Bild -lehden laajasta laaturaportista.
    Käytännössä tulos tarkoittaa sitä, että Volkswagenin taakse jäi ainoastaan kahdenneksikymmenenneksi sijoittunut Fiat.

    Volkswagen on jo vuosia ollut Suomen myydyimpien autojen joukossa.
    Vielä vuonna 2012 Volkswagen sijoittui samassa Auto Bildin tutkimuksessa 6. sijalle Audin, BMW:n ja Hondan kera.
    Vuonna 2014 Volkswagenin sijoitus oli jo pudonnut sijalle 14

    Auto Bildin laatututkimusta on tehty 15 vuoden ajan. Siinä autojen laatua mitataan kestotestein, asiakastyytyväisyyskyselyin, korjaamotestein, palautelaatikkoanalyysein, jälkikorjausten seurannoin ja katsastusvikaraportein.
    Tutkimuksessa kiinnitetään huomiota myös takuukysymyksiin ja niiden hoitoon.

    Jälkikorjauksien suhteen VW:n ongelmat eivät rajoitu vain päästöskandaalin aiheuttamiin toimiin.
    Ongelmia esiintyy edelleen muun muassa jakoketjujen, turvatyynyjen, polttoainepumppujen, pyöränlaakereiden sekä poikkeavan paljon öljyä kuluttavien TSI-moottoreiden epäselvän takuun kanssa.
    Volkswageneista tuttuja teknisiä ratkaisuja soveltavat myös Audi, Seat ja Skoda.
    IS

    rööri roope

    Käytännössä kokenut volkkarin 1.4 tsi moottorin ongelmat.Siinä mittaritaulun merkkivalot paloi kun jouluvalot.Mikä milloinkin oli vialla volkkarissa.Öljyn kulutus oli volkkarissa litra parille tuhannelle.Kuullema normaalia takuun kattavassa(2v)autossa.Puolitoista vuotta oli ja vaihto volvoon.
    Ei kaduta.

    Viehän se volvo reilusti ainetta 2,4:n kone,mutta halpa bensa on etuna täällä rajalla.Eilen 73 litraa tankkasin hintaan 31 euroo.Tänään vielä halvempaa.

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 5,990)