Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 111 - 120 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo

    Pidin aikaisemmin näitä Volkkarin moottoreiden jakopään kiristinvikoja lähinnä kaupunkilegendana, mutta en enää.
    Nyt kajahti hyvin vähän ajetun pirkka-volkkarin moottori täälläpäin!

    jees h-valta

    Puuntakunen, tuolla aiemmin puhuttiin öljyistäkin. Ja niiden oikeellisuus onkin sitten enemmän kuin tärkeätä myös volkkarin nokan voitelussa. En silti kiistä etteikö VW olisi epäonnistunutkin joissain moottoreissaan.

    Visakallo

    Ko. auto oli alusta asti huollettu merkkihuollossa autovalmistajan ohjeiden mukaisesti.

    Ammatti Raivooja

    Eikös tossa ollu vikana se, että kiinalainen alihankkija, joka on ketjut tehny, on käyttänyt liian meltoa metallia ketjussa ja se venyy ja nyt ne ei tiedä mihin autoihin niitä on asennettu?

    Visakallo

    Se tekee rumaa ja erittäin kallista jälkeä kun männät lyövät täydessä vauhissa kiinni ventiileihin.
    Siinä menee koko mylly uusiksi.

    jees h-valta

    Olen nyt varmaan lähes pari vuotta ajellut lievästi venyneellä ketjulla mutta en silti edes pelkää sen katkeamista. Kun vuosittain katsastukselle se pitää kuitenkin tsekata ja jos se ei veny lisää se kyllä tekee tehtävänsä hyvinkin pitkään. Silti on juuri voitelun oltava kunnossa tai sitten alkaa tarina olla lyhyt sillä koneella. Kymppitonnin vaihtoarvoiseen ei kannata tehdä kahden-kolmen tonnin nokkaremppaa. Ajellaan ja jos pahenee laitetaan vahinko kiertoon.

    Visakallo

    Ei se ketju katkeakaan kovin helposti, mutta liian löysänä se voi hypätä hanpaalta, ja se on sitten sen koneen menoa se.

    Nimetön

    Keväällä VW kutsu ilmaseen jakoketjun tarkistukseen TSI moottorilla varustettuja volkkareita, tarkistus ilmanen mutta remontti kilahtamisen jälkeen 7000-10000euroa. Pahin murheenryyni tais olla 1,4 bensakone, joten ei koske Jeeseä;)

    jees h-valta

    Löysä on kovin suhteellinen juttu. Kun on yhden mittayksikön yli mittaustoleranssin ei kovin murehdituta. Liian tiukat mittausmääreet enemmänkin. Kun noita kutoskoneita on tuolla pihalla yksi nytkin jolla on ajettu 380000km:ä eikä haisuakaan ketjun kunnosta on aika turha ottaa paineita asiasta joka ei anna aihetta. Varmasti on ketju venunut ja vanunut tuollakin kilometrimäärällä mutta kestää vain edelleen. USA:n kone tosin. Pitäisi vain lakata tuollaisten ”joulukuusenvalojen” ripustus noihin mittaristoihin.

    Jätkä pätkät

    Lähes kaikissa jakopäissä on sekä hammashihnalle, että nokkaketjulle väsätty kiristimet, jotka pitävät ketjun ja hihnan riittävän tiukalla.
    Jos ketjua kiristetään hydraylisesti, saattaa kylmäkäynnistyksessä olla vielä ketju löyhällä, jolloin myös raklatus kuuluu, mutta paineen noustessa se loppuu.
    Joskus ääntä pitää myös hydrayliset venttiilin nostimet, mutta myös se vähenee paineiden noustua.
    En oikein ymmärrä, että ketju hypähtäisi kesken ajon, mutta jos se sen tekee, joissakin moottoreissa männät törmäävät venttiileihin surullisin seurauksin.

Esillä 10 vastausta, 111 - 120 (kaikkiaan 5,990)